2

هاشمی:پیشه ساختن اعتدال عملی می‌تواند به کنترل خشونت‌های افراط‌گونه کمک شایانی بنماید

  • کد خبر : 7295
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۳

پیشه ساختن اعتدال عملی می‌تواند به کنترل خشونت‌های افراط‌گونه کمک شایانی بنماید به نظر می‌رسد فاشیسم غربی، صهیونیسم و افراط‌گرای مسیحی در حال رسیدن به نقطه مشترک جدیدی در مسیر توسعه تندروی در جهان غرب هستند حادثه اخیر اسلو نمونه بارز رشد افراط‌گرایی مسیحی و نژادپرستی است اندیشمندان و نخبگان دینی و مذهبی در برابر […]

پیشه ساختن اعتدال عملی می‌تواند به کنترل خشونت‌های افراط‌گونه کمک شایانی بنماید
به نظر می‌رسد فاشیسم غربی، صهیونیسم و افراط‌گرای مسیحی در حال رسیدن به نقطه مشترک جدیدی در مسیر توسعه تندروی در جهان غرب هستند
حادثه اخیر اسلو نمونه بارز رشد افراط‌گرایی مسیحی و نژادپرستی است
اندیشمندان و نخبگان دینی و مذهبی در برابر ظهور و ریشه دوانیدن هرگونه افراط‌گرایی در جهان اسلام و مسیحیت باید هوشیار باشند
با همه مشکلات پیش روی این شجره طیبه و کوته‌نظری‌ها و حسادت‌ها، پیشروی و توسعه کمّی و کیفی بی‌وقفه دانشگاه ادامه دارد
از سنگ‌اندازی‌ها، بهانه‌گیری‌ها و مانع‌تراشی‌ها نهراسید و با عزم و اراده جدّی به پیشبرد اهداف بلند علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی بیندیشید
دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم حلقه اتصال حوزه و دانشگاه است

آیت الله هاشمی رفسنجانی ؛  اندیشمندان و نخبگان دینی و مذهبی را به هوشیاری در برابر ظهور و ریشه دوانیدن هرگونه افراط‌گرایی در جهان اسلام و مسیحیت فراخواند و گفت: شناخت صحیح این پدیده و پیشه ساختن اعتدال عملی می‌تواند به کنترل این‌گونه خشونت‌های افراط‌گونه کمک شایانی بنماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی ؛ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار هیأت امنا و جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم ضمن بیان اینکه هرجا علم و دانش گسترش یافته ؛ فضای اجتماعی به سمت اعتدال و میانه‌رویی حرکت کرده ؛ جهل را عامل افراط و تفریط خواند و تصریح کرد :هر چه انسان‌های عالم در جامعه بیشتر شود، علم توسعه بیشتری می‌یابد و پیشرفت جامعه زودتر تحقق خواهد یافت لذا  از سنگ‌اندازی‌ها، بهانه‌گیری‌ها و مانع‌تراشی‌ها نهراسید و با عزم و اراده جدّی به پیشبرد اهداف بلند علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی بیندیشید.

رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در این دیدار با اشاره به نحوه شکل‌گیری این واحد بزرگ علمی تصریح کرد: در فضای انقلابی سالهای اولیه جمهوری اسلامی، حرکت به سمت تقویت بخش خصوصی ارتداد سیاسی و کاری تجملی محسوب می‌شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ضمن تاکید بر جایگاه والای علم و دانش در دین اسلام  به مشکلات دیرین پیش روی توسعه و پیشرفت این دانشگاه اشاره کرد و افزود : اصل باید این باشد که هر کس در هر جا برای توسعه علم و دانش فعالیت کرد باید قدردان و شاکر او بود نه اینکه پیش پای او سنگ‌اندازی کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه با همه مشکلات پیش روی این شجره طیبه و کوته‌نظری‌ها و حسادت‌ها، پیشروی و توسعه کمّی و کیفی بی‌وقفه دانشگاه ادامه دارد، تصریح کرد: در حال حاضر پای دانشگاه آزاد در سراسر جهان و تمام قاره‌ها باز شده، به‌گونه‌ای که بسیاری از کشورها از جمله چین و کانادا هم درخواست ایجاد شعبه در خاک خود را کرده‌اند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برنامه پنج ساله آینده دانشگاه آزاد را بسیار وسیع و کیفی خواند و گفت: در برنامه‌های آینده به سمت توسعه مقاطع عالی، ایجاد واحدهای علوم و تحقیقات در سراسر کشور تأسیس مراکز فناوری‌های نوین و اتصال پژوهش به تولید و ایجاد ثروت و حمایت بیش از پیش از پژوهشگران خواهیم رفت.

رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قم را یکی از مراکز اصلی دانشگاه آزاد اسلامی و حلقه اتصال حوزه و دانشگاه خواند و تأکید کرد: به دلیل جایگاه والای علمی و دینی شهر قم، علم و دانش می‌تواند از این نقطه به سایر نقاط کشور سرازیر شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه این دیدار حادثه اخیر اسلو را نمونه بارز رشد افراط‌گرایی مسیحی و نژادپرستی خواند و با اشاره به اینکه ریشه‌های واقعی و عمیق این حادثه در آینده مشخص خواهد شد، تأکید کرد: به نظر می‌رسد فاشیسم غربی، صهیونیسم و افراط‌گرای مسیحی در حال رسیدن به نقطه مشترک جدیدی در مسیر توسعه تندروی در جهان غرب هستند، همان‌گونه که حاصل اشتراک‌نظر یهود و نصاری موجب ایجاد غده سرطانی منطقه یعنی اسرائیل شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اندیشمندان و نخبگان دینی و مذهبی را به هوشیاری در برابر ظهور و ریشه دوانیدن هرگونه افراط‌گرایی در جهان اسلام و مسیحیت فراخواند و گفت: شناخت صحیح این پدیده و پیشه ساختن اعتدال عملی می‌تواند به کنترل این‌گونه خشونت‌های افراط‌گونه کمک شایانی بنماید.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام دکتر ایران‌دوست رئیس واحد دانشگاه آزاد اسلامی قم با ارائه گزارشی از عملکرد این واحد به کمبودها و کارشکنی‌ها به خصوص در بخش تأسیس بیمارستان برای رشته علوم پزشکی در منطقه اشاره کرد و خواستار مساعدت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رفع این مشکل شد.

همچنین دکتر غلامرضا باهر گزارشی از آخرین وضعیت رشته‌های علوم پزشکی واحد قم ارائه و با اشاره به رشد بالای این رشته پس از تأسیس در شهر قم، از خدمات آیت‌الله هاشمی در حمایت از دانشگاه آزاد تشکر کرد.

در ادامه دکتر محبوبه‌السادات شریف و نیز دکتر قدیر گزارشی از وضعیت پژوهشی دانشگاه آزاد واحد قم ارائه و رشد مقالات، اختراعات و تألیفات اساتید و دانشجویان را بسیار چشمگیر توصیف کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7295

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]