3

وجود ۳۰ هزار دلار فرار مالیاتی سالانه در کشور / یارانه‌ها فاصله طبقاتی را کاهش نداده است

  • کد خبر : 75054
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۷:۵۱

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه بدون مطالعه در ۲۷ ماه گذشته حدود ۹۷ یا ۹۸ هزار میلیارد تومان یارانه در کشور پرداخت شده است، گفت: ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار فرار مالیاتی سالانه در کشور وجود دارد.

 

خبرگزاری فارس: وجود 30 هزار دلار فرار مالیاتی سالانه در کشور / یارانه‌ها فاصله طبقاتی را کاهش نداده است

مصطفی پورمحمدی یک‏شنبه‌شب در جمع فعالان اقتصادی با اشاره به اینکه بسیاری از تولیدات کشور قدرت رقابت در بازار را ندارد، اظهار داشت: توجه به کیفیت‌افزایی نیز هزینه ‏های بالایی برای واحدهای تولیدی دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر نظامات اداری کشور اصلاح نشود تولیدی صورت نمی‏گیرد، ادامه داد: زیرساخت‏ها نیز باید کامل و آماده شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه نباید به دلیل اینکه عده‏ای می‏خواهند مختصر نانی بخورند اقتصاد کشور به زمین بخورد، تصریح کرد: وام دادن به یک واحد صنعتی پیچیدگی خاصی ندارد که متاسفانه پیچیده شده است.

* وجود سالانه ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار فرار مالیاتی در کشور

وی با تاکید بر اینکه پس از ۱۵ سال تلاش برای طراحی سیستم مالیاتی مدرن در کشور اعلام کرده‏اند که اعتباری برای این منظور وجود ندارد، اضافه کرد: این در حالی است که سالانه ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار فرار مالیاتی در کشور وجود دارد.

پورمحمدی با بیان اینکه بدون مطالعه و دقت کافی ۲۷ ماه گذشته حدود ۹۷ یا ۹۸ هزار میلیارد تومان یارانه در کشور پرداخت شده است، ادامه داد: مگر همه مردم عاجز هستند که یارانه دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه از مقدار یارانه ارائه شده سهم بخش صنعت پرداخت نشده است، یادآور شد: اگر یارانه این بخش پرداخت شده بود اشتغال کشور حفظ و حتی ارتقاء پیدا می‏کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه بخشی از طبقات اجتماعی کشور برای اطمینان خود از آینده و اینکه اگر بیمار شود مورد حمایت قرار می‏گیرد نیازمند کمک است، ادامه داد: این بخش در قالب نظام تامین اجتماعی حمایت شده و بخشی از منابع به این امر سوق داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از مردم طبقات محروم جامعه بوده و باید مورد حمایت باشند، افزود: با پرداخت یارانه‏ها فاصله طبقاتی کشور کاهش نیافته است.

* تفاوت فاحش نرخ ارز امروز نسبت به قبل

پورمحمدی با اشاره به وجود مشکلاتی همچون تورم و اشتغال پایین در کشور، اضافه کرد: اجناس گران شده و نرخ ارز نسبت به گذشته تفاوت فاحشی داشته است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه باید مشکلات تدبیر و مدیریت شود، ادامه داد: این تدبیر و مدیریت به معنی حماسه اقتصادی است.

* وجود ۸۰ هزار واحد صنعتی در کشور

وی از وجود ۸۰ هزار واحد صنعتی در کشور خبر داد و یادآور شد: سرمایه‏ گذاری صورت گرفته در این واحدها بالا است.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه در دور آینده دولت باید تحولی ایجاد شود، گفت: در این چند ماه آخر دولت دهم، عملاً کاری ساخته نیست.

منبع فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=75054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر