1

اظهارنظر عجیب ده‌نمکی+تصاویر

  • کد خبر : 75230
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۱

مسعود ده‌نمکی کارگردان فیلم «رسوایی» درباره اهمیت اکران نوروزی گفت: برخلاف تصور همگان، من معتقدم که اکران نوروزی خیلی خوب و قابل قبول نیست.

ده نمکی، در گفت‌و‌گو با «نامه» گفت: با اینکه همه معتقدند اکران نوروز، اکران خوبی است اما من این گونه فکر نمی‌کنم و باورم بر این است که به دلیل اینکه بسیاری از هم‌وطنانمان در ایام نوروز به دید و بازدید مشغولند یا به سفر می‌روند، این اکران خیلی خوب و قابل قبول نیست.

کارگردان سه‌گانه «اخراجی‌ها» درباره استقبال مردم از «رسوایی» گفت: استقبال مردم از این فیلم خوب بوده است و این مسئله نشان می دهد که مردم تا چه اندازه طرفدار حقیقت و صداقتند. مردم ما بسیار هوشمندند و فرق میان دروغ و صداقت را به خوبی متوجه می‌شوند و نسبت به آن عکس‌العمل نشان می‌دهند.

 

این کارگردان درباره رعایت قواعد ژانری در فیلم آخرش گفت: به هر حال در فیلمسازی نمی‌توان نقش تجربه را نادیده گرفت. من بعد از ساخت فیلم‌های مستند و داستانی‌ام به اندازه‌ای از تجربه دست یافته‌ام که بتوانم قواعد ژانری را رعایت کنم و خوشحالم که این مسئله دیده می‌شود.

ده‌نمکی در پایان درباره قیاس میان رسوایی با اخراجی‌ها گفت: قیاس این دو فیلم با هم اساسا کار غلطی است. ما نباید ذهن مخاطب را برای این مسئله آماده کنیم که حتما از کارگردانی که فیلم طنز دیده‌اند تا قیامت هم طنز خواهند دید؛ این گونه نیست. یک کارگردان می‌تواند یک فیلم در ژانر کمدی بسازد و فیلم دیگرش حتی در ژانر وحشت ساخته شود.

 

 

اولین نمایش فیلم «رسوایی» در شهر قم

امیرامیرگان جانشین بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم در گفت و گو با فارس درباره نمایش فیلم «رسوایی» در مدرسه علمیه معصومیه قم گفت: این مدرسه به عنوان بزرگترین مدرسه علمیه کشور با حدود ۱۲۰۰ نفر  طلاب دانشگاهی لیسانس و بالاتر بر خودش وظیفه دانسته در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت کند. ما نباید نسبت به مسایل اجتماعی _  فرهنگی که پیرامون‌مان رخ می‌دهد  بی‌تفاوت باشیم. همانگونه که حساسیت‌ به مسایل سیاسی داریم، باید نسبت به مسایل فرهنگی نیز احساس مسئولیت کنیم . در چند سال اخیر نیروهای فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف فیلم و سریال، مستند و انیمیشن حضور داشتند. یکی از عزیزان که در این عرصه حضور بسیار موفقی داشته آقای ده نمکی هستند، با توجه به موفقیت ایشان در کارهای قبلی و تاثیر فیلم‌هایشان در فضای فرهنگی کشور نمایش فیلم را در دستور کار قراردادیم.

 

وزارت ارشاد قم تلاشی برای پخش فیلم نداشته است

امیرگان درباره علت عدم نمایش فیلم در شهر قم توضیح داد: با استعلامی که داشتیم بسیاری از مسئولان و  بزرگان شهر مشکلی با این فیلم ندارند بعضی ها این فیلم را تایید می کنند و بعضی نقدهایی به فیلم دارند، اداره ارشاد شهر قم متاسفانه  حرکت لازم برای پخش فیلم را نداشته است  و روز چهارشنبه اولین اکران خصوصی فیلم برای طلاب مدرسه قم خواهد بود.

وی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر قم درباره عدم اکران فیلم باید پاسخگو باشند و دلیل عدم پخش فیلم را روشن بگویند و نظر کارگردان، طلاب و مدافعین فیلم را هم بشنوند و اگر  دلیل خاصی برای عدم اکران فیلم دارند باید به سمع و نظر طلاب و روحانیون برسانند. زیرا شخصیت اصلی داستان فیلم یک روحانی است و طلاب و روحانیون حق دارند این فیلم را ببنید خودشان تصمیم بگیرند و  در فضای آرام و فرهنگی به بحث و تبادل نظر بپردازند.

جام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=75230

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر