2

علم کردن «مکتب ایرانی» ضربه به انقلاب اسلامی بود

  • کد خبر : 7138
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۵

احمد خاتمی، روز گذشته در چهارمین همایش سراسری آموزشی فرهنگی «اندیشه های آسمانی» در جمع مدیران کانونهای فرهنگی – هنری مساجد کشور با بیان اینکه شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب دقیقاً دین و اخلاق جوانان را مورد هدف قرار داده اند، افزود: هم اکنون بیش از ۱۰۰ شبکه فارسی زبان در حال فعالیت هستند […]

احمد خاتمی، روز گذشته در چهارمین همایش سراسری آموزشی فرهنگی «اندیشه های آسمانی» در جمع مدیران کانونهای فرهنگی – هنری مساجد کشور با بیان اینکه شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب دقیقاً دین و اخلاق جوانان را مورد هدف قرار داده اند، افزود: هم اکنون بیش از ۱۰۰ شبکه فارسی زبان در حال فعالیت هستند که بیش از ۵۰ شبکه با مأموریت فساد اخلاقی به میدان آمده اند و حتی بعضی از این شبکه ها در صدد نهادینه کردن فساد در بین جوانان کشور هستند.مسجد، جوانان را بیمه می کند

وی تأکید کرد: آنچه که جوانان را در وانفسای انواع توطئه ها حفظ می کند، مسجد است. عضو هیأت رئیسه خبرگان رهبری گفت: «اندلس» یک کشور اسلامی بود و حاکمیت اسلام داشت؛ اما با نفوذ فساد یک دولت اسلامی سرنگون شد و اسپانیای کنونی به وجود آمد و هدف دشمن نیز «اندلوسیزه» کردن کشور است.

وی با بیان اینکه فساد اخلاقی، فساد فرهنگی و اعتقادی طرح دشمن است، افزود: بی دلیل نیست که ضد انقلابهای فراری بصراحت ادعای وهن بودن قرآن را دارند و حتی به گونه ای فساد و همجنس بازی را توجیه می کنند.

خاتمی ادامه داد: آنچه جوانان را بیمه می کند، مسجد است و به برکت ذکر نام و یاد خدا در مسجد، برای جوانان مسجدی مصونیت ایجاد می شود.

وی خطاب به مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: هر جوانی را که بتوانید جذب مسجد کنید؛ به همان اندازه او را از تهاجم فرهنگی دشمن باز داشته اید.

امام جمعه موقت تهران افزود: به گونه ای رفتار کنید که شما را به عنوان با تقواترین فرد مسجد معرفی کنند.

وی با بیان اینکه مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد، اعضای پایگاه های بسیج مساجد، هیأت امنا و امام جماعت به مسجد انتساب پیدا کرده اند و باید حرمت آن را حفظ کنند، افزود: رفتار شما باید رفتار فاخر و پوشش شما نیز پوشش متفاوت و در شاءن یک مدیر کانون باشد. در صحبت کردن نیز باید مراقب باشید و ابتدا تفکر کنید و پس از آن سخن بگویید.

به گفته خاتمی انتظاری که مردم و امامان جماعت از اعضای کانونهای فرهنگی – هنری مساجد دارند این است که جوانان نمونه ای باشند.

وی ادامه داد: این نهادها وقتی موفق خواهند بود که با هم کار کنند و اگر اختلافی در میان آنان رخ دهد، همه آنان ضربه خواهند خورد و نمی توانند خدمت کنند.

وی اضافه کرد: این وحدت نیاز به مدیریت و فراموش کردن خود و اندیشیدن به افکار بلند و آسمانی دارد.

جوانان را ازدام تهاجم فرهنگی نجات دهید

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه معیار موفقیت کانونهای فرهنگی – هنری مساجد به میزان جذب مومنان، متدینان و بویژه جوانان به مسجد است، ادامه داد: خروجی مورد انتظار از کانونهای فرهنگی – هنری مساجد، جذب جوانان است و تمام هزینه هایی که انجام می شود، برای خروج جوانان از دام تهاجم فرهنگی است.

وی همچنین با بیان اینکه جوانان مسجدی نباید خود را بی نیاز از آموزش بدانند، گفت: انتظار از اعضای کانونهای فرهنگی – هنری مساجد و نیز اعضای بسیج این است که با حضور فعال در پای منبرها و خطابه ها فرهنگ مسجد را مدیریت کرده و سامان دهند.

خاتمی خطاب به مدیران کانونهای مساجد گفت: با نصب بنر، پوستر و تابلو نمی توانید نقش فرهنگی بایسته خود را ایفا کنید.

وی با اشاره به پسوند هنری کانونهای مساجد اظهار داشت: دو نوع هنر اعم از متعهد و هنر نامتعهد وجود دارد؛ هنر نامتعهد هنری است که غربی ها از آن سخن می گویند و تعریف هنرمند از نظر آنان، تعریف لائیک است و بی گمان چنین هنری مایه سقوط است؛ اما مسجد جای هنر متعهد است و باید در این زمینه مراقبت کرد.

امام جمعه موقت تهران خواستار بها داده شدن به مسائل اعتقادی و معاد در مساجد شد و ادامه داد: جوانانی که زیر پرچم کانونهای مساجد می آیند نباید در مسائل اعتقادی کم بیاورند.

کار فرهنگی و سیاسی را از هم جدا نکنید

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از ارزشهای بسیار مهم دینی را بصیرت عنوان کرد و گفت: بصیرت یعنی دشمن شناسی و شناخت اهدافی که دشمن دنبال می کند.

خاتمی افزود: مبادا کانونهای مساجد بگویند ما نمی خواهیم وارد سیاست شویم و می خواهیم کار فرهنگی کنیم؛ این یعنی جدایی دین از سیاست و جدایی دین از سیاست ضربه های بسیاری به اسلام زده است.

وی با بیان اینکه نتیجه جدایی دین از سیاست، حاکمیت نااهلان شد، ادامه داد: جریان سکولار در این کشور در آن زمانی که در رأس حاکمیت بودند، همین را دنبال می کردند و ضد انقلابهای فراری در خارج کشور نیز جدایی دین ازسیاست را دنبال می کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: آنها می خواهند این را نهادینه کنند که اگر بخواهید قداست دین بماند، نباید کاری به سیاست داشته باشید.

وی هشدار داد: نباید کانونهای فرهنگی – هنری مساجد به این وادی خطرناک بیفتند.

خاتمی بصیرت افزایی را یک وظیفه دانست و گفت: در فتنه ۸۸ ، بصیرت این بود که مردم ما بدانند دشمن کجا را هدف قرار داده و متوجه این موضوع نیز شدند و نمونه آن حضور گسترده در راهپیمایی ۹ دی ۸۸ بود که در حمایت از رهبری به صحنه آمدند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید همچنان این هوشیاری و بیداری را حفظ کنیم، افزود: باید عملکرد هر فرد در هرکجا و در هر مسؤولیتی که قرار دارد را با رهنمودهای مقام معظم رهبری تطبیق دهیم.

وی ادامه داد: ملاک ما تطبیق عملکردها با رهنمودهای ولایت است و هر که با این رهنمودها زاویه داشته باشد از ما نیست.

خاتمی با تصریح بر اینکه علم کردن «مکتب ایرانی» ضربه به انقلاب اسلامی بود، اظهار داشت: سفیر عربستان گفته بود بیش از ۳۰ سال است ما به مردم دنیا می گوییم اینها در پی اسلام نیستند. در پی امپراطوری ایرانی هستند.

وی افزود: در حالی که همه علمای حوزه ها مقابل این سخن ایستادند، اما متأسفانه این حرف نادرست، اثر مسموم خود را برجای گذاشت.

وی محور بصیرت را خط مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: در هر عرصه ای که ایشان اعلام موضع می کنند، آن خط، خط استراتژیک است و باید آن را دنبال کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: خط مقام معظم رهبری این است که اختلاف ایجاد نشود و اختلاف ایجاد کنندگان و تفرقه افکنان محکوم هستند و در برابرانحرافها نیز نباید ساکت نشست و باید تبیین منطقی کرد.

وی ادامه داد: هم باید پاسدار وحدت باشیم و هم باید در برابر انحرافها به صورت منطقی در صحنه باشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7138

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]