4

باید ایران را به سطح اول اقتصاد دنیا برسانیم و اینها شوخی نیست

  • کد خبر : 7341
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۷

محمود احمدی نژاد در مراسم آغاز آبگیری سد گتوند اظهار داشت: این سد و نیروگاه در نوع خود در کشور منحصر به فرد است و فعالیتهای زیادی از آغاز تا به امروز برای عملیات اجرایی آن صورت گرفته و کارگران، مهندسان، متخصصان فراوانی در راه ساخت آن زحمت کشیده اند. وی افزود: برای این مراسم […]

محمود احمدی نژاد در مراسم آغاز آبگیری سد گتوند اظهار داشت: این سد و نیروگاه در نوع خود در کشور منحصر به فرد است و فعالیتهای زیادی از آغاز تا به امروز برای عملیات اجرایی آن صورت گرفته و کارگران، مهندسان، متخصصان فراوانی در راه ساخت آن زحمت کشیده اند.

وی افزود: برای این مراسم ۳۰ ثانیه خبر منتشر می شود که سد آبگیری شد ولی فعالیتهای صورت گرفته بسیار حجیم است و در تک تک مراحل آن زحمات زیادی کشیده شده در برخی مقاطع به طور همزمان بیش از ۱۰ هزار نفر نیرو در این پروژه کار می کردند و تا به امروز بیش از یک هزار و ۷۰۰میلیارد تومان برای ساخت این سد هزینه شده که برای تکمیل آن بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز مورد نیاز است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه خوشبختانه این سد به همت متخصصان ایرانی ساخت و تکمیل شده، افزود: زمانی بر ایران گذشت که برای انجام کارهایی با ابعاد یک هزارم سد گتوند ما نیاز به حضور و تدبیر بیگانگان داشتیم ولی امروز تمام این مراحل به دست متخصصان ایرانی صورت گرفته است. مدیریت ساخت سد و هماهنگ کردن این همه عوامل و کنترل کیفیت و کمیت کار فوق العاده سخت است که خوشبختانه از دست کارگران و مجریان آن برآمد.

احمدی نژاد تصریح کرد: همین جا به وزیر نیرو و همکارانشان سفارش می کنم نیروهای موجود در این سد در سایر پروژه های وزارت نیرو مشغول به کار شوند و بیکار نشوند، در عین حال یک فرصت نامحدود دیگر در بخش سدسازی در انتظار شماست که آن هم حضور در بازارهای جهانی است، البته بعضیها می گویند ما پول نداریم. آیا واقعا ما پول نداریم و آیا واقعا ایران کشور فقیری است.

وی ادامه داد: متاسفانه چنین دیدگاهی که ما پول نداریم برای یک دوره طولانی در این کشور مستولی بود که همه برای دریافت اعتبار در خزانه دولت می ایستادند در حالیکه راههای بیشتری برای تامین اعتبار وجود دارد.

رئیس جمهور عنوان کرد: زمینها و ساختمانهای اضافی وزارت نیرو اگر فروخته شوند با پول آنها می توانیم چهار تا پنج سد مثل سد گتوند بسازیم. وضعیت برخی دستگاهها مثل بچه دو ساله ای است که می خواهند او را از شیر مادر جدا کنند که ناراحت می شود ولی نمی داند که می تواند صد نوع غذای بهتر بخورد.

وی گفت: تمام نیروگاهها و تاسیسات وزارت نیرو قابل واگذاری است و پیمانکاران می توانند با تشکیل اتحادیه و کنسرسیوم آنها را خریداری کنند و دولت نیز برق تولیدی آنها را می خرد.

احمدی نژاد همچنین گفت: امسال بودجه عمرانی کشور ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده و می توان با آن کارهای عمرانی فراوانی انجام داد ولی متاسفانه ما درگیر برخی کارهای اضافی هستیم به نوعی که هر کس در تهران در ساختمانهای مجلل پشت میز نشسته برای خود یک امپراطوری درست کرده و متوجه نیست که چه سختی هایی در مکانهایی مثل سد گتوند رخ می دهد.

رئیس جمهور با یادآوری اینکه باید ایران را خودمان بسازیم، تاکید کرد: در گذشته به ما القا کرده اند نمی شود کشور را ساخت و یا اینکه دیگران باید کشور را برای ما بسازند ولی این دوره تمام شده و ایران را باید خودمان بسازیم. مقاطعی در تاریخ بر ما گذشت که امروز وقتی آنها را مطالعه می کنیم جز حسرت و افسوس چیزی برای ما نمی ماند.

وی افزود: تجربه مطالعه تاریخ گذشته ایران به ما می آموزد که اگر بخواهیم در دنیا عزیز باشیم و آن دوران تلخ گذشته برای ما تکرار نشود باید پیشرفته و قدرتمند باشیم زیرا کشورهای استعمارگر منتظر فرصتی هستند تا دوباره بر کشورهای منطقه تسلط پیدا می کنند. باید ایران را به سطح اول اقتصاد دنیا برسانیم و اینها شوخی نیست زیرا در سرزمینی زندگی می کنیم که ازلحاظ نیروی انسانی و ثروت خدادادی طلاست. خوزستان به تنهایی می تواند کل کشور را تامین کند و در سایر استانها نیز وضعیت به همین گونه است و ما باید از این ثروت خدادادی استفاده درستی انجام دهیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه در زمانی می گفتند که رسیدن به ۱۵ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در سال غیر ممکن است، تصریح کرد: با همتی که تولید کنندگان کشور در این بخش انجام دادند سال گذشته صادرات غیر نفتی ایران به۳۳ میلیارد دلار رسید.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: هر اندیشه ای که ذهن مردم را ازسازندگی و پیشرفت منحرف کند خائن به ملت است زیرا هر گونه توقف در پیشرفت باعث عقب ماندگی ایران می شود و عیب است در کشوری با این همه ثروت زندگی کنیم و نقطه ای از کشور محرومیت داشته باشد یا روستاهای ما آب خوردن نداشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمنان بشریت به شدت تضعیف شده اند ولی این به معنی این نیست که قدرت و فریبکاری آنها کم شده، آنها در آخرین لحظات عمر خود به فکر احیای مجدد قدرت و زنده نگه داشتن رژیم صهیونیستی هستند و ملتهای منطقه باید در این خصوص هوشیار باشند.

احمدی نژاد تصریح کرد: این قدرتهای خائن اسلحه ها را به کشورهای منطقه می فروشند، بعد درگیری بین ملتها ایجاد می کنند و دولتها با همین اسلحه ها، ملتها را نابود می کنند و بعد استعمارگران با حضور در این کشورها ضمن غارت کردن نفت و ثروتهای خدادادی آنها وعده می دهند که کشور آنها را آباد کنند. این حلقه شوم و این سیکل نامردی را باید بشکنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7341

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر