3

میزان رای مردم در انتخابات ریاست جمهوری، نقش مستقیمی در روند مذاکرات هسته ای دارد

  • کد خبر : 77992
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۱

به گفته نایب رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حضور گسترده مردم پای صندوقهای رای یک برگ برنده در مذاکرات هستهای ما خواهد بود.

علی باقری معاون بین الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی یورو نیوز گفته بود: من اطمینان دارم که انتخابات ریاست جمهوری باب جدیدی را در قبال مسئله هسته‌ای باز خواهد شد. ایران پس از این انتخابات با اقتدار بیشتری در عرصه مذاکرات هسته‌ای حضور خواهد یافت.
اما علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه در پایان سفر خود به قزاقستان تصریح کرد: موضوع هسته‌ای ربطی به انتخابات ندارد و هر دولتی منویات نظام و خواسته مردم را اجرا می‌کند.
در میانه اختلاف نظر این دو مقام دیپلماتیک، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جانب باقری را گرفت و در پاسخ به سوالی که جویای «ارتباط میان انتخابات ریاست جمهوری و مساله هستهای کشور» بود، گفت: قطعا و یقینا این دو موضوع می توانند نسبت به هم ارتباط داشته باشند. چون حضور گسترده مردم پای صندوقهای رای و اینکه ملت ما پرشور در انتخابات شرکت کنند – که انشالله چنین می شود- یک برگ برنده در مذاکرات هستهای ما خواهد بود. چرا که مردم و مسئولین ما به دنیا در عمل نشان می دهند که پای همه موضوعات نظام و انقلاب ایستادهاند. به عبارت دیگر به دنیا نشان داده میشود که اگر تحریم کردید باز هم ما پای نظام ایستادهایم و تحریمهایتان را با حضور گسترده در انتخابات خنثی می کنیم.
به گفته این نماینده تهران، میزان رای مردم به نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری هر چقدر بیشتر باشد، می تواند پیام محکمتری به دنیا باشد که مردم ما در همه مسائل حساس هستند و موضوع را پیگیری می کنند. این موضوع اثر مستقیمی در ادامه روند مذاکرات هستهای خواهد داشت.
کوثری خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری که قرص و محکم کار خود را آغاز کردهو ادامه مذاکرات هستهای را دنبال کند؛ عاملی است که به طرف خارجی نشان میدهد که جمهوری اسلامی ایران این قضیه را سفت و سخت دنبال میکند.
وی بیآنکه نامی از وزیرخارجه ببرد، تاکید کرد: اینکه بگوییم ارتباطی بین انتخابات ریاست جمهوری و مذاکرات هستهای وجود ندارد، درست نیست.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=77992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر