1

تنها پادشاه بی سواد +تصویر

  • کد خبر : 74586
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۶

در کشور های پیشرفته جهان معمولا برای انتخاب افرادی که قرار است مناصب حکومتی مهم را عهده دار شوند، دقت و حساسیت بیشتری به کار می رود و حاکمان هر کشور سعی می کنند افراد با کفایت را برای پست های مهم و کلیدی انتخاب کنند.

به گزارش  شیعه نیوز، اما به نظر می رسد این موضوع در عربستان سعودی چندان مورد توجه قرار نمی گیرد. یکی از سایت های خبر عربی در یک افشاگری به مدارک تحصیلی پادشاه سعودی و بسیاری از افراد زیر دست او که پست های کلیدی را عهده دار هستند پرداخته است.

در بخشی از این خبر آمده است: “عبدالله بن عبدالعزیز” پادشاه سعودی فردی امی و بی سواد است، “سلمان بن عبدالعزیز” ولیعهد و وزیر دفاع و برادر پادشاه، فقط در مدرسه “امرای ریاض” درس خوانده است. “سلطان بن عبدالعزیز و نایف بن عبدالعزیز” برادران دیگر پادشاه و ولی عهدهای سابق نیز هر دو بی سواد بودند. مدرک ” فیصل بن عبدالله بن محمد”  وزیر آموزش این کشور و خواهر زاده پادشاه، کاملا نامشخص است و…. .

البته برخی از مسئولان دارای مدارک لیسانس و یا کارشناسی ارشد و … هستند که در مناصب حکومتی پایین تر و بعضا غیر مرتبط با رشته  تحصیلی مشغول کار هستند.

با این اوضاع، طبیعی است که بیشتر امور عربستان سعودی از سوی دستگاه اطلاعاتی آمریکا مدیریت شود  و هر آنچه که افسران اطلاعاتی و مقامات آمریکا اراده کنند، به سرعت به صورت بخشنامه در این کشور در می‌آید.تنها پادشاه بی سواد دنیا/عکس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=74586

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر