1

طرح تصویب در بازسازی مناطق زلزله‌زده تبریز بار مالی دارد

  • کد خبر : 73281
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰

نماینده مردم کرمان طرح تسریع در روند بازسازی مناطق زلزله‌زده تبریز را به دلیل مشخص نبودن اعتبار مالی آن، مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی دانست.

به گزارش افق محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس طی اخطاری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس طرح تسریع در روند بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی را به دلیل مشخص نبودن بار مالی، مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی دانست.

وی افزود: در حالی ما پیشنهاد تسریع در روند بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی را مطرح کردیم که این امر بار مالی دارد و ما برای آن تأمین اعتبار نکرده‌ایم.

نماینده مردم کرمان همچنین گفت:‌ ما نباید طرحی را تصویب کنیم که نتیجه‌ای نداشته باشد و البته مطالباتی را برای مردم به وجود بیاورد که محقق شدنی نیست.

وی با بیان اینکه دولت تا کنون موفق به تأمین وعده‌های خود در مناطق زلزله‌زده نشده است، خاطرنشان کرد: وقتی دولت در زلزله‌های گذشته نتوانسته وعده‌های خود را عملی کند ما با چه امیدی می‌خواهیم مطالبات دیگری برای مردم درست کنیم در حالی که این مطالبات نیز امکان عملی شدن ندارند.

حجت‌الاسلام ابوترابی در پاسخ به اخطار نماینده مردم کرمان گفت: اخطار شما وارد نیست چون در قانون، بخشی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه مجلس در تسریع در روند رسیدگی به مناطق زلزله‌زده تبریز مبلغی را مشخص نکرده است، افزود:‌ نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چقدر هزینه برای بازسازی مناطق زلزله‌زده وجود دارد بنابراین ما مبلغی را پیشنهاد نکردیم و بر همین اساس اخطار مغایرت با اصل ۷۵ قانون اساسی وارد نیست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=73281

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر