3

تا پایان امسال ظرفیت تولید گاز کشور ۱۰۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش می یابد

  • کد خبر : 76557
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۹

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به ظرفیت تولید چهار میلیون بشکه ای نفت در کشور اشاره کرد و گفت: این میزان تا پایان برنامه پنجم به ۵,۱ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

احمد قلعه بانی امروز در نشست خبری ویژه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی‌ گفت: برای رسیدن به این حجم تولید تا پایان برنامه پنجم باید ۱۸۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری شود.

وی درباره طلب چهار میلیارد دلاری ایران از خریداران نفت خود در کشورهای مختلف گفت: این طلب به عنوان دارایی ایران نزد کشورهای بدهکار محفوظ است و حتی می توانیم در آینده برای خرید دارو و اقلام مورد نیاز از آن استفاده کنیم.

قلعه بانی درباره روند پیشرفت فازهای پارس جنوبی نیز اظهار داشت: تا پایان امسال ظرفیت تولید گاز کشور ۱۰۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش می یابد که بخش عمده آن از فازهای پارس جنوبی مانند ۱۲، ۱۵ و ۱۶ تولید می شود.

وی با بیان این که برنامه توسعه ۳۵ ماهه فازهای پارس جنوبی با هدف تولید زودهنگام برنامه ریزی شده بود، گفت: با توجه به تحریم ها و سرمایه های بالایی که باید برای توسعه این فازها جذب می شد، کمی از برنامه عقب هستیم، و امیدواریم ظرف ۴۲ ماه بتوانیم تولید گاز از این فازها را محقق کنیم.

قلعه بانی به امضای قراردادی برای انجام حفاری و نصب یک جکت ( سکو) در فاز ۱۱ پارس جنوبی با شرکت پترو ایران اشاره کرد و گفت: با امضای این قرارداد که روز گذشته مرحله نخست آن انجام شد پیش بینی می کنیم نخستین جکت این فاز خرداد ماه سال جاری نصب شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تولید کنونی ایران از پارس جنوبی را روزانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود : پیمانکاران  ایرانی توانمند فعالیت های توسعه ای فازهای پارس جنوبی را در دست دارند که این امر نشان از پیشرفت کشور در اجرای پروژه های بزرگ نفتی دارد.

افق

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=76557

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر