1

قصد تخریب و کار غیراخلاقی نداریم

  • کد خبر : 72621
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۸

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت:اصولگرایی مبنایی عمومی دارد و هر فردی که مبنای نظام که همان حاکمیت ولی‌فقیه است را قبول داشته باشد، اصولگرا است.

علی اکبر ولایتی امروز در مشهد اظهار کرد: ایران اسلامی سرآمد مقاومت و ایستادگی در برابر استعمار و دشمنان جهان اسلام است.

وی افزود: به مردم ایران و حکومت جمهوری اسلامی آنگونه آموخته شده که هر قدر سختی‌ها بیشتر شود و مبارزه سخت‌تر، قوی‌تر و محکم‌تر در برابر دشمنان بایستند.

ولایتی با بیان اینکه بیداری اسلامی به معنی دعوت مجدد به اسلام و حالت برانگیختگی و احیای ارزش‌های اسلامی است خاطرنشان کرد: عناوینی چون انقلاب‌های رنگین و بهار عربی از آن جا برمی‌خاست که عده‌ای گمان کردند این انقلاب و این بیداری به نوعی فتنه است و اعتقاد بر این داشتند که این ناآرامی‌ها نشأت گرفته از دلبستگی صهیونیست و رابطه با عناصر و ایادی غرب است.

وی ادامه داد: پس از اینکه مدتی از بیداری اسلامی گذشت دریافتند که این انقلاب برای احیای ارزش‌های اسلامی بوده و هیچ دلبستگی به صهیونیست و عوامل فتنه نداشته است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تأکید بر اینکه در بیداری اسلامی باید ارزش‌های اسلامی و اتحاد اسلامی احیا شود اذعان کرد: توقع از اسلام و اسلامگرایان باید با توجه به شرایط فعلی باشد؛ برای عده‌ای سئوال است که چرا دیگر کشورهای اسلامی چون جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند در عرصه اسلام و مبارزه با غرب مقتدرانه ایستادگی کند و چرا در آن کشورها قانون اساسی و حاکمیت فقیه وجود ندارد.

وی افزود: باید توقع در مبنای شرایط و محیط باشد؛ برای مثال کشوری چون تونس که زمانی مبدأ و مقصد و تفرجگاه غرب بوده هیچ گاه نمی‌تواند به مانند جمهوری اسلامی در عرصه بیداری اسلامی باشد، ایران اسلامی ستون فقرات مقاومت اسلامی است.

ولایتی یادآور شد: بیداری اسلامی در شرایطی شکل نمی‌گیرد که پول از آمریکا و حمایت‌های اطلاعاتی از کشورهایی چون عربستان، قطر و ایادی آمریکا باشد و شرایط را مسالمت‌آمیز جلوه داد و آن را متصل به اسلام دانست.

وی با تأکید بر اینکه حضور عوامل فتنه و جریان‌های افراطی سلفی‌‌گری سبب بروز جنگ کور و حمله چریکی در کشوری چون سوریه شد و سئوال اینجا است که به وجود آمدن این نوع ناآرامی و نابسامانی به منظور بیداری اسلامی است؟ باید بدانیم جریان‌های افراطی در تلاش برای نشان دادن بهار انسانی در جریان‌های کشورهای عرب بوده و ما مطابق با نظر مقام معظم رهبری انقلاب‌های سوریه و دیگر کشورهای عربی را بیداری اسلامی توصیف می‌کنیم.

ولایتی افزود: سوریه حلقه طلایی زنجیره مقاومت است و به رغم وجود همه فشارها مقتدرانه می‌توان گفت عده‌ای به شکل نمایشی سوریه را از اتحادیه عرب بیرون کرده و به خیال خود توانستند سوریه را از میان کشورهای عرب جدا کنند اما امروز شاهد پابرجایی بشار اسد و حکومت مقتدرانه در سوریه هستیم.

وی با اشاره به وجود وهابیت و سلفی‌گری افراطی برای تکفیر شیعه گفت: امروز در محدوده بین‌المللی علیه سوریه جنگ اتفاق افتاده اما ایران اسلامی با همه وجود حمایت خود را اعلام کرده؛ در برابر فشارهای غرب و برنامه‌های دشمنان در مسیر اختلاف‌افکنی جهان اسلام با برادران اهل تسنن پیمان اتحاد می‌بندیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: وهابیت ابزاری برای تکفیر شیعه است و امروز باید با سلاح اتحاد از وجود این جنگ فرقه‌ای و مذهبی جلوگیری کنیم.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با تأکید بر اینکه بیداری اسلامی به معنی بازگشت به ارزش‌های اسلامی است گفت: کشورهایی که بیداری اسلامی را تجربه می‌کنند در واقع پیش از آن روش‌های غیراسلامی را برای مدیریت کشور تجربه کرده و حال به این مسئله پی برده‌اند که مدیریت باید در خط اسلام و با پرچم‌داری علمای اسلام باشد.

وی تصریح کرد: استعمار بعد از انقلاب صنعتی اروپا شروع شده و رو به گسترش است و به جرأت می‌توان گفت که در هیچ کجای دنیا در برابر آن مقاومت صورت نگرفته و تنها سد مقاومت در برابر آنان جهان اسلام و به ویژه جمهوری اسلامی است.

ولایتی تأکید کرد: تفاوت جنگ‌های صلیبی و جنگ‌های اخیر در این است که جنگ صلیبی فقط به نظامی‌گری و جنگ سخت توجه داشته اما جنگ‌های اخیر نه تنها تکیه بر تسلیحات نظامی داشته بلکه فرهنگ و آداب کشور را مورد هدف قرار داده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل افزود: هدف قرار دادن فرهنگ به معنی بازی با فرهنگ و تغییر الفبای اسلامی است؛ به صراحت می‌توان اعلام کرد به جز ایران اسلامی هیچ کشور دیگری نتوانسته است در برابر تغییر الفبای اسلامی مقاومت محض داشته و به طور مستقل حرکت کند.

ولایتی ایران اسلامی، شبه قاره هند، عثمانی و مصر را پیشتازان حوزه بیداری اسلامی توصیف کرد و اذعان داشت: این ۴ کشور در بیداری اسلامی علما و روحانیون را در رأس خود قرار داده و بدین وسیله توانستند در برابر استعمار و استثمار پیروز شوند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در تاریخ خود اعم از مشروطه، معاهده‌هایی چون ترکمنچای و گلستان و مواردی از این قبیل شاهد حضور پررنگ و مقاومت علما در عرصه مبارزه با استعمار بوده که شهادت آیت‌الله مدرس نیز یکی از نمونه‌های بارز آن است.

ولایتی تأکید کرد: استعمار کمر همت در مسیر ضعف اسلام بسته و در اینجا پی به اهمیت نقش علما و حوزه می‌بریم و باید علما نسبت به هر زمان دیگری احساس تکلیف کنند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی از هدف استعمار برای تجزیه کشورهای اسلامی یاد کرد و یادآور شد: استعمار با همه قدرت‌های خود به تهاجم با اسلام برخاسته و در حقیقت می‌توان گفت خواستار تجزیه کشورهای خاورمیانه و در حقیقت جهان اسلام است.

وی از تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی در سال جاری یاد کرد و ادامه داد: نباید تحقق حماسه سیاسی را فقط منحصر به مرز خود کنیم بلکه تحقق مسائل سیاسی باید در منطقه و در کل جهان اسلام صورت گیرد.

ولایتی با اشاره به بیداری اسلامی در مصر تأکید کرد: عده‌ای بر سر عناوین انقلاب‌های صورت گرفته در کشورهای عربی نظریات متفاوت دارند و برخی با عناوین بیداری انسانی و بهار عربی یاد می‌کنند؛ مقام معظم رهبری در ۱۴ بهمن ماه ۸۹ در خطبه نماز جمعه تأکید کردند انقلاب کشورهای عربی بیداری اسلامی است و این در زمانی بود که فقط دو سال از این انقلاب‌ها می‌گذشت و هنوز حسنی مبارک در مصر ساقط نشده بود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل افزود: بیداری انسانی به معنی اومانیسم بوده و این اصطلاح به معنای انسان‌گرایی است؛ بیداری انسانی در تقابل با اسلام‌گرایی و اعتقاد به اسلام خدامحور است.

ولایتی از ناآرامی‌های صورت گرفته در سوریه یاد کرد و گفت: سوریه بیش از هر زمان دیگری مقتدرانه در برابر ناآرامی‌ها ایستاده و این ناآرامی‌ها و نابسامانی‌ها نشأت گرفته از جنگ‌های کور و چریکی عده‌ای غیرسوری در داخل سوریه است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اظهار امیدواری از اتحاد و انسجام بیشتر در جهان اسلام  اظهار داشت: در برابر استعمار و استثمار باید اهل تسنن و تشیع منسجم و برادرانه زیر پرچم اسلام گرد هم جمع آیند تا تجزیه جهان اسلام توسط استعمار تحقق پیدا نکند.

ولایتی یادآور شد: بیداری اسلامی مسئله روز جهان اسلام است و موج جدید بیداری اسلامی از جمهوری اسلامی ایران نشأت می‌گیرد؛ در امواج گذشته نیز ایران نقش درجه اول را در این موضوع داشته که در آینده نیز بیشتر می‌شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: طرف‌های بین‌المللی که منافع نامشروع آنها به خاطر پیشرفت و پیچیدگی بیداری اسلامی به خطر می‌افتد عکس‌العمل‌های مختلفی را در برابر این موضوع نشان می‌دهد که برخی از نمونه‌های آن مانند جنگ تحمیل شده به سوریه و علیه ملت آن‌ در منطقه است.

ولایتی خاطرنشان کرد: جنگ در سوریه در ابتدا به بهانه دموکراسی واقعی اتفاق افتاد اما افرادی مانند القاعده انفجارهای کور را در این منطقه انجام می‌دهند و مردم بی‌گناه را از بین می‌برند زیرا از رو در رو کار کردن مأیوس شدند.

وی تصریح کرد: این گروه در شورای امنیت نمی‌تواند چیزی را علیه سوریه تصویب کند زیرا از ۵ عضو آن ۲ عضو که روسیه و چین است مخالفت خود را اعلام می‌کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل یادآور شد: چند کشور مرتجع عربی مصوبات بی‌خاصیتی را علیه دولت سوریه تصویب می‌کنند.

ولایتی خاطرنشان کرد: انفجارهای کور در کشور عراق و یا تفرقه‌های مذهبی که بین شیعه و سنی، کرد و عرب از زمان جنگ جهانی اول بی‌سابقه بوده هم اکنون در این کشور اتفاق می‌افتد و طرف‌های بین‌المللی به هیچ وجه قصد توقف این توطئه‌ها را ندارد اما هر کاری که آن‌ها در این راستا انجام دهند امثال بن‌علی و حسنی مبارک و یا فردی افسارگسیخته مانند قذافی باز نمی‌گردند.

*جهان عرب خواستار مردم‌سالاری دینی است

وی تأکید کرد: هم اکنون جهان عرب بیدار شده و خواستار آزادی در چارچوب ارزش‌های اسلامی و دینی است؛ مردم خواستار دموکراسی هستند و نمی‌خواهند دین را کنار بگذارند و هر رفراندومی که در جهان اسلام به صورت آزاد برگزار شود تمام مردم به اسلام رأی می‌دهند که این امر مبین مردم‌سالاری دینی است.

ولایتی تصریح کرد: ایجاد مشکلات و تحریم‌ها و محصور کردن کشورهای اسلامی و همچنین ایجاد تفرقه و توطئه علیه آن‌ها جزو کارهای روتین طرف‌های بین‌المللی شده و تمرکز اصلی آنها بر روی جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: در آینده نیز بیداری اسلامی ادامه می‌یابد و با پیچیدگی‌هایی که در روبروی خود دارد نیازمند تدابیر بیشتری است.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اعضای ائتلاف سه‌گانه بر تعهدات خود تکیه دارند اما به طور مستقل عمل می‌کنند.

عضو ائتلاف سه گانه اصولگرایان ادامه داد: در حوزه تبلیغات این ائتلاف هزینه تبلیغاتی مشترک وجود ندارد بلکه هر یک متناسب با وسع خود اقداماتی انجام می‌دهد.

ولایتی یادآور شد: بنده، قالیباف و حدادعادل اهداف مشترک انتخاباتی در قالب ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان داشته و خروجی ائتلاف هرکدام از ما ۳ نفر باشد حمایت می‌کنیم.

* قصد تخریب و کار غیراخلاقی نداریم

ولایتی با بیان اینکه در حوزه فعالیت و خدمت در نظام قصد تخریب دیگران را ندارد، خاطرنشان کرد: باید رئیس جمهور آینده با تکیه بر نقاط مثبت دولت‌های قبل و کارآمدی مضاعف، امور و اداره دولت را بدست گرفته و در این مسیر از تخریب دیگران و کارهای ناپسند و ضداخلاقی بپرهیزد.

وی تأکید کرد: بداخلاقی‌ها و کارهای غیراخلاقی نه مورد پسند اسلام بوده و نه مورد پسند یک ایرانی متعهد به اخلاق.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه دولت یازدهم باید دولت مقتدر و کارآمد باشد، اذعان کرد: دولت یازدهم باید کارآمد و متعهد به اسلام، جمهوری اسلامی ایران، قانون اساسی و ملزم به ولایت فقیه باشد.

ولایتی افزود: فردی که اداره دولت را به دست می‌گیرد باید کارنامه‌ای درخشان همراه با رضایت مردمی داشته و سوابق درخشانی در حوزه خدمت به نظام و آحاد ملت داشته باشد.

عضو ائتلاف سه نفره اصولگرایان تصریح کرد: یکی از نقاط قوت دولت دهم، حضور همه‌جانبه در موقعیت‌های مختلف کشور بوده که این در نوع خود کار مفید و پسندیده‌ای است؛ دولت آینده باید از این ویژگی‌ها استفاده نماید.

* اصولگرای حقیقی باید حاکمیت ولی‌فقیه را قبول داشته باشد

ولایتی با اشاره به اهداف ائتلاف سه نفره اصولگرایان، گفت: برخی می‌پرسند با وجود اختلاف سلایق میان اعضای ائتلاف ۱+۲، چرا این ائتلاف شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در قالب این ائتلاف تصمیم داریم، قرابت‌ها و اشتراکات اخلاقی را افزون و اختلافات را به حداقل برسانیم و این در نوع خود به معنی وحدت اصولگرایان است.

ولایتی یادآور شد: اصولگرایی مبنایی عمومی و دارای عمومیت است  و هر فردی که مبنای نظام را قبول داشته باشد، اصولگرا است.

وی اذعان داشت: فردی که به مبنای نظام جمهوری اسلامی ایران،قانون اساسی و به ویژه حاکمیت فقیه اعتقاد کامل و راسخ داشته باشد، اصولگراست و باید نسبت به تمام این مبانی وفادار و متعهد باشد.

* دولت یازدهم باید حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را محقق کند

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان خاطرنشان کرد: ورود به ائتلاف ۱+۲ منتفی نیست اما باید تابع شرایط این ائتلاف و پایبند به تعهدات باشد؛ برخی نسبت به این مسئله معترض بوده که ۱+۲ تعداد معدودی از اصولگرایان را در خود جای داده است.

ولایتی افزود: حضور در ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان مبتنی بر تعهد بر مبانی نظام اسلامی و حاکمیت ولی‌فقیه بوده و به نظر من برخی مسائل و ورودهای متعدد سبب شلوغ کردن صحنه می‌شود.

وی اظهارداشت: کسی‌که احساس مسئولیت و خدمت رسانی دارد می‌تواند در قالب‌های متعدد بنابر توانایی‌های خود در مسیر نظام خدمت کند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه دولت یازدهم باید سبب تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی شود، اظهار کرد: دولت یازدهم باید از افراد متخصص و کارآمد برای به تحقق رساندن اهداف نظام در مسیر عالی خود و همچنین تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی گام موثر بردارد.

* اعضای سه نفره ائتلاف اصولگرایان پایبند به تعهدات خود هستند

ولایتی با ابراز خرسندی از پایبندی اعضای ائتلاف ۱+۲ به تعهدات خود یادآور شد: هریک از اعضای ائتلاف ۱+۲ تاکنون به تعهدات خود پایبند بوده و در این مسیر با هدف خدمت به خلق گام برداشته و این مایه خرسندی است.

وی با بیان اینکه دولت آینده باید در حوزه بین‌الملل و سیاست خارجی حضور موثر داشته باشد تاکید کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که قدرت جمهوری اسلامی ایران را در منطقه و جهان بر همگان نشان دهیم و به طور کلی ایران در وجهه‌ای قرار گیرد که در عرصه‌های تصمیم‌گیری و مشارکت حضور جمهوری اسلامی ایران نقش موثر داشته باشد.

* هزینه تبلیغات انتخاباتی از بیت‌المال خلاف شرع است

ولایتی در ارتباط با سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت نکردن سران سه قوه از کاندیدای خاصی در انتخابات و فعالیت‌های انتخاباتی دولت گفت: تمام ما باید با دیدگاه‌های مقام معظم رهبری خود را تنظیم کنیم.

وی اذعان داشت: فردی که می‌خواهد در انتخابات شرکت کند و دایه خدمت به مردم دارد، نمی‌تواند از بیت‌المال و اموال عمومی برای تبلیغ کاندیدای خود در انتخابات استفاده کند؛ این خلاف قوانین اسلامی و شرع است.

ولایتی با اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: دولت مجری قانون است و وضع‌کننده و نقض‌کننده آن نیست؛ قانون برنامه چهارم و پنجم بنا را بر تعدیل اقتصادی گذاشت و از طریق هدفمندی یارانه‌ها مقرر شده بود تا به صورت یکنواخت یارانه داده نشود تا از این طریق بتوان به اقشار ضعیف جامعه کمک کرد.

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان افزود: تمام اهل اقتصاد قانون هدفمندی یارانه‌ها را تأیید می‌کردند و از دولت‌های قبلی خواستار اجرای این قانون بودند و یکی از نقاط مثبت دولت کنونی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها است.

ولایتی خاطرنشان کرد: قانون هدفمندی یارانه‌ها مطابق نظر مجلس و آن طور که باید انجام نمی‌شود؛ تنها تقسیم پول نیز میان مردم از طریق این قانون انجام شده و به صنعت کمک زیادی نشده است.

وی یادآور شد: چشم‌انداز ۲۰ ساله به ۴ برنامه ۵ ساله تقسیم می‌شود که در این راستا توانسته‌ایم در دفاع، سیاست، امنیت و حضور منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و تأثیرگذاری بین‌المللی پیشرفت کنیم، اما در بخش‌های اقتصادی به خوبی کار نشده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تأکید کرد: راه و هدف برای برطرف کردن فشار اقتصادی مردم مشخص است و دولت باید با برنامه سبب افزایش رفاه مردم شود.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=72621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر