2

به جام‌جهانی نرفتیم به من حمله کنید!

  • کد خبر : 78393
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳

رییس فدراسیون فوتبال پس از جلسه با وزیر ورزش گفت: در حمایت از تیم ملی همین که دست وزارتخانه روی سر ما باشد، برایمان کافی است.

علی کفاشیان پس از پایان جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال با محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان که صبح امروز (دوشنبه) در وزارتخانه برگزار شد، به خبرنگاران گفت: این اولین جلسه کاری هیات رییسه فدراسیون فوتبال با وزیر ورزش و جوانان در سال ۹۲ بود و در اولین مورد مقرر شد تا با حمایت نهاد ریاست جمهوری و وزارت ورزش و جوانان و همچنین سایر نهادها در یک فاز زمانی سه ماهه کار تجهیز ورزشگاه آزادی به گیت‌های الکترونیکی تمام شود و در همین مدت سیستم‌ بلیت‌فروشی الکترونیکی به طور کامل در این ورزشگاه پیاده شود تا از فصل آینده تماشاگران به شیوه الکترونیکی بلیت‌های بازی در این استادیوم را تهیه کنند. همچنین تحلیلی درباره مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته یک و راه‌های لازم برای بالا بردن کیفیت این دو لیگ صورت گرفت و بر استفاده از فناوری‌ها برای بالا بردن سطح کیفی مسابقات تاکید شد.

کفاشیان ادامه داد: وزیر ورزش و جوانان همچنین درباره اهمیت بازی‌های تیم ملی در خرداد ماه صحبت کرد و تاکید داشت که باید تمام حمایت‌ها از تیم ملی صورت بگیرد تا ایران بتواند راهی جام‌جهانی برزیل شود. مقرر شد در یک‌ونیم ماه آینده تا شروع این بازی‌های حساس فدراسیون وقت بیشتری برای برنامه‌های حمایتی از تیم ملی بگذارد. وزیر ورزش قول داد کاملا از تیم ملی حمایت کند.

کفاشیان در واکنش به این سوال که آیا قول وزیر برای حمایت از تیم ملی شامل تعهدی که قبلا برای پرداخت دستمزد کارلوس کی‌روش داده بود، هم می‌شود، خندید و گفت: مسائل مالی که ارزشی ندارد. قرار شد وقت بیشتری گذاشته شود و جلسات بیشتری با وزیر برای حل مشکلات کلی و حتی جزئی داشته باشیم. همین که آنها دستشان روی سر ما باشد، قدم خوبی برای فدراسیون و تیم ملی است تا همه ببیند همه نهادهای مرتبط با تیم ملی حمایت می‌کنند و عملکردی یکسان دارند. قول‌هایی در مورد حمایت مالی هم داده شد.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا درباره ۱۸ تیمی ماندن یا ۱۶ تیمی شدن لیگ هم به نتیجه‌ای رسیده‌اید، گفت: گزارش‌هایی دراین‌باره داریم. وزیر ورزش هم دستور داد و نهایتا تصمیم را به هیات رییسه فدراسیون فوتبال واگذار کرد. در هیات رییسه جلسات بیشتری خواهیم داشت اما آنچه مسلم است تا پایان مسابقات لیگ امسال هیچ تصمیم جدیدی دراین‌باره گرفته نمی‌شود.

وی در واکنش به این که مگر ۱۶ تیمی شدن لیگ در هیات رییسه مصوبه نشده است، پس تصمیم دوباره برای چیست، گفت: بله. مصوب شده است و ما پای آن هستیم. به باشگاه‌ها هم اطلاع داده بودیم اما گفتیم اگر تقاضاهای جدیدی هم بود آنها را هم بررسی می‌کنیم. اتفاقا وقتی مزایای ۱۶ تیمی شدن لیگ را به وزیر گفتیم و توضیح دادیم که باید به کیفیت بازی‌ها اهمیت دهیم و کمیت مسابقات نمی‌تواند دستاورد فنی برای فوتبال ما داشته باشد، او هم این نظر را منطقی دانست؛ چون این یک نظر فنی بود.

کفاشیان در پاسخ به سوالی درباره بحث تبانی گفت: بالاخره کمیته‌انضباطی یکسری موارد را بررسی کرده و پس از جمع‌بندی تمامی اسناد و مدارک رای لازم را صادر می‌کند. مجموعه‌ای از عوامل وجود داشته و نهایتا پس از این که تمام اسناد و مدارک بررسی شد، طبق آیین‌نامه و قوانین با متخلفان برخورد می‌شود.

وی در واکنش به این که آیا ممکن است شهرداری تبریز از لیگ برتر کنار گذاشته شود، گفت: هر امکانی وجود دارد و کمیته‌ انضباطی و قاضی‌های پرونده‌ پس از بررسی‌هایشان رای را اعلام می‌کنند.

رییس فدراسیون در پاسخ به این سوال که مگر کمیته‌ رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال که مسئولیت آن را هادی آیت‌اللهی و حجت‌الاسلام علیپور بر عهده دارند، به این موضوع رسیدگی نمی‌کند، گفت: ما کمیته‌ای تحت عنوان کمیته‌ اخلاق داریم که متشکل می‌شود از کمیته‌ انضباطی، کمیته‌ رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال، شورای استیناف و سایر نهادهای مربوط. با تشکیل این کمیته‌ هر رای که از آن بیرون آید، بحث و حرف و حدیثی در ادامه ندارد اما تا زمان تشکیل این کمیته‌ آرای نهایی را کمیته‌ انضباطی می‌دهد. کمیته‌ رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای وظیفه جمع‌آوری اسناد و مدارک را دارد و پس از تکمیل مدارکش آن را به کمیته‌ انضباطی داده و کمیته‌ انضباطی است که تصمیم نهایی را می‌گیرد. فکر می‌کنم که ظرف یکی،‌ دو روز آینده رای صادر شود.

کفاشیان در واکنش به این که اسماعیل حسن‌زاده، رییس کمیته‌ انضباطی در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرده، تبانی شهرداری تبریز هنوز محرز نشده و بحث لغو حضور این تیم در لیگ برتر وجود ندارد، گفت: حسن‌زاده نظرش را داده و البته او طبق اسناد و مدارکی که تا آن زمان داشت، این نظر داده است. بعد از آن اسناد و مدارک جدیدتری ظاهرا به دست مسئولان رسیده است که باید بررسی شود. ممکن است احکامی سنگین‌تر یا احکامی سبک‌تر داشته باشد. بحث شخص و تیم خاصی مطرح نیست. موارد متعددی در حال بررسی است. برخی از افراد از جمله کمالوند از فعالیت معلق شده‌اند اما مشخص نیست که چه حکمی برای آنان صادر شود و باید صبر کرد.

وی در واکنش به این که آیا از سوی مسئولان آذربایجان‌شرقی تحت فشار قرار دارد، گفت: هیچ فشاری از سوی آنها وجود ندارد. بالاخره آنها هم اسناد و مدارکی دارند و می‌آیند از خودشان دفاع کنند. ما وظیفه داریم اسناد و مدارک آنها را گرفته و بررسی کنیم.

کفاشیان همچنین در واکنش به این که آیا با فشار وزارت ورزش و جوانان و نمایندگان مجلس لیگ ۱۸ تیمی می‌ماند، گفت: از نظر اصولی راجع به ۱۶ تیمی شدن لیگ بحث کردیم و همان‌طور که گفتم عباسی گفت، این نظر منطقی است اما سایر نظرات را هم بررسی کنید. نهایتا هر تصمیمی که فدراسیون بگیرد، وزارت ورزش و جوانان از آن حمایت خواهد کرد.

 

رییس فدراسیون درباره صحبت‌های کارلوس کی‌روش مبنی بر این که انگار قطری‌ها در مجموعه فدراسیون نماینده‌ای دارند و ما از داخل ضربه می‌خوریم، به خبرنگاران گفت: این حرف‌های کی‌روش بوده و او نظر شخصی‌اش را گفته است. حال ممکن است برخی از افراد اطلاعات نادرستی را به رسانه‌ها داده باشند اما آنچه مهم است، باید همه این حرف‌ها را فراموش کنید و به خاطر حساسیت از تیم ملی حمایت کنید. اگر در پایان بازی‌ها نتیجه‌ نگرفتیم، می‌توانید هر طور که خواستید، به من حمله کنید.

رییس فدراسیون در پاسخ به این سوال که آیا برای تغییر دادن داور سنگاپوری بازی ایران و قطر به نتیجه‌ مثبتی رسیده‌اید، گفت: ما موضوع را با فیفا در میان گذاشته و درخواست دادیم اما آنها پای تصمیم‌شان هستند و انتخاب داور درست بوده است. به هر حال فکر می‌کنم که دیگر نباید به این مسائل پرداخته شود و تیم ملی باید به فکر بازی‌هایش باشد و تمرکزش را روی عملکردش گذاشته تا موفق شود.

رییس فدراسیون در واکنش به این که امضای تفاهمنامه با شرکت هواپیمایی “آسمان” صحت دارد یا خیر، گفت: دیروز با مدیرعامل این شرکت صحبت کردم و نمی‌دانستیم که آنها این موضوع را در هیات رییسه‌شان به تصویب رسانده‌اند. به هر حال امروز تفاهم‌نامه پیشنهادی‌مان را می‌دهیم تا در آینده قرارداد نهایی بسته شود. امیدواریم سایر نهادها برای حمایت از تیم ملی جلو بیایند. این شرکت وظیفه سفر هواپیمایی تیم ملی برای مسابقات انتخابی جام‌جهانی و در صورت راهیابی به جام‌جهانی تا پایان رقابت‌ها را بر عهده گرفته است. تبلیغاتی که ما متعهد می‌شویم روی پیراهن تیم ملی نخواهد بود و در سایر بخش‌های تبلیغی صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=78393

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]