1

سربازی که اشک سیاری را درآورد

  • کد خبر : 78892
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶

سی نفر از نیروهای وظیفه شاخص در نیروهای و سازمان های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایان صبح امروز با حضور فرمانده نیروی دریایی تقدیر شدند.

سی نفر از نیروهای وظیفه شاخص در نیروهای و سازمان های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایان صبح امروز با حضور فرمانده نیروی دریایی تقدیر شدند.

چهارمین جشنواره تجلیل از مقام سربازان حاضر در ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز به میزبانی نیروی دریایی برگزار شد که طی آن سی نفر از سربازان برگزیده در نیروهای زمینی، دریایی، هوایی، پدافند، سازمان عقیدتی سیاسی و ستاد آجا مورد تقدیر قرار گرفتند.

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم طی سخنانی، با بیان اینکه رشد و پیشرفت کشور در گرو برقراری امنیت است، اظهار داشت: اگر کشوری دارای نیروهای مسلح قوی باشد تا این نیروها بتوانند امنیت را برقرار کنند، این کشور روی پیشرفت و تعالی را خواهد دید.

سیاری ادامه داد: لازمه یک نیروی مسلح قوی داشتن سه مولفه نیروی انسانی، تجهیزات و تاسیسات است.

وی با بیان اینکه در میان این سه مولفه، نیروی انسانی متخصص، مومن و با انگیزه از اهمیت بیشتری برخوردار است، گفت: اگرچه امروز ما از بهترین تجهیزات مدرن و با استانداردهای روز دنیا برخوردار هستیم اما یک نیروی انسانی مومن و متخصص است که می تواند از این تجهیزات بهترین استفاده را بکند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: نیروی انسانی نیز به دو شاخه پایور و وظیفه تقسیم می شود که نیروهای وظیفه، قسمت عمده نیروهای مسلح را شامل می شوند و این وظیفه ما در ارتش است که از توان و تخصص این نیروها به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.

در ادامه این مراسم که نمایندگان دیگر نیروها و ستاد کل نیروهای مسلح نیز در آن حضور داشتند از سی نفر از سربازان شاخص ارتش تقدیر به عمل آمد که یکی از آنها سرباز جانباز «جندقیان» بود که در منطقه جنوب بر اثر انفجار یکی از مین های به جا مانده از دوران دفاع مقدس از ناحیه دو دست، دو چشم و صورت دچار مجروحیت شده بود.

حضور این سرباز جانباز بر روی سن به همراه مادرش و سخنان کوتاه مادر این سرباز ضمن اینکه با تشویق های مداوم حاضران در مراسم همراه بود، فرماندهان حاضر در برنامه از جمله دریادار سیاری را تحت تاثیر قرار داد.

مادر این سرباز با بیان اینکه فرزندم را امانتی از طرف خداوند می دانم، گفت: بابت تمام اتفاق های افتاده خدا را شاکرم و شکر می کنم که امروز فرزندم در کنار هست و از روزی که این اتفاق برای پسرم افتاده، ایمان او به خدا نیز بیشتر شده است.

سیاری در هنگام اهدای لوح و هدیه به این سرباز جانباز، برای دقایقی او را در آغوش گرفت و با او به گفتگو پرداخت.

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام نقویان نیز طی سخنانی به موضوعات مرتبط با جوانان پرداخت.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=78892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر