2

شراب ویژه مؤمنین

  • کد خبر : 77842
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰

در قرآن کریم به نیکوکاران بسیار وعده شراب بهشتی داده شده است که همگی مربوط به زندگی جاوید آخرت و بهشت است اما آیت‌الله قاضی طباطبایی(ره) تأکید دارد تا مؤمنان در این دنیا نیز شب‌ها از شرابی ویژه برخوردارند.

 

«ابوالفضل علّامی» در کتاب «آداب تلاوت قرآن کریم» می‌نویسد: بسیاری از عالمان قرآن‌پژوه و عامل، به فصیح‌خوانی و تحصیل قرائت عنایت ویژه‌ای داشته‌اند و قاریان را به این کار خطیر سفارش کرده‌اند. یکی از شاگردان عارف فرزانه آیت‌الله قاضی(قدسّ سره) درباره ایشان چنین گفته است؛ مرحوم آقای قاضی یک عالمی بود که از جهت فقاهت بی‌نظیر بود، از جهت فهم روایت و حدیث بی‌نظیر بود، از جهت تفسیر و علوم قرآنی بی‌نظیر بود، از جهت ادبیات عرب و لغت و فصاحت بی‌نظیر بود، حتی از جهت تجوید و قرائت قرآن در مجالس فاتحه‌ای که احیاناً حضور پیدا می‌کرد، کمتر قاری قرآن بود که جرأت خواندن در حضور وی را داشته باشد، چرا که اشکال‌های تجویدی و نحوه قرائت‌شان را می‌گفت.

آیت‌الله «آقا سیدعلی قاضی» در دستورالعملی که برای شاگردانش می‌نگارد؛ درباره قرائت قرآن در شب با صدای زیبا چنین می‌نویسد: بر شما باد به قرائت قرآن کریم در شب با صدای زیبا و غم‌انگیز، پس آن نوشیدنی و شراب مؤمنان است.

خبرگزاری فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=77842

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر