1

رکورد انواع شکنجه در بحرین

  • کد خبر : 70656
  • ۰۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۱

یک عضو انجمن حقوق بشر بحرین با تاکید بر ادامه سرکوب مردم این کشور و نقض گسترده حقوق بشر تصریح کرد رژیم آل خلیفه همچنان بیش از ۳۰۰ نوع شکنجه را علیه مردم انقلابی و معترضان اعمال می کند .

عبدالاله الماحوزی عضو انجمن حقوق بشر بحرین تصریح کرد: مشکل بحرین، ساختارو ترکیب قبیله ای و امنیتی رژیم حمد بن عیسی آل خلیفه ، شاه این کشور است و هیچ نشانه ای برای اجرایی کردن خواست ملت در زمینه میثاق ملی که مردم را منبع قدرت می داند، وجود ندارد.

وی افزود: ساختار پیچیده قبیله ای رژیم بحرین با هرگونه اصلاحات سیاسی مخالف است.عضو انجمن حقوق بشر بحرین که با العالم گفتگو می کرد، اظهار داشت از زمان ارایه گزارش حقوق بشری “کمیته حقیقت یاب بحرین” به ریاست شریف بسیونی، بیش از ۵۰ نفر به شهادت رسیده اند  و شیخ علی سلمان از بزرگترین شخصیت های روحانی منتقد رژیم بحرین  نیز مورد سوء قصد قرار گرفت.

وی گفت: در این مدت همچنین بیش از ۶۰۰ نفراز تظاهرکنندگان مورد اصابت گلوله های ساچمه ای قرار گرفتند که تعدادی شهید و زخمی شدند. شبه نظامیان مسلح در مناطق مختلف مستقر شده و بیش از هزار مورد حمله به منازل گزارش شد و نزدیک به ۴۰ نفر از علمای مذهبی نیز برای تحقیق فراخوانده شده اند.

الماحوزی خاطرنشان کرد: از زمان گزارش بسیونی به کادر پزشکی نیز ستم هایی شده که هفت نفر از آنان هنوز در بازداشت به سر می برند و به یک الی پنج سال حبس محکوم شده اند و ۳۱ شخصیت بحرینی نیز سلب تابعیت شده و بیش از ۶۰۰ نفر نیز از کار اخراج شده اند.

وی درباره روند مذاکرات در بحرین نیز گفت: رهبران مخالف، به نقش نماینده شاه در مذاکرات که حالت پستچی را دارد، اعتراض و تاکید دارند که ما نیازی به پستچی نداریم و می خواهیم محموله پستی روی میز مذاکرات باشد و این در حالی است که فقط همه پرسی می تواند بیانگر نظر مردم باشد.

عضو انجمن حقوق بشر بحرین افزود: حمد بن عیسی آل خلیفه، شاه بحرین، به مذاکرات سال ۲۰۰۱ پایبند نبود،بنابراین بی اعتمادی در این زمینه وجود دارد و برای تضمین تحقق وعده ها، ما بر ضرورت مشارکت وی در مذاکرات اصرار داریم.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=70656

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر