2

اعطاء مهلت ۷۲ ساعاته به محمود الناقوره سفیر طرابلس در لندن و هشت دیپلمات دیگر لیبی برای خروج

  • کد خبر : 7305
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۲

اخراج دیپلمات‌های لیبی از انگلیس تصویری از ساختمان سفارت لیبی در انگلیس ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس از اعطاء مهلت ۷۲ ساعاته به محمود الناقوره سفیر طرابلس در لندن و هشت دیپلمات دیگر لیبی برای خروج از آن کشور خبر داده است. به گزارش خبرنگار پرس تی‌وی، وزیر خارجه انگلیس روز چهارشنبه (۵ مرداد، ۲۷ […]

اخراج دیپلمات‌های لیبی از انگلیس

تصویری از ساختمان سفارت لیبی در انگلیس
ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس از اعطاء مهلت ۷۲ ساعاته به محمود الناقوره سفیر طرابلس در لندن و هشت دیپلمات دیگر لیبی برای خروج از آن کشور خبر داده است.

به گزارش خبرنگار پرس تی‌وی، وزیر خارجه انگلیس روز چهارشنبه (۵ مرداد، ۲۷ جولای) اعلام کرده است که محمود الناقوره سفیر لیبی و هشت دیپلمات دیگر این کشور، تنها سه شبانه روز فرصت دارند تا خاک انگلیس را ترک کنند.

معترضان محلی که در خارج از سفارت لیبی واقع در منطقه “نایتس‌بریج” لندن پایتخت انگلیس تجمع کرده بودند، خشنودی خود را از شنیدن خبر اخراج دیپلمات‌های لیبیایی از انگلیس ابراز کردند.

تظاهرکنندگان ضمن روحیه‌بخش خواندن این اقدام دولت انگلیس، ابراز امیدواری کردند که پرچم سبزی که نشانه رژیم معمر قذافی حاکم لیبی است و بر فراز درب سفارت این کشور در لندن نصب شده به زودی پایین کشیده شود.

بر اساس برخی از گزارش‎ها، فتحی حریبه مشاور اقتصادی سفارت لیبی در انگلیس که در ماه مه ۲۰۱۱ در پی حمایت از انقلابیون لیبیایی از سمت خود برکنار شده بود روز گذشته با مراجعه به سفارت لیبی در لندن از همکاران سابق خود خواست تا به انقلابیون بپیوندند.

گفتنی است، اکنون انگلیس نیز همچون فرانسه، امریکا و آلمان به صف کشورهایی که شورای ملی انتقالی انقلابیون لیبی را به عنوان تنها مرجمع رسمی حکومت به رسمیت شناخته‌اند، پیوسته است.

همچنین، تاکنون مشخص نیست که آیا این تصمیم انگلیس در روند عملکرد قذافی که از کناره‌گیری از قدرت سر باز زده است و همچنان حامیانی را در اطراف خود دارد، تغییری ایجاد خواهد کرد یا خیر.

بسیاری از کارشناسان سیاسی بر این باورند که ادامه وضعیت فعلی در لیبی، انقلاب مردمی این کشور را به یک جنگ داخلی تبدیل خواهد کرد.

در همین حال، نیروهای ناتو به بمباران مناطق مختلف لیبی به ویژه طرابلس پایتخت این کشور ادامه می‌دهند و وزیر خارجه انگلیس چهارشنبه از تداوم حضور نظامی انگلیس در عملیات لیبی تا مدت زمان نامشخصی خبر داد.

آخرین گزارش‌ها از گسترش بحران سیاسی و تشدید خشونت در این کشور خبر می‌دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر