2

شرط گذاری اصلاح طلبان سهیم در فتنه ۸۸ برای شرکت در انتخابات مجلس

  • کد خبر : 7270
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۹:۴۰

یک روزنامه زنجیره ای، شرط گذاری اصلاح طلبان سهیم در فتنه ۸۸ برای شرکت در انتخابات مجلس را امری عبث و رفتار خروس بی محل توصیف کرد. روزنامه روزگار با اشاره به سخنان خاتمی و برخی هم طیف های وی در زمینه شرط گذاری برای انتخابات نوشت: هر ناظر عاقلی نیک می داند اصلاح طلبانی […]

یک روزنامه زنجیره ای، شرط گذاری اصلاح طلبان سهیم در فتنه ۸۸ برای شرکت در انتخابات مجلس را امری عبث و رفتار خروس بی محل توصیف کرد.
روزنامه روزگار با اشاره به سخنان خاتمی و برخی هم طیف های وی در زمینه شرط گذاری برای انتخابات نوشت: هر ناظر عاقلی نیک می داند اصلاح طلبانی که در دوران حضور خود در ساختار قدرت قادر به تحقق چنین شرایطی نشدند، اکنون که دست شان کوتاه و خرمای قدرت بر نخیل اصولگرایی است، هیچ شانس و امکانی برای تحقق شرایط مذکور ندارند. آنها فقط می توانند کانون های قدرت را به تحریم انتخابات مجلس تهدید کنند اما از آنجایی که اصلاح طلبان قصد ندارند هم سرنوشت نیروهای ملی-مذهبی شوند و امکان حضور در ساختار قدرت در نظام جمهوری اسلامی را برای همیشه از دست بدهند، در یک ماه اخیر شرایط حضور خود در انتخابات مجلس را تکرار کرده اند.
این روزنامه که توسط همکاران برخی نشریات زنجیره ای از جمله شرق منتشر می شود، همچنین نوشت: پرداختن نابهنگام اصلاح طلبان به انتخابات مجلس و تکرار مکرر شرایط حضورشان در انتخابات آتی در حالی صورت می گیرد که هنوز بیش از هفت ماه به انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است…
شرط های اصلاح طلبان زمانی مطرح شد که تقابل جدی میان اصولگرایان از جمله بر سر جریان موسوم به جریان انحرافی آغاز شده و از برکت این تقابل درون جناحی فضا باز شده بود اما اگر فضای سیاسی را در دو سه هفته اخیر به خوبی رصد کنیم، درمی یابیم دمیدن نابهنگام اصلاح طلبان در بوق «شرایط» حضور در انتخابات مجلس» از شدت و حدت تقابل در اصولگرایان کاسته است چرا که اکنون دشمن مشترک طرفین این تقابل پا به میدان گذاشته است. بنابراین چون نیک بنگریم، درمی یابیم اصلاح طلبان در میانه نزاع جریان های اصلی قدرت در ایران شش سال اخیر، نقش خروس بی محلی را بازی می کنند که با خواندن نابهنگامش صبح دوستان را ناامید می کند.
این روزنامه همچنین با بیان اینکه «یکی از ضرورت های پیشبرد اهداف اصلاح طلبان، تشدید شکاف در نخبگان حاکم است و جریان انحرافی با بحث های خود، این فرصت را فراهم کرده بود، می نویسد: در حالی که تز مکتب ایرانی و سایر نظرات مغز متفکر جریان موسوم به انحرافی پیوندهای ایدئولوژیک نخبگان حاکم در شش سال گذشته (اصولگرایان) را به شدت تضعیف کرده، زمزمه های بی سرانجام و نافرجام اصلاح طلبان درباره شرایط حضورشان در انتخابات مجلس، آبی است که صرفا در آسیاب مخالفان ریخته می شود. اصلاح طلبان زمانی که دولت و مجلس را نیز در اختیار داشتند، نتوانستند شرایطی را که امروز بر آن پای می فشارند، محقق کنند. حال که در غربت عزلت سر در جیب محنت فرو برده اند، بهتر است سکوت پیشه کنند و از در افتادن به دام رقیب زیرک بپرهیزند. پرداختن اصلاح طلبان به انتخابات مجلس در شرایط فعلی در خدمت تداوم پیوند اجزای متخالف جریان رقیب است. اصلاح طلبان از دوم خرداد ۷۶ تا به امروز به قدر کافی حرف زده اند و اینک بهتر است چندی روزه سکوت بگیرند.
نوشته توأم با آه و افسوس این روزنامه زنجیره ای نیز خود شاهدی است بر این ادعا که جریان انحرافی و سرکرده آن به عنوان تسهیل کننده پروژه اختلاف افکنی فتنه گران در میان اصولگرایان و ایجاد بدبینی نسبت به رئیس جمهور عمل کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر