1

آخرین آمار مربوط به ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراها تا ساعت ۱۷ امروز

  • کد خبر : 76583
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۴

استاندار تهران ضمن بازدید از محل ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها در فرمانداری تهران آخرین آمار مربوط به داوطلبان انتخابات شوراها را تا ساعت ۱۷ امروز تشریح کرد.

مستقر در فرمانداری تهران؛ مرتضی تمدن در جریان بازدید از ثبت نام کنندگان چهارمین دوره انتخابات شوراها در فرمانداری تهران اظهار داشت: براساس برنامه زما‌ن‌بندی که از قبل اعلام شده بود ما تا ساعت ۲۰ امشب ثبت‌نام‌ها را ادامه می‌دهیم.

استاندار تهران افزود: اگر داوطلبی نیز بعد از ساعت ۲۰ به محل فرمانداری مراجعه کند ثبت‌نام از وی به عمل خواهد آمد.

تمدن با بیان اینکه در ۴۱ شهر استان تهران و ۳۶۰ روستا ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراها انجام می‌شود، اظهار داشت: در مجموع حدود ۱۶۰۰ نفر در روستاها به عنوان شورای روستایی انتخاب می‌شوند و ۳۵۰ نفر هم به عنوان شوراهای اسلامی شهر در تهران برگزیده خواهند شد.

استاندار تهران به آخرین آمار ثبت‌نام‌ کنندگان تا ساعت ۱۷ امشب اشاره کرد و گفت: جمع کل داوطلبان در ۱۶ شهرستان استان تهران ۳۷۱۵ نفر است و جمع داوطلبانی که برای شوراهای روستایی ثبت نام کرده‌اند ۲۹۸۳ داوطلب هستند.

استاندار تهران تاکید کرد: قطعا این آمار با توجه به کثرت حضور داوطلبان افزایش پیدا می‌کند.

وی درباره زمان تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها اظهار داشت: برابر برنامه زمان‌بندی شده رسیدگی به صلاحیت‌ها بلافاصله بد از پایان ثبت‌نام آغاز خواهد شد و تا ۲۸ اردیبهشت‌ماه فرصت داریم که صلاحیت‌ها را رسیدگی کنیم.

تمدن تصریح کرد: بعد از ۲۸ اردیبهشت نیز نتیجه به داوطلبان اعلام خواهد شد.

وی با بیان این که ۲۸ اردیبهشت‌ماه نتیجه نهایی تایید صلاحیت‌ها را به هیئت نظارت برانتخابات شورای مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنیم، گفت: هیئت نظارت بر انتخابات شورای مجلس نیز تا ۱۳ خردادماه نتیجه قطعی را به ما اعلام می‌کند.

استاندار تهران تصریح کرد: ۱۶ خرداد نیز زمان تبلیغات داوطلبان انتخابات شوراها است که تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای ادامه خواهد داشت.

تمدن درباره تایید صلاحیت کاندیدای ریاست جمهوری نیز اظهار داشت: ثبت‌نام از داوطلبان ریاست جمهوری از ۱۷ اردیبهشت آغاز می‌شود و همزمان با آن نیز هیئت‌های اجرایی تشکیل خواهد شد و نهایتا تا سوم خردادماه نتیجه نهایی رسیدگی به صلاحیت‌ها اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: به مدت ۲۰ روز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را داریم.

وی درباره ترکیب داوطلبان انتخابات شورای شهر تهران تا ساعت ۱۷ امروز گفت: ۵۶ درصد از داوطلبان دارای تحصیلات لیسانس، ۳۱ درصد فوق لیسانس، ۶۳صدم درصد فوق دیپلم و ۱۰ درصد نیز دکترا دارند.

وی درباره رده سنی داوطلبان نیز افزود: داوطلبانی که ۲۵ تا ۴۰ سال هستند ۶۸ درصد ثبت‌نام‌کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند و از سن ۴۶ تا ۶۰ سال نیز ۲۷ درصد و از سن ۶۱ تا ۷۵ سال نیز ۴ درصد داوطلبان را به خود اختصاص داده‌اند.

تمدن همچنین ۸۰ درصد داوطلبان را متاهل ذکر کرد.

وی درباره تجمیع انتخابات ری و تهران گفت: انتخابات در ری تا زمانی که رسما مصوبه مجلس از طرف دولت به ما ابلاغ نشود باید برابر قانون آن را ادامه دهیم و لذا ثبت نام در ری از داوطلبان همچنان ادامه دارد.

تمدن اظهار داشت: هر زمانی که از طرف دولت مصوبه مجلس به ما ابلاغ شود ما نیز مطابق ضوابط قانونی عمل خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا قانون جدید شامل برگزاری این دوره انتخابات می‌شود اظهار داشت: قانون‌گذار در این موضوع در متن مصوبه کلیات را مشخص کرده و ما نیز منتظر ابلاغ مصوبه مجلس هستیم بعد از آن با هیئت نظارت مجلس تصمیم گیری می‌کنیم اما در حال حاضر ما برابر قانون موظفیم تا ثبت نام ری را انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=76583

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر