2

جریمه نقدی برای خودروسازان متخلف

  • کد خبر : 76838
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸

اگر شرکتهای خودروساز از کاهش ۱۵ تا ۳۰ درصدی قیمت خودرو پیروی نکنند جریمه می‌شوند

محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: بر اساس جلسه امروز ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش قیمت بر اساس نوع خودرو در کمیسیون اصل ۹۰ تصویب شده که سازمان حمایت از مصرف کنندگان از امروز مکلف به اجرا آن است.
پورمختار تصریح کرد: کمیسیون اصل ۹۰ کاملا موافق کاهش قیمت خودرو است زیرا این موضوع باعث افزایش خرید و کاهش قیمت خودروهای داخلی می‌شود همچنین این روند کاهشی تاثیر گذار بر روی کاهش قیمت خودروهای وارداتی است.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه علت قیمت گذاری خودرو بر عهده سازمان حمایت است ، گفت: خودروسازان مکلف به تبعیت از درصد کاهشی در نظر گرفته شده می‌باشند.
شورای رقابت هیچ مسئولیتی بر اساس ماده ۵۸ اصل ۴۴ در قبال قیمت گذاری خودرو ندارد. وظیفه این شورا تعیین دستورالعمل در خصوص قمیت خودرو است.
پورمختار در پاسخ به این سوال که علت افزایش خودرو چیست؟ گفت: این موضوع مربوط به این است که سازمان حمایت چون سال گذشته مبنای مشخصی در قیمت‌ گذاری خودرو نداشته است مجبور به تهیه مصوبه در این رابطه شد که این مصوبه مقارن با مصوبه هیت دولت گردید بر این اساس رئیس مجلس مجبور به ملغی اعلام کردن مصوبه دولت به علت افزایش قیمت خودرو در کشور شد. ضمن آنکه شورای رقابت سال گذشته به وظایف خود در رابطه با تعیین دستورالعمل نرخ خودرو به خوبی عمل نکرده بود.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=76838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر