3

شورای رقابت قیمت ۴ خودرو را تعیین کرد

  • کد خبر : 78236
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۰

رییس شورای رقابت ضمن اعلام تورم بخشی خودروهای کم‌تیراژ گفت: تورم بخشی این خودروها با توجه به تورم بخش صنعت در نظر گرفته شد که نرخ آن ۵۲/۲۵ درصد است و چهار خودروی پرتیراژ کشور نیز تورم بخشی خاص خود دارند که تا فردا اعلام خواهند شد.

جمشید پژویان تصریح کرد: در جلسه‌ عصر امروز (یکشنبه) شورا با توجه به این‌که بانک مرکزی تورم بخشی و سازمان استاندارد میزان کیفیت خودروها را به شورا اعلام کرده بود، این دو پارامتر بررسی شدند و بنا شد چهار خودروی پراید، پژو، سمند و تیبا به صورت جداگانه و دیگر خودروها که در بازار نقش کمتری دارند به صورت کلی محاسبه و اعلام شوند.

پژویان افزود: برخی خودروهایی که نسبت به گذشته آپشن‌هایی به آنها اضافه شده نیز در جلسه‌ امروز مورد بررسی قرار گرفتند و بنا شد نسبت به آپشن‌های اضافه شده، قیمت این خودروها نیز تغییر کند.

رییس شورای رقابت با بیان این‌که این شورا هیچ‌گاه قیمت رسمی برای خودرو اعلام نخواهد کرد، گفت: با نهایی شدن بررسی پارامترها نتیجه‌ آن تا فردا بر روی سایت این شورا قرار خواهد گرفت که به وسیله‌ آن می‌توان قیمت دقیق خودروها را محاسبه کرد.

پژویان درباره وضعیت متقاضیانی که برای خودرو پیش‌خرید کرده‌اند نیز گفت: در جریان مذاکراتی که با خودروسازان داشتیم مقرر شد تا زمان تصویب نهایی دستورالعمل خودرو به این متقاضیان مهلت داده شود و وقتی دستورالعمل اعلام شد متقاضیان با پرداخت مابه‌التفاوت قیمت، خودروی خود را تحویل بگیرند.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=78236

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر