2

اولین موضع ضدشیعی رئیس شورشیان سوریه

  • کد خبر : 77061
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵

“جرج صبرا” در اولین موضع گیری سیاسی اش، به شیعیان لبنان حمله کرد و آنها را به فرستادن فرزندانشان برای جنگ در سوریه، متهم کرد و از آنها خواست از این کار دست بردارند.”صبرا” در ادامه ی سخنانش از گروههای سلفی و وهابی لبنان، که آشکارا و پنهان، به سوریه نیرو اعزام میکند و از گروههای تروریستی “جبهه النصره و فاروق و …” پشتیبانی میکند سخنی نگفت

دیروز پس از استعفای “معاذ الخطیب” از ریاست ائتلاف معارضان سوریه، “جرج صبرا” به عنوان جانشین موقت او انتخاب شد.

“جرج صبرا” در اولین موضع گیری سیاسی اش، به شیعیان لبنان حمله کرد و آنها را به فرستادن فرزندانشان برای جنگ در سوریه، متهم کرد و از آنها خواست از این کار دست بردارند.

“صبرا” در ادامه ی سخنانش از گروههای سلفی و وهابی لبنان، که آشکارا و پنهان، به سوریه نیرو اعزام میکند و از گروههای تروریستی “جبهه النصره و فاروق و …” پشتیبانی میکند سخنی نگفت و گویا اصلا چنین موضوعی را نشنیده است.

“صبرا” در ادامه ی سخنانش علت استعفای “خطیب” را عمل نکردن جامعه ی بین المللی به وعده هایش و کوتاهی در حمایت از ملت سوریه، اعلام کرد؛ و افزود: ائتلاف معارض سوریه تمام سعی خود را برای آزاد سازی حمص انجام خواهد داد!

“خطیب” روز یکشنبه، در کنفرانسی با عنوان “دوستان سوریه” با میزبانی ترکیه شرکت کرد و در خلال این کنفرانس وزیر خارجه ی آمریکا قول کمک ۱۲۳ ملیون دلاری به ائتلاف معارض سوریه را داده بود.

شایان ذکر است که جورج صبرا در سال ۱۹۴۷در دمشق به دنیا آمدف او از مسیحیان سوریه است و در سال ۱۹۷۱ از دانشگاه دمشق در رشته جغرافی فارغ التحصیل شد و در سال ۱۹۷۸ نیز مدرک کارشناسی در رشته فناوری سیستم‌های آموزشی را از دانشگاه ایندیانای آمریکا دریافت کرد.او در سال ۲۰۱۱ سوریه را به مقصد فرانسه ترک کرد و به معارضان خارج نشین پیوست، در نوامبر ۲۰۱۲ به ریاست شورای ملی سوریه انتخاب شد.

منبع: شیعه نیوز

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=77061

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر