4

دولت آمریکا به زودی دچار ورشکستگی خواهد شد.

  • کد خبر : 7583
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳

سایت اینترنتی رادیو فرانسه با اشاره به هشدار اخیر هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا به کنگره این کشور در مورد محدودیت های مالی که مانع انجام وظایف وی در زمینه سیاست خارجی و ادامه برنامه های پیش بینی شده می شود، نوشت: اختلاف نظر در کنگره آمریکا به ویژه در میان جمهوریخواهان سبب شد […]

سایت اینترنتی رادیو فرانسه با اشاره به هشدار اخیر هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا به کنگره این کشور در مورد محدودیت های مالی که مانع انجام وظایف وی در زمینه سیاست خارجی و ادامه برنامه های پیش بینی شده می شود، نوشت: اختلاف نظر در کنگره آمریکا به ویژه در میان جمهوریخواهان سبب شد که طرح “جان بینر” رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا برای خروج از بحران کسری بودجه که قرار بود دو روز قبل به رای گذاشته شود، به تعویق بیفتد و این امر وضعیت اقتصادی واشنگتن را به نقطه بحران شدید نزدیکتر می کند.

به نوشته این سایت، طرح جان بینر راه حل موقتی برای خروج از بن بست کنونی برای دولت آمریکا محسوب می شد تا بتواند از این راه بخشی از هزینه های خود را تامین کند اما نمایندگان جمهوریخواه “تی پارتی” با این راه حل موافق نیستند.

از سوی دیگر باراک اوباما رییس جمهور آمریکا نیز با این طرح مخالف است و عنوان کرده ترجیح می دهد راه حلی قطعی و همیشگی برای این بحران ارائه شود. این در حالی است که بحث تقاضای دولت برای افزایش سقف بدهی ها در سال ۲۰۱۲ در فضای تبلیغاتی می تواند موقعیت دموکرات ها رادر رقابت های سیاسی ضعیف کند.

به نوشته سایت اینترنتی رادیو فرانسه، از طرف دیگر اگر دولت نتواند تا روز دوم ماه آگوست در این مورد با کنگره توافق کند، قادر به تامین هزینه ها و پرداخت بدهی های موجود نخواهد بود. در این صورت دولت آمریکا دچار ورشکستگی شده و اعتبار مالی بین المللی خود را از دست خواهد داد. در پی بن بستی که دولت آمریکا به آن گرفتار شده “کریستین لاگارد” رییس فرانسوی صندوق بین المللی پول در مورد عواقب ادامه بحران بودجه آمریکا هشدار داد و گفت که این بحران می تواند نقش دلار را در معاملات بازارهای جهانی از بین ببرد.

کسری بودجه آمریکا، کمک های مالی این کشور در خارج را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و این امر می تواند به نوبه خود برنامه های سیاسی و استراتژیک آمریکا در مناطق حساس جهان را نیز تضعیف کند.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا مدتی پیش به کنگره این کشور هشدار داد که در مقابل کاهش سقف کمک های آمریکا به کشورهای خاورمیانه و به ویژه پاکستان مقاومت خواهد کرد. وی تاکید کرد که محدودیت های ملی مانع انجام وظایف وی در زمینه سیاست خارجی و دیپلماسی و ادامه برنامه های پیش بینی شده می شود.

رادیو فرانسه در این زمینه در تشریح دلایل بحران کنونی آمریکا بر عدم توازن میان هزینه ها و درآمد کشور تاکید کرد و نوشت: در شرایطی که درآمد دولت نمی تواند به میزان کافی باشد، کمک های خارجی نمی تواند صورت گیرد و به این دلیل از بحثی که در جامعه آمریکا در مورد چگونگی کاهش کمک های مالی این کشور به کشورهای در حال رشد آغاز شده، استقبال کرد.

در ادامه این مقاله آمده است: طبق این نظر، برخی معتقدند که باید به این گونه کمک ها توجیه اقتصادی داد و آنها را در چهارچوب هزینه ها جای داد. البته کاهش این کمک ها در پیشبرد سیاست خارجی آمریکا تاثیر خواهد داشت و باید منتظر بود تا تصمیمات از سوی دولت آمریکا اتخاذ شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر