2

بررسی دلایل افزایش آمار اجاره نشینی/ لیست قیمت اجاره بها

  • کد خبر : 75852
  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۹:۵۸

سال گذشته با افزایش بیش از ۵۶‌درصدی ثبت قراردادهای اجاره، تهرانی‌ها را همچنان پیشتاز اجاره‌نشینی در کشور معرفی کرد. سال گذشته بیش از ۵۴۷‌هزار قرارداد اجاره واحدهای مسکونی در کشور منعقد شد که ۱۹۷‌هزار مورد نسبت به سال ۹۰ افزایش دارد.

در سال‌های ۸۸ تا ۹۱، سال ۹۱ شاهد ثبت بیشترین قرارداد اجاره‌نشینی بوده است که دلایل متعددی برای این افزایش ذکر می‌شود. علاوه بر رشد جمعیت، افزایش ازدواج‌ها، افزایش مهاجرت به کلانشهرها عمدن ترین دلیل افزایش آمار اجاره نشینی افزایش قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید مردم در این سال است. اساسا افزایش آمار اجاره نشینی یکی از فاکتورهایی است که توسط آن میزان رونق بازار خرید و فروش مسکن را مورد بررسی قرار می دهند.

افزایش آمار اجاره نشینی می تواند به دو دلیل باشد یکی اینکه خریداران از قدرت کافی برای خرید ملک مورد نظر خود برخوردار نیستند و ترجیح می دهند تا آرام شدن اوضاع بازار مسکن همچنان اجاره نشین باقی بمانند و دلیل دیگر می تواند این باشد که صاحبان املاک به دلیل بی اعتمادی به بازار و نوسان قیمت ها ترجیح می دهند که تا به قیمت رسیدن قیمت ها در بازار و تثبیت آنها از فروش واحد های خود صرف نظر کنند و آن را به دست مستاجر بسپارند.

بر اساس آمارهای اعلام شده در ۱۱ماه سال گذشته ۱۵۷‌هزار و ۹۸۶ قرارداد اجاره در استان تهران منعقد شده که نسبت به سال ۹۰ به میزان ۶۳‌هزار و ۲۴۱ مورد افزایش داشته است و استان تهران در صدر اجاره‌نشینی قرار دارد.

 

با این همه این روزها اکثر بنگاهداران املاک تاکید می‌کنند که اجاره بها در اکثر فایل‌های سپرده شده اگرچه بالا است، اما با شروع سال جدید همچنان دچار نوسان نشده است یعنی میزان تورم در نیمه دوم پارسال بر نرخ‌های اجاره تاثیر نگذاشته است.

فرارو

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=75852

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر