1

هشدار آقای هاشمی به شیوخ خلیج‌فارس

  • کد خبر : 7861
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۵

احوالپرسی حاج‌خانم از حال مهدی در منطقه عملیاتی مشورت ولایتی قبل از سفر به آفریقا با هاشمی در منزل بودم. وقتم به استراحت و مطالعه گذشت۱/ عفت از محل و حال مهدی پرسید. آقای اقبالی خبر داد که در محل اردوگاه سد است. دکتر ولایتی برای خداحافظی و مشورت درباره سفر به چند کشور آفریقائی […]

احوالپرسی حاج‌خانم از حال مهدی در منطقه عملیاتی
مشورت ولایتی قبل از سفر به آفریقا با هاشمی

در منزل بودم. وقتم به استراحت و مطالعه گذشت۱/ عفت از محل و حال مهدی پرسید. آقای اقبالی خبر داد که در محل اردوگاه سد است. دکتر ولایتی برای خداحافظی و مشورت درباره سفر به چند کشور آفریقائی آمد. در مورد سفر به اتیوپی توصیه کردم که اخبار را به‌گونه‌ای منتشر کنند که با سیاست حمایت ما از مسلمانان مبارز در مورد اریتره و اوگاندا و … سازگار باشد.
ظهر بستگان عفت مهمانمان بودند. کارگرمان محمدتقی از نوق آمده‌بود. او از اجاره املاک نوق به همشیره‌زاده محمد ناراضی است. می‌ترسد از او گرفته‌شود.

۱- هشدار آقای هاشمی به شیوخ خلیج‌فارس به سبب حمایت آنها از صدام که در مصاحبه با مجله پاسدار اسلام مطرح شده‌بود و دیروز به چاپ رسید، بازتاب وسیعی در محافل سیاسی داشته است. در این باره سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک موضع‌گیری آشکار گفت: «به نظر می‌رسد که ایران دوباره تبلیغات تحریک‌آمیز خود را علیه کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس از فوریه (بهمن ماه) گذشته آغاز کرده‌است….. این سخنان تهدیدی برای گسترش جنگ به کشورهای بی‌طرف خلیج‌فارس است…..» آمریکا همواره خواستار پایان جنگ عراق و ایران بوده است». وی هچنین تأکید کرد: «گسترش جنگ به مناطق دیگر خلیج فارس، یک خطر جدی برای منافع آمریکا تلقی می‌گردد.» این اخطار دولت آمریکا به ایران به دنبال سخنان دیروز حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی در مصاحبه با مجله پاسدار اسلام، بوده‌است. آقای رفسنجانی در آن مصاحبه گفته ‌بود: «ایران در مقابل کشورهای خلیج فارس که پول در اختیار عراق می‌گذارند تا آن کشور اسلحه تهیه کرده و تأسیسات نفتی ایران را بکوبد، عکس‌العمل نشان خواهد داد.»
منبع متن روز شمار : کتاب کارنامه و خاطرات سال ۱۳۶۵ ” اوج دفاع ” – دفتر نشر معارف انقلاب

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7861

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر