3

پدر و کودک کنجکاو

  • کد خبر : 78023
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۷:۲۶

شب که می‌شود حوصله‌ها مانند سایه ماه کوتاه است و کمرنگ. داستانک، قلقلکی کوتاه برای فکر و روحمان است تا در ساعات پایانی شب، لحظات کوتاه امروز را با خواندن جملاتی کوتاه بهتر و بیشتر قدر بدانیم.

 

پدر مشغول مطالعه بود، اما سر و صدای بازی های کودکانه فرزندش، تمرکز او را بر هم می زد. پدر برای آن که فرزندش را سرگرم کند، نگاهی به اطراف انداخت، نقشه جهان که در روزنامه ای چاپ شده بود، توجهش را جلب کرد. روزنامه را برداشت و با علم به این که فرزندش هیچ الگوی ذهنی قبلی از این نقشه پیچیده ندارد، کاغذروزنامه را پاره پاره کرد و نقشه را به قسمت های بسیار کوچکی تقسیم کرد ؛ سپس پاره های روزنامه را همچون قطعات ریز پازل، جلوی کودک کنجکاو ریخت.

 

فرزند می بایست در مقابل جایزه پدر، در آرامش کامل و بدون این که مزاحم پدر شود، قطعات روزنامه را به هم می چسباند و نقشه جهان را می ساخت. پدر هم با اطمینان از این که برای مدتی طولانی می تواند در سکوت به مطالعه ادامه دهد، غرق در عوالم خود شده بود که با فریادهای فرزندش به خود آمد. باور کردنی نبود! کودک خردسال و بازیگوش، تمام کشورها را درست سر جای اصلی چیده بود و دنیا را ساخته بود.

 

پدر متعجب بود که چگونه فرزندش بدون داشتن تصور خاصی از نقشه جهان موفق شد به این سرعت پازل را تکمیل کند؟ اما راز کار کودک این جا بود که در صفحه پشت روزنامه، تصویر انسانی که محکم و استوار ایستاده بود، درست در پشت نقشه جهان، چاپ شده بود و کودک چون تصویر صحیح از انسان را در ذهن داشت، پشت روزنامه را چیده بود و بعد از آن که پازل انسان درست شده بود، روزنامه را برگردانده بود و در نتیجه کارش پازل دنیا درست شد. پدر به دنبال بازیگوشی فرزند، پی به حقیقتی شگفت برد:

 

“اگر انسان درست شود، دنیا درست می شود و اگر انسان را بسازیم دنیا را ساخته ایم”.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=78023

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر