4

شاید از میزبانی انصراف دهیم

  • کد خبر : 75849
  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۹:۵۲

رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به تعویق مسابقات شمشیربازی غرب آسیا که قرار است به میزبانی ایران برگزار شود، گفت: حداقل باید ۶ تیم برای زمان جدید این مسابقات که هنوز مشخص نشده، اعلام کنندگی کنند در غیر این صورت ترجیح می‌دهیم رقابت‌ها را برگزار نکنیم.

فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه کیفیت بازی‌ها در مسابقاتی که میزبانی آن را بر عهده داریم اهمیت زیادی برایمان دارد، اظهارداشت: به غیر از ایران سایر کشورهای عضو کنفدراسیون تازه تاسیس غرب آسیا عربی هستند که از میان آنها فقط عراق و کویت با ترکیب کامل و دوازده نفره خود برای شرکت در مسابقات اعلام آمادگی کرده بودند.

وی ادامه داد: سایر کشورها می‌خواستند با ترکیب نصف و نیمه‌ای در رقابت‎های غرب آسیا شرکت کنند. قطری‌ها فقط در دو اسلحه اپه و فلوره اعلام آمادگی کردند. سوریه و اردن ۲ شمشیرباز و فلسطین و لبنان هم یک شمشیرباز برای اعزام به ایران معرفی کرده بودند و سایر کشورها هم که اصلا اعلام آمادگی نکردند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با تاکید بر قدرت شمشیربازی ایران در غرب آسیا تصریح کرد: در این شرایط اگر مسابقات را در موعد مقرر اولیه برگزار می‌کردیم، تمام مدال‌ها برای شمشیربازان خودمان می‌شد. ضمن اینکه کیفیت مسابقات هم تا حدی که انتظار داریم، بالا نمی‌رفت و این چیزی نبود که خواسته ما باشد. در کل انتظار داشتیم تمام تیم‌ها با ترکیب کامل برای سفر به ایران اعلام آمادگی کنند. به همین دلیل وقتی شرایط متفاوت و دور از انتظارمان را دیدیم، تصمیم به تعویق مسابقات گرفتیم.

باقرزاده با اشاره به اینکه مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان در کرواسی سه‌شنبه به پایان رسید، خاطرنشان کرد: فاصله کم میان پایان این رقابت‌ها و آغاز مسابقات غرب آسیا در تهران هم یکی از دلایل ما برای تعویق مسابقات بود. به هر حال خیلی از بازیکنان کشورهای غرب آسیا از جمله کشورمان خودمان درگیر رقابت‌های جهانی هستند. شاید هم این مسئله در چگونگی اعلام آمادگی کشورها تاثیرگذاشته بود. ضمن اینکه کشورهایی مانند امارات و سوریه هم درخواست تغییر زمان مسابقات را داده بودند تا بتوانند با ترکیب کامل شرکت کنند.

وی با بیان اینکه کنفدراسیون غرب آسیا پس از مطرح شدن درخواست ایران برای تعویق مسابقات، با توجه به دلایل مطرح شده با آن موافقت کرد، تاکید کرد: در جائیکه که قرار است برای برگزاری مسابقاتی هزینه کنیم، کیفیت آن اهمیت زیادی برای‌مان دارد. در حالیکه اگر مسابقات را با وضعیت فعلی برگزار می‎‌کردیم، شاهد رقابت‌هایی در پائین ترین سطح ممکن بودیم.

“زمان جدید مسابقات شمشیربازی غرب آسیا چه زمانی مشخص می‌شود”؟، این پرسش پایانی خبرنگار مهر از رئیس فدراسیون شمشیربازی بود که وی در پاسخ به آن گفت: تا آخر اردیبهشت زمان جدید مسابقات مشخص خواهد شد. انتظار داریم برای زمان جدید مسابقات حداقل ۶ تیم با ترکیب کامل اعلام آمادگی کنند در غیر این صورت ترجیح می‌دهیم مسابقات را برگزار نکنیم و از میزبانی انصراف دهیم.

پیش از این قرار بود دومین دوره رقابت‌های شمشیربازی غرب آسیا طی روزهای ۳۱ فروردین ماه تا ۳ اردیبهشت ماه در تهران برگزار شود اما شنبه گذشته اعلام شد مسابقات به زمان دیگری موکول شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=75849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر