1

رابطه با آمریکا مشکلی را حل نمی کند

  • کد خبر : 74686
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴

رئیس بازرسی کل کشور با اعتقاد بر اینکه رابطه با آمریکا مشکلی را حل نمی کند گفت: روابط خارجی در حوزه سیاست کلی نظام است اما بنده باورم این است که رابطه با آمریکا مشکلی را حل نمی کند.

حجت الاسلام مصطفی پور محمدی، جمعه شب در سلسله نشست های تحلیل فضای انتخاباتی کشور در مشهد اظهار کرد: روابط خارجی در حوزه سیاست کلی نظام است اما بنده باورم این است که رابطه با آمریکا مشکلی را حل نمی کند و ما باید در شرایطی قابل قبول وارد مذاکره شویم زیرا در غیر این صورت زمین گیر می شویم.

رئیس بازرسی کل کشور با اشاره به شعار سال نیز بیان کرد: تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی نیازمند حرکتی وسیع و قدرتمند است بنابراین باید با تمام قوا برای خلق یک حماسه آماده شویم و همان طور که مقام معظم رهبری سال گذشته فرمودند ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم و دشمنان هر روز فشار خود را بر روی نظام اسلامی بیشتر می کنند.

حجت الاسلام پور محمدی افزود: امروز برخی از مشکلات نظیر تورم و گرانی به تحریم ها و فشارهای دشمن باز می گردد اما در این راستا رهبر معظم انقلاب راه برون رفت از این مشکلات را تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی عنوان کرده اند.

وی تاکید کرد: رسیدگی به مسائل اقتصادی اقدامی ممتد و نیازمند برنامه ریزی است و از سویی اقدامی حماسی در اقتصاد و علم مطرح نیست مگر اینکه شرایط سخت و حساسی وجود داشته باشد و امروز با توجه به شرایط حساس کشور نیازمند حماسه آفرینی در این حوزه هستیم.

نظام اسلامی امروز به حماسه نیاز دارد

رئیس بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند جهاد اقتصادی به معنای حرکت پرشور، قوی و حماسی است، گفت: طی سال های اخیر قدری بی برنامه گی و کم دقتی در حوزه اقتصاد دست به دست هم داد تا دشمنان برای ضربه زدن به این حوزه طمع کنند و امروز بسیاری از فشارهای دشمنان به دلیل این است که گمان می کنند تحریم های آنان اثرگذار است.

حجت الاسلام پورمحمدی افزود: اصرار دشمن بر تحریم نشانگر این موضوع است که آنان به این فشارها امیدوارند زیرا اگر تحریم بی اثر باشد دلیلی ندارد به فشارهای خود بیفزایند بنابراین نظام اسلامی امروز به حماسه نیاز دارد.

وی با بیان این مطلب که حماسه اقتصادی تیز به حماسه سیاسی نیاز دارد، اظهار کرد: اگر مردم در انتخابات حضور پر شور داشته باشند دشمن در می یابد که میان مردم همبستگی  و اتحاد است بنابراین تصمیم به عقب نشینی می گیرد.

رئیس بازرسی کل کشور تاکید کرد: اگر حماسه اقتصادی اتفاق بیفتد و منتخبی قوی، با اراده، با تجربه و فردی که به قول ها و وعده هایش عمل کند برگزیده شود گام دوم جهاد اقتصادی نیز برداشته می شود.

مقدمه جهاد اقتصادی جهاد سیاسی است

حجت الاسلام پور محمدی افزود: در گام دوم تحقق جهاد و حماسه اقتصادی رئیس جمهور باید وارد میدان شود و با برنامه ریزی اقدامات لازم را انجام دهد و لذا مقدمه جهاد اقتصادی جهاد سیاسی است.

وی بیان کرد: حماسه نیازمند انرژی ویژه و خاص است و تولید کننده این انرژی جوانانند بنابراین مخاطب اصلی و سربازان خلق حماسه در شرایط امروز اقشار جوان کشور هستند.

رئیس بازرسی کل کشور تصریح کرد: اگر جوانان احساس مسئولیت کنند و شرایط را به خوبی درک کرده و تحلیل روشنی از وضعیت پیدا کنند حماسه سیاسی خلق می شود و به دنبال آن حماسه اقتصادی نیز شکل می گیرد.

حجت الاسلام پور محمدی با تاکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت گرانی و تورم مردم را آزار می دهد، گفت: هرکس که به عنوان رئیس جمهور مسئول این کشور می شود باید مشکلاتی نظیر تورم و گرانی را چاره کند هر چند که مسئله تورم موضوعی نیست که بتوان به سرعت و سهولت راهی برای مقابله با آن پیدا کرد.

تورم ناشی از افزایش نقدینگی است

وی بیان کرد: تورمی که امروز دامن همه را گرفته از افزایش نقدینگی ایجاد شده و تنها حرکتی که می توان انجام داد این است که هزینه های کشور را کاهش داده و حمایت از تولید را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس بازرسی کل کشور تصریح کرد: اگر تولید به جایگاه واقعی خود در سطح کلان برسد آنگاه می توان با هدایت سرمایه به سمت تولید جلوی تورم را بگیریم و با افزایش کالا در بازار گرانی ها را کاهش دهیم.

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: نظام مالیاتی کشور، نظام بیمه، واردات گمرکی و نظام بانکی باید اصلاح شود تا مجموعه فعالیت های اقتصادی در این کشور شکل سالم و مولد به خود بگیرد.

وی در خصوص قانون هدفمندی یارانه ها نیز بیان کرد: این قانون باید ادامه پیدا کند چرا که پرداخت یارانه برای بخش هایی از جامعه که روزگار خود را به سختی می گذرانند ضروری است اما اینکه همه پول مملکت در کشور توزیع شود به افزایش تورم دامن زده و سیاست غلطی است.

پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه

رئیس بازرسی کل کشور بیان کرد: در حال حاضر به دلیل پرداخت نکردن یارانه به بخش های تولیدی این حوزه آسیب دیده و این همه در حالی است که ظرف شش ماه گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شده و این پول به جای رفاه، کاهش تورم و افزایش تولید به ضد خود تبدیل شده است.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به نقش دانشمندان و نخبگان جوان در تحقق شعار سال اظهار کرد: دانشمندان و نخبگان نظام اسلامی امروز به طور میانگین ۳۲ ساله هستند و این جوانان آن قدر انگیزه دارند که می توانند با حس دینی و ملی و تعلق به نظام در حماسه آفرینی نقش داشته باشند.

وی تصریح کرد: چهار میلیون دانشجو، شش میلیون فارغ التحصیل و صدها هزار محقق و ظرفیت های عظیمی که در این کشور وجود دارد می توانند حماسه ای عظیم را خلق کنند.

رئیس بازرسی کل کشور با اشاره به حماسه سیاسی نیز تصریح کرد: حضور گسترده مردم در فضای سیاسی مهم و اساسی است و در شرایط فعلی تمام دنیا بر روی نظام اسلامی حساسند و گمان می کنند که مردم از انقلاب اسلامی فاصله گرفته اند در حالی که حضور گسترده مردم در انتخابات سبب ایجاد فضای آرام می شود و دشمنان می فهمند که مردم پای نظام ایستاده اند.

تعداد کاندیداها با ائتلاف کاهش می یابد

حجت الاسلام پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سوالی مبنی بر اینکه اصولگرایان بر روی گزینه واحدی نظر دارند یا خیر، افزود: تلاش شده که همه کانیداهای احتمالی تا آن جایی که می توانند ائتلاف کنند و تاکنون دو ائتلاف شکل گرفته و قرار است که هر ائتلافی خروجی واحدی داشته باشد.

وی بیان کرد: بی تردید تعداد کاندیداها با ائتلاف کاهش می یابد تا امکان عملیات انتخاباتی و تبلیغاتی افزایش یابد.

رئیس بازرسی کل کشور با اشاره به تاثیرگذاری دیپلماسی گفت: ایران توانایی های فوق العاده ای در طول سال های گذشته در زمینه دیپلماسی بدست آورده اما مهم این است که شرایط داخلی از ثبات لازم برخوردار باشد چرا که اگر ثبات بیشتر باشد اثرگذاری در فضای بین المللی افزایش می یابد.

حجت الاسلام پورمحمدی افزود: دیپلماسی برآیند اقتدار داخلی است و در سطح بین الملل نیز تاثیر گذار است بنابراین باید تفکر واحدی را در عرصه خارجی ایجاد کنیم تا وضعیت و شرایط کشور در عرصه بین الملل بهتر شود.

رابطه با آمریکا مشکلی را حل نمی کند

وی با اعتقاد بر اینکه رابطه با آمریکا مشکلی را حل نمی کند، اظهار کرد: روابط خارجی در حوزه سیاست کلی نظام است اما بنده باورم این است که رابطه با آمریکا مشکلی را حل نمی کند و ما باید در شرایطی قابل قبول وارد مذاکره شویم زیرا در غیر این صورت زمین گیر می شویم.

رئیس بازرسی کل کشور سپس با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد انتخابات را مهندسی کند، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که هیچ کس حق ندارد انتخابات را مهندسی و از امکانات و ظرفیت دولت به منظور تاثیرگذاری بر روی انتخابات هزینه کند چرا که در حقیقت این مردم هستند که انتخابات را مهندسی و رقم می زنند.

حجت الاسلام پورمحمدی در خصوص جایگاه مشهد اظهار کرد: این شهر دارای ظرفیت و جایگاه فوق العاده ای در سطح کشور است و در حال حاضر مشهد با ظرفیت های کشاورزی، صنعتی، مذهبی و صادراتی باید پیشتاز اقتصاد کشور شود و ما تنها باید بسترها را فراهم کنیم.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=74686

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر