2

۳ شرط حضور هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری

  • کد خبر : 75513
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۳

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: الان اصلاح‌طلبان خاتمی را به عنوان رهبر اصلاحات قبول ندارند و ما این را در انتخابات مجلس گذشته شاهد بودیم.

حجت‌الاسلام ذوالنور استاد حوزه و دانشگاه در مناظره‌ای با صادق زیباکلام و با موضوع لوازم و ملزومات انتخابات ریاست جمهوری که در تالار شیخ انصاری دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: این انتخابات از اهمیت بسیار ویژه‌ای در مقایسه با دیگر انتخابات برخوردار است،ظرفیتی که انتخابات ریاست جمهوری یازدهم برای تغییر و تحول دارد بسیار بیش از دیگر انتخابات است و سستی در انتخابات ریاست جمهوری تبعات سنگینی خواهد داشت.

وی افزود: یکی از مهمترین بسترهای ایجاد انقلاب نرم و براندازی خاموش نیز انتخابات ریاست جمهوری است. تنها عرصه‌ای که می‌تواند کشور را دوقطبی کند و جریانات را رو در روی هم قرار دهد، انتخابات ریاست جمهوری است. ما شاهدیم که از زمان حاکم شدن پینوشه در شیلی تاکنون ۷۱ انقلاب نرم واقع شده که ۷۱ درصد آنها در بستر انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

ذوالنور در ادامه افزود: دشمنان و جریانات اپوزیسیون یک کشور، بهترین فرصت را برای ضربه زدن به هر نظامی در انتخابات ریاست جمهوری می‌دانند و چنین خطری در کشوری که نقش مهمی در نظام بین‌المللی دارد بیشتر وجود دارد و این وضعیت را در قبال جمهوری اسلامی شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز عرصه قدرت‌نمایی جریان‌های مختلف در انتخابات ۹۲ است، خاطرنشان کرد: تعداد انتخاباتی که از اول انقلاب تا کنون در جمهوری اسلامی برگزار شده، هیچ گاه کمتر از کشورهای اروپایی نبوده است. از ابتدای پیروزی انقلاب و تنها در زمان دولت موقت که دولت انتصابی بود، بعد از آن تمام قوا در اختیار اصولگرایان بوده اما با تبلیغاتی که اصلاح طلبان در سال‌های ۷۶ انجام دادند دو قوه از دست اصولگرایان خارج شد و در سال ۸۴ نیز شاهد بودیم که مردم آن دو قوه را به خودشان برگرداندند.

حجت‌الاسلام ذوالنور تصریح کرد: اگر کسی اصل کشور و اصل نظام را قبول داشته باشد و بخواهد تغییر ایجاد کند، این انتخابات فرصت مناسبی است و دو دوره اصلاحات این ادعا را ثابت کرده است.

وی افزود: اگر دولت اصلاحات بیاید و در انتخابات ۹۲ رای بیاورد و اینکه زمین و زمان نمی‌گذارد کار کنند را باید در نمونه‌های عینی بررسی کنیم و بعد نتیجه بگیریم. احیانا مثال این ادعا دولت آقای خاتمی خواهد بود. نمونه رد آن این است که زمانی که آیت‌الله مصباح قوانین قصاص اسلامی را بیان می‌کردند آقای خاتمی گفت عده‌ای دارند خشونت را تئوریزه می‌کنند. در هر دولتی این اتفاقات بیفتد زمین و زمان علیه دولت و علیه آن بزه و گناه بلند می‌شود.

ذوالنور خاطرنشان کرد: ما یک ارزش و اصولی داریم که همین اصول نیز باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد و هر دولتی علیه این اصول اقدام کند ما مقابل آن خواهیم ایستاد. درباره جریان انحرافی نیز همین طور است. اگر انحرافی به وجود بیاید ما باید مقابل آن بایستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت آقای احمدی‌نژاد بخش کوچکی از اصولگرا است، افزود: ما اگر دولت آقای احمدی‌نژاد را اصولگرا بدانیم آن بخش کوچکی از اصولگراست. و همچنین بخشی است که ایده‌های اصولگرایی را محقق نکرده است. ما خودمان به احمدی‌نژاد نقد داریم. اشکالاتی وجود دارد و ما خودمان نیز به آن معترضیم که البته این اعتراض به اصولگرایی نیست. به عملکرد است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به وظایف شورای نگهبان گفت: درباره عملکرد شورای نگهبان نباید کلی‌گویی کرد و باید مصداق ذکر شود و به صورت منطقی بحث شود. اگر به شورای نگهبان از منطق شرعی هم نگاه نکنیم و دیدمان از زاویه دموکراسی باشد، بدین صورت خواهد بود که مردم ایران انقلابی انجام دادند و قانون اساسی را تاسیس کردند و حال عدول از آن خلاف قانون است.

حجت‌الاسلام ذوالنور همچنین در ادامه مناظره به فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان پرداخت و گفت: آیا دلایل تحریم بر اساس مباحث و مشکلات هسته‌ای بوده است. آیا تحریم‌ها بدین خاطر به ما ضربه زده است که چون کشور هزینه زیادی و پافشاری زیادی بر بحث هسته‌ای داشته است. در حالی که همه می‌دانیم این چنین نیست. ما تا سال ۸۰ فعالیت‌های مخفیانه هسته‌ای داشته‌ایم که آن هم در دولت آقای خاتمی لو رفت.

وی افزود: ما در دوران دولت آقای خاتمی نشست سعدآباد را شاهدیم که به تمام درخواست‌های غرب پاسخ مثبت داد. در حالی که با این خوش‌خدمتی تحریم‌ها برداشته نشد.

وی در ادامه افزود: بحث هسته‌ای و استفاده از آن حق ماست. چرا تمام دنیا علیه ما ایستاده‌اند ومی‌گویند فعالیت هسته‌ای خود را متوقف کنید. چرا ما نباید از حق‌مان استفاده کنیم. اگر دولتی با حفظ حقوق ملت ایران سیاست خارجی فعالی داشت هنر کرده است وگرنه کوتاه آمدن از حقوق که افتخار نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه مناظره تصریح کرد: ادعایی که آقای زیباکلام درباره انتخابات دارد چنین نتیجه می‌دهد که اگر مشایی رد صلاحیت شد، آن را قلع و قمع کردند و نگذاشتند رای بیاورند و در ادامه نیز خاتمی و هاشمی را رد صلاحیت خواهند کرد.

حال نظر من این است که اصلاحات اگر به جای خاتمی نتواند در انتخابات فرد دیگری رامعرفی کند باید برای این جبهه فاتحه خواند.

حجت‌الاسلام ذوالنور در ادامه شروط حضور هاشمی در انتخابات را چنین برشمرد. آقای هاشمی تا زمانی که متوجه نشود کاندیدای اصولگرا کیست وارد صحنه نمی‌شود. همچنین باید به این نتیجه برسد که آیا رای خواهد آورد یا خیر و شرط دیگر آنکه هاشمی اگر بداند کاندیدای اصلاح طلبان خاتمی است، نمی‌آید.

وی در ادامه با اشاره به مباحث اقتصادی خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که نظام ما جمهوری اسلامی است و اگر کسی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود، باید اصول این نظام را قبول داشته باشد. خاتمی می‌گوید تنها مکتب پاسخگو به نیاز جوامع مکتب لیبرالیسم است. با این وضعیت شورای نگهبان به فردی که مبنایش لیبرالیستی است چگونه اجازه فعالیت در نظام دینی جمهوری اسلامی را بدهد. من معتقدم آقای مشایی هم با مبانی و عقایدی که دارد نمی‌تواند مورد تائید شورای نگهبان باشد.

حجت‌الاسلام ذوالنور در پایان سخنان خود تصریح کرد: الان اصلاح‌طلبان خاتمی را به عنوان رهبر اصلاحات قبول ندارند و ما این را در انتخابات مجلس گذشته شاهد بودیم. در واقع اصلاحات یک بدن بی‌سر است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=75513

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر