1

بهانه‌ غربی‌ها جلوگیری از پیشرفت ایران است

  • کد خبر : 73604
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی گفت: سران غربی هیچ نگرانی درباره صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای ندارند بلکه این مسئله را بهانه‌ای برای جلوگیری از پیشرفت علمی ایران قرار داده‌اند.

خبرگزاری فارس: دغدغه سران غربی صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای نیست / بهانه‌ غربی‌ها جلوگیری از پیشرفت ایران است

محمدعلی اسفنانی در آستانه روز انرژی هسته‌ای در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: گرچه خودکفایی ایران در زمینه انرژی هسته‌ای موجب تحریم‌هایی جهانی برای ایران شده است اما کشور ایران توانست با وجود تمام مشکلات ناشی از فشارهای مستکبران، به خودباوری و استقلال دست پیدا کند و اقتدار خود را به تمام دنیا ثابت کند.

وی با بیان اینکه سران غربی هیچ‌گاه نگران استفاده ایران از انرژی هسته‌ای نبوده‌اند، افزود: اگر این کشورها برای استفاده‌های غیر صلح‌آمیز این انرژی نگران بودند در وهله نخست به سراغ کشورهایی می‌رفتند که به صورت واضح انرژی هسته‌ای را در راستای اهداف ضد بشری به کار گرفته‌اند و آنها را مورد سئوال قرار می‌دادند.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای غربی نگران قدرت ایران در جامعه بین‌المللی هستند، تاکید کرد: در طول مذاکرات ۱+۵ به ایران ثابت شده که هدف کشورهای غربی از این مذاکرات تنها بهانه‌گیری برای عدم دست‌یابی ایران به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و دستاوردهای آن است.

وی اضافه کرد: اگر ایران از قاطعیت خود در زمینه دست‌یابی به انرژی هسته‌ای یک گام عقب بکشد مستکبران گامی به جلو بر می‌دارند چرا که آنها به دنبال نتیجه معقول در این مذاکرات نیستند.

اسفنانی تصریح کرد: ملت ایران همچون همیشه عزت نفس خود را در زمینه انرژی هسته‌ای حفظ می‌کند و به مستکبران اجازه نمی‌دهد که کشور ایران را تحقیر کنند یا ملت ایران را بازیچه اهداف خود قرار دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=73604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر