2

نمایش هوایی “فرشتگان آبی” (Blue Angels)

  • کد خبر : 74047
  • ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۹:۱۳

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد در پی کاهش بودجه نظامی این کشور مجبور است یک سوم جنگنده های خود را زمین گیر کند.

سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian)، وابسته نظام سلطنتی انگلیس نوشت: «در پی کاهش بودجه دفاعی آمریکا، نیروی هوایی کشور یک سوم جنگنده های خود را از دور خارج کرده است. این کاهش شمارگان ناوگان هوایی ارتش از ده روز پیش یعنی اواخر ماه مارچ آغاز شده است.»

 بنابر این گزارش، این اقدام یگان های نیروی هوایی در آمریکا، اروپا و اقیانوسیه را تحت تاثیر قرار می دهد. مایک هاستج، ژنرال نیروی هوایی آمریکا گفته است جنگنده ها به طور گردشی زمین گیر می شوند تا نیروهای هوایی بتواند بر “ماموریت های حیاتی” خود متمرکز شود.

 در تحولی جداگانه نیروی دریایی آمریکا گفته است نمایش هوایی “فرشتگان آبی” (Blue Angels) خود را در سال ۲۰۱۳ به دلیل کاهش بودجه لغو کرده است.

 این کاهش بودجه ها بخشی از تدابیر دولتی برای کم کردن کسری بودجه آمریکاست که از اول ماه مارچ آغاز شده است. در مجموع ۸۵ میلیارد دلار از بودجه برنامه های نظامی و داخلی سال جاری کم شده است. کاهش بودجه در پی عدم موافقت دموکرات ها و جمهوری خواهان بر سر برنامه ای جامع برای کم کردن هزینه های دولت روی داد.

 پیشتر پنتاگون اعلام کرده بود ۴۶ هزار نفر از کارکنان موقت خود را به دلیل کاهش بودجه مرخص کرده است. نیروی هوایی می گوید کاهش بودجه به کم شدن ۴۵ هزار ساعت پرواز آموزشی منجر شده است.

 یکی از سخنگویان نیروی هوایی گفته از این پس تمرکز بیشتر بر آموزش های زمینی و مهارت های اولیه خواهد بود. به گفته این سخنگو جنگنده هایی که قرار است به افغانستان اعزام شوند و یا به آفریقای شمالی بروند، استثناء خواهند بود.

 در بیانیه ژنرال هاستج آمده “شرایط فعلی به این معنی است که ما خطر کاهش قدرت هوایی و توان پاسخگویی بلافاصله به خطرات احتمالی را پذیرفته ایم.”

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=74047

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر