2

نژادپرستی در آمریکا| تبعیض در مرگ بر اثر استفاده پلیس از کلت برقی

  • کد خبر : 323928
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰

تحقیقات جدید نشان داد شمار سیاه پوستانی که بر اثر استفاده پلیس از کلت برقی کشته می‌شوند بیشتر از سفیدپوستانی است که به همین طریق کشته می‌شوند.

نژادپرستی در آمریکا| تبعیض در مرگ بر اثر استفاده پلیس از کلت برقی

به گزارش افق انلاین ، نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد شمارشهروندان سیاه‌پوست آمریکایی که بر اثر استفاده پلیس از کلت برقی کشته شده‌اند بیشتر از سفیدپوستان است.

به نوشته وبگاه «هیل» نتایج تحقیقات خبرگزاری «رویترز» در زمینه آمار مرگ با این سلاح تا سال ۲۰۱۸ نشان داد که از سال ۲۰۰۰ تا آن تاریخ، ۱۰۸۱ نفر از سوی پلیس با این سلاح برقی کشته شدند که دستکم ۳۲ درصد آن‌ها آفریقایی تبارهای ساکن آمریکا بودند. این در حالی است که ۲۹  درصد کشته شدگان با این سلاح سفید پوست بودند.

اختلاف در این آمارها در حالی است که آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار حدود ۱۴ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

«کارل  تکی» وکیل ارشد کارکنان اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا  در این زمینه گفت که نابرابری نژادی در مرگ با کلت برقی شگفت آور است اما تعجبی هم ندارد.  وی گفت: «خشونت پلیس دلیل عمده مرگ و میر سیاهپوستان در آمریکاست، زیرا نظارت‌های مفرط پلیس در جوامع رنگین پوست موجب تماس غیر ضروری ماموران و استفاده  از زور علیه آن‌ها می‌شود.»

فارس/در حالی که استفاده از کلت برقی به عنوان یک شیوه غیر کشنده علیه مظنونان تبلیغ می‌شود، اما بر ساس گزارش‌ها اغلب ماموران پلیس آمریکا نیز آموزش مناسب استفاده از این سلاح‌ها را ندیده اند. «مایکل لئونیسو» پلیس بازنشسته آمریکا که در امر آموزش این سلاح نیز نقش داشته در توصیف این سلاح، کلت برقی را خطرناک خواند.

در روزهای گذشته دفتر تحقیقات ایالت جورجیا از کشته شدن یک مرد سیاه پوست حین پارک خودرو در محوطه یک رستوران خبر داد.

پلیس منطقه اعلام کرد که فرد کشته شده «ریچارد بروکس» ۲۷ ساله نام داشت و بعد از تلاش پلیس برای انجام یک آزمایش هوشیاری و ممانعت وی، ماموران تلاش می‌کنند وی را به زندان ببرند اما پس از مقاومت این فرد سیاه پوست و مشاجره، پلیس از کلت برقی استفاده می‌کند و این فرد به دلیل شوک وارد شده در بیمارستان جان خود را از دست داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=323928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر