2

بازگشت ۱۹ شی باستانی از آمریکا به مصر

  • کد خبر : 7836
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۳

در جریان امضا تفاهم نامه‌ای که سال گذشته میا ن مقامات مصر و موز مترو پولیتن امریکا منعقد شد، عاطف ابوذهب نماینده مصر همراه با ۱۹ شی باستانی از آمریکا به مصر باز می‌گردد. . خبرگزاری میراث فرهنگی ـ در جریان امضا تفاهم نامه ای که سال گذشته میا ن مقامات مصر و موز مترو […]

در جریان امضا تفاهم نامه‌ای که سال گذشته میا ن مقامات مصر و موز مترو پولیتن امریکا منعقد شد، عاطف ابوذهب نماینده مصر همراه با ۱۹ شی باستانی از آمریکا به مصر باز می‌گردد.

.
خبرگزاری میراث فرهنگی ـ در جریان امضا تفاهم نامه ای که سال گذشته میا ن مقامات مصر و موز مترو پولیتن امریکا منعقد شد،عاطف ابوذهب نماینده مصر همراه با ۱۹ شی باستانی از امریکا به مصر بازمی گردد.

محمد عبدالمقصود دبیر کل شورای عالی آثار باستانی مصر با اعلام این مطلب گفت:«این آثار عمدتا اشیایی هنری درمقیاس کوچک متعلق به مقبره توتانخامون هستند که قبلا توسط هواردکارتر دردره شاهان کشف شده و ازاوایل قرن بیستم درموزه مترو پولیتن نگاهداری می شده اند.»

این آثار درزمان حیات هوارد کارتر و درزمانی که وی کار حفاری در مقبره فرعون توتانخامون را آغاز کرد دولت وقت مصر اجازه داد در ازای عملیات کاوش بخشی از یافته های بدست آمده از زیرخاک جهت تامین نیازهای مالی این عملیات مورد استفاده قرار گیرد. طی دهه اخیر تلاش های گسترده ای برای بازگرداندن این اشیا به مصر صورت گرفته بود که سرانجام به بازگشت این ۱۹ اثر انجامیده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7836

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر