1

ایران، اولویت امسال اوباماست

  • کد خبر : 72651
  • ۱۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱:۱۳

حل بن بست هسته ای ایران بزرگترین چالش پیش روی باراک اوباماست.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با تأکید بر این مطلب نوشت: ایران، اولویت امسال اوباماست.
این خبرگزاری خاطرنشان می کند: اکراه رئیس جمهور آمریکا نسبت به اعطای کمک نظامی به مخالفان بشار اسد، به اعتقاد برخی تحلیلگران سیاسی، در چند عامل ریشه دارد که یکی از آنها فعالیت های هسته ای ایران است. اگر آمریکا به مخالفان اسد کمک نظامی کند، بعید است که تهران حاضر باشد در فعالیت های خود تجدیدنظر کند.
از سوی دیگر از آنجا که روسیه هم به دولت بشار اسد کمک نظامی می کند، بعید به نظر می رسد که واشنگتن بخواهد رابطه دوستانه خود را با مسکو به خطر اندازد؛ به ویژه از آن روی که روسیه عضو گروه کشورهای ۱+۵ هم هست و آمریکا به هر حال به کمک روسیه برای بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته ای امیدوار است.
آسوشیتدپرس اضافه می کند: بسیاری از دیپلمات ها، کارشناسان سیاسی، و مقام های پیشین دولت اوباما، برآنند که دست کم فعلاً، کاخ سفید اولویت خود را انتخاب کرده، و میان کمک به مخالفان دولت سوریه و بازداشتن ایران از دست یافتن به سلاح هسته ای، دومی را برگزیده است.
جیمز جفری، سفیر بازنشسته آمریکا در بغداد که سال گذشته در عراق خدمت کرده است، به خبرنگار آسوشیتدپرس گفت حل بن بست اتمی ایران بزرگترین چالش پیش روی دولت اوباما در سال جاری است، و احتمال اتخاذ تصمیم در خصوص سوریه و دیگر مسائل مهم منطقه نیز در این قالب بررسی خواهد شد.
برخی محافل رسانه ای دیگر آمریکا معتقدند فشار بر سوریه بخشی از پروژه فشار بر ایران از جمله در چالش هسته ای است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=72651

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]