1

آخرین اقدامات برای مرمت و بازسازی حرم طفلان مسلم(ع)

  • کد خبر : 75112
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از اجرای ۲۰۰متر مربع سنگ کاری داخل حرم طفلان مسلم (ع) و ساخت دارالشفاء این حرم خبر داد.

به گزارش افق حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه در حال حاضر کار آئینه‌کاری و گچ‌بری حرم  طفلان مسلم(ع) در حال انجام است، اظهار داشت: دو در طلایی حرم طفلان مسلم(ع) و همچنین دو در طلایی سرداب این حرم نصب شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه با اشاره به اتمام  ۲۰۰متر مربع سنگ کاری داخل حرم طفلان مسلم(ع) افزود: با همت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین که بازسازی این حرم را عهده دار است،کار کاشی کاری سردر ورودی و کتیبه‌های صحن حرم مطهر پایان یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای سیستم آب گرم سرویس‌های بهداشتی این حرم از مسطح کردن و آماده سازی زمین، پی‌کنی و کرسی چینی جهت ساخت دارالشفای حرم مطهر خبر داد و اظهار داشت:کار آرماتوربندی،قالب بندی و بتن ریزی فونداسیون و ۱۹ ستون مربوطه انجام شده و سقف اول این دارالشفاء به مساحت ۴۶۰ متر مربع نیز اجرا شده است.

پلارک در پایان افزود: با توجه به وجود رودخانه مجاور، نسبت به اجرای چاهک‌هایی با سطح مقطع یک متر در یک و نیم متر با عمق ۳متر  و بتن ریزی چاهک‌ها به مقدار ۱۸ متر مکعب به صورت مسلّح و همچنین لوله‌گذاری جهت انتقال آب نهر مجاور دارالشفاء به طول ۵۰ متر اقدام شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=75112

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]