1

دستگیری دزد شیک پوشی که با جلب اعتماد مسافران قطار آنان را مسموم می‌کرد

  • کد خبر : 76614
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۲

سرهنگ حمیدرضا ولی‌پور رئیس پلیس آگاهی راه‌آهن کشور در تشریح این خبر با بیان این‌که در پی وقوع یک سرقت از مسافران خطوط راهآهن «تبریز- تهران» موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، گفت: یکی از مالباخته‌ها در ادعاهای خود به ماموران گفت: مردی شیک‌پوش که به‌عنوان مسافر وارد کوپه قطار شده بود پس از مسافتی با ریختن طرح دوستی نسکافه‌ای به من تعارف کرد که پس از نوشیدن آن بیهوش شدم.

سرهنگ ولی‌پور با بیان این‌که مالباخته در ادامه اظهارات خود عنوان کرد براثر مسمومیت، توسط کادر درمانی به بیمارستان بهارلو منتقل شده است و پس از به‌هوش آمدن متوجه ربوده شدن اموال با ارزشش توسط مسافر شیک پوش قطار شد، گفت: بررسی کارآگاهان در این مورد آغاز شد و چندین پرونده دیگر نیز که مالباختگانشان بدین شیوه مورد سرقت قرار گرفتند، برای رسیدگی به پلیس آگاهی ارجاع داده شد.
رئیس پلیس آگاهی راه‌آهن کشور با بیان این‌که کارآگاهان در بررسی پرونده‌های ارجاع شده به پلیس آگاهی دریافتند که در همه پرونده‌ها دزد، شیک پوش بوده که به شیوه مسمومیت با چای یا نسکافه اقدام به سرقت از داخل کوپه‌های قطار می‌کرد، گفت: بررسی‌ها نشان داد که این دزد از مسافران خطوط «تبریز- تهران»، «اصفهان- مشهد» و «مشهد- تهران» سرقت کرده‌است.
سرهنگ ولی‌پور با بیان این‌که تحقیقات برای یافتن سرنخی از دزد خوش‌پوش قطارهای کشور ادامه داشت تا این‌که پیر مردی با مراجعه به پلیس آگاهی ادعا کرد که این دزد ۱۵ کیلوگرم زعفرانش را به سرقت برده، گفت: این پیرمرد در اظهارات خود عنوان کردکه در محدوده شهر تربت‌حیدریه اموالش توسط مسافری خوش‌تیپ دزدیده شده است.
رئیس پلیس آگاهی راه‌آهن کشور با بیان این‌که تحقیقات برای واکاوی زوایای پنهان این پرونده ادامه داشت، گفت: این دزد در چندین مورد سرقت خود اقدام به ربودن کارت‌های عابربانک مالباختگان کرده و تحقیقات پلیس نشان داد که این دزد اقدام به خرید طلا از حساب مالباختگان کرده است.
سرهنگ ولی‌پور با بیان این‌که سرانجام با انجام تحقیقات و به‌دست آوردن تصویر دزد از طریق دوربین‌های مداربسته طلافروشی و بانک، مشخصات این دزد خوش‌پوش برای پلیس احراز شد، گفت: بررسی‌ها نشان داد که دزد مردی ۳۵ ساله به نام «محمدعلی» است.
وی با بیان این‌که با یافتن سرنخی از مشخصات این دزد کارآگاهان خانه وی را در تبریز مورد شناسایی قرار دادند، گفت: کارآگاهان در بررسی‌ها دریافتند که این مرد مدتی است که از خانه‌اش خارج شده است.
سرهنگ ولی‌پور افزود: سرانجام در بررسی‌های فنی و تخصصی مشخص شد که این مرد در ساری زندگی می‌کند. کارآگاهان تحقیقات نامحسوس خود را برای تایید این مسأله آغاز کرده و سرانجام این مرد را دستگیر کردند.
وی افزود: کارآگاهان دربازرسی از محل سکونت این فرد علاوه بر کشف مدارک شناسایی متعلق به غیر، ۱۵ کیلوگرم زعفران ربوده شده از پیرمرد کشاورز در تربت حیدریه، ۷۰ میلیون ریال پول، چهار گوشی تلفن همراه و یک لپ‌تاپ کشف کردند.
وی با بیان این‌که این فرد در ادامه اظهارات خود به ارتکاب سرقت بدین شیوه در سایر پایانه‌های اتوبوسرانی نیز اعتراف کرد، گفت: این مرد در اعترافات خود عنوان کرد که پس از جلب اعتماد مسافران قطار داخل کوپه‌ها با تعارف چای یا نسکافه مسموم آنان را بیهوش کرده و پس از ربودن اموال با ارزش آنان در ایستگاه بعدی از قطار پیاده می‌شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=76614

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر