1

وعده رهبران مرکز آفریقا برای اعزام ۲هزار نیرو به آفریقای مرکزی

  • کد خبر : 75839
  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۹:۴۲

رهبران مرکز آفریقا در نشست فوق‌العاده‌ خود وعده دادند که ۲ هزار نیرو برای تشکیل نیروی منطقه‌ای مسئول کمک به برقراری نظم در جمهوری آفریقای مرکزی که با خشونت دسته پنجه نرم می کند، اعزام کنند.

خبرگزاری فارس: وعده رهبران مرکز آفریقا برای اعزام 2هزار نیرو به آفریقای مرکزی

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه ، رهبران کشورهای مرکز آفریقا که نشستی فوق العاده را در انجامنا، پایتخت چاد درباره آفریقای مرکزی برگزار کردند وعده دادند که نیروی منطقه ای مسئول کمک به برقراری نظم در این کشور دستخوش خشونت ها و غارت پس از به قدرت رسیدن شورشیان سلکا در ماه گذشته افزایش دهند.

در  بیانیه پایانی این نشست آمده است: رهبران کشورهای مرکز آفریقا توافق کردند که دو هزار نیروی اضافی به آفریقای مرکزی اعزام کنند و مسئولیت آنها همگام با تلاش های دولت انتقالی در سطح امنیت و بازسازی نیروهای دفاعی این کشور باشد.

نیروی منطقه ای مستقر در مالی نزدیک به ۵۰۰ سرباز را شامل می شود.

رهبران کشورهای مرکز آفریقا در سطح سیاسی نیز بار دیگر تاکید کردند که توافقنامه های به امضا رسیده در ژانویه گذشته در لیبرویل هسته مرکزی حل مشکلات سیاسی در دوره انتقالی است با علم به اینکه شورای ملی انتقالی در این کشور تشکیل و رئیس جمهور دوره انتقالی نیز تعیین شده است.

در بیانیه پایانی رهبران کشورهای مرکز آفریقا آمده است: رئیس جمهور، نخست وزیر، اعضای دولت انتقالی و اعضای شورای ملی انتقالی نمی توانند برای انتخابات آتی در این کشور نامزد شوند و دوره انتقالی نیز ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است.

در این بیانیه تاکید شده است که انتخابات آتی در آفریقای مرکزی باید آزاد، دموکراتیک و شفاف با هدف بازگشت به نظام قانون اساسی برگزار شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=75839

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر