2

عادت آرایشی مخرب که منجر به مشکلات پوستی می شود

  • کد خبر : 77818
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶

پوست اولین چیزی است که افراد به آن توجه می کنند. اگر دچار مشکلات پوستی مختلف باشید ، آرایش نیز نمی تواند کاری از پیش ببرد.مهم است که مشکل را شناسایی کرده تا آکنه، خشکی ، التهاب و دیگر مشکلات پوستی را از بین ببرید. دلیل آن ممکن است گوناگون باشد ، ازجمله تغذیه نادرست و یا اشتباهاتی که روزانه به طور مکرر مرتکب می شوید. در زیر برخی از عادت غلط در مراقبت از پوست را برای شما ذکر کرده ایم تا با آنها بتوانید مشکلات پوستی خود را حل کنید.

۱٫ خوابیدن با آرایش

خوابیدن قبل از پاک کردن آرایش، به راستی بسیار برای پوست مضر است. اگر می خواهید پوستی سالم و زیبا داشته باشید هرگز نباید بدون شستشوی صورت بخوابید هرچند که دیر به خانه آمده ویا بسیار خوابالود باشید. فقط باید تصور کنید که با این عمل پوست خود را در معرض یک شکنجه واقعی قرار خواهید داد. این کار منافذ پوست را بسته و منجر به مشکلات جدی پوست می شود.

۲٫ استفاده از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته

اغلب به این فکر نمی کنیم که ریمل مورد علاقه ما عمر بسیار محدودی دارد. همین مورد دردیگر محصولات آرایشی نیز صدق می کند. با دقت به برچسب محصول و تاریخ انقضاء آن توجه کنید. هرگز از هیچ گونه وسایل آرایشی که ۱۲ ماه از باز شدن آن ها گذشته است استفاده نکنید. تنها سایه چشم های خشک است که می تواند بیش از سه سال با قرار دادن در جای مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

۳٫ تجدید آرایش

نباید در طول روز آرایش را تکرار کنید. نمی توانید تصور کنید که چقدر این کار مضر است. کاربرد مجدد کرم پودر و پنکیگ منافذ پوست را بسته و در نتیجه منجر به جوش، التهاب و جوش های سرسیاه می شود. از دستمال های مخصوص صورت برای مرطوب کردن و پاکسازی چربی های پوست استفاده کرده و تنها بعد از این کار پودر بزنید.

۴٫ خشن عمل کردن هنگام لایه برداری

اگرچه لایه برداری مرتب یکی از مقوله های کلیدی در نگهداری از پوست است ولی نباید آن را به مقدار زیاد و با خشونت انجام داد. به خاطر داشته باشید که همه چیز به طور متعادل خوب است. به گزارش پرشین وی انجام این کار به طور مکرر و به شدت لایه چربی محافظ پوست را از بین برده و تولید چربی پوست را افزایش می دهد که منجر به آکنه و جوش می شود. اگر هر روز لایه برداری می کنید باید بسیار به آرامی انجام شود.

۵٫ استفاده از برس ها و اسفنج های آرایشی آلوده

برس ها و اسفنج های آرایشی باید مرتب تمیز شوند. استفاده ازاین ابزار آلوده منجر به مشکلات پوستی می شود. آنها می تواند بر روی ذرات مواد آرایشی و یا سلول های مرده پوست انباشته شده و محیط را مستعد به وجود آمدن باکتری کند. یک باردرهفته ، تمام لوازم مربوط به کاربرد آرایش را با صابون و آب شستشو داده و با الکل خشک کنید.
پرشین وی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=77818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر