6

نگرانی در مورد تولیدات صنعتی ضعیف آمریکا و سلامت اقتصاد جهان

  • کد خبر : 7895
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹

در میان نگرانی در مورد تولیدات صنعتی ضعیف آمریکا و سلامت اقتصاد جهان، افزایش ارزش ین نیز انتظار مداخله توکیو در بازارها را به منظور تحت کنترل درآوردن این ارز افزایش داده است. به گزارش رویترز، مقامات ژاپن معتقدند که ین نزدیک به ۵ درصد در ماه جاری تقویت شده است و این میزان می‌تواند […]

در میان نگرانی در مورد تولیدات صنعتی ضعیف آمریکا و سلامت اقتصاد جهان، افزایش ارزش ین نیز انتظار مداخله توکیو در بازارها را به منظور تحت کنترل درآوردن این ارز افزایش داده است.
به گزارش رویترز، مقامات ژاپن معتقدند که ین نزدیک به ۵ درصد در ماه جاری تقویت شده است و این میزان می‌تواند به اقتصاد آشفته این کشور آسیب بزند.
تولیدات صنعتی آمریکا در ماه جولای با پایین‌ترین سرعت رشد داشته و نگرانی اقتصاددانان در مورد عدم اطمینان به اقتصاد این کشور را ۲ برابر کرده است.
توافق بر سر افزایش سقف بدهی‌های آمریکا تقاضا برای ارزهایی که دارای امنیت بیشتر هستند را افزایش داده و بر قیمت نفت و بازار سهام که ریسک پذیرتر هستند فشار وارد کرده است.
در این راستا، شاخص اس اند پی ۵۰۰، کاهش ۰٫۴ درصدی را شاهد بود و شاخص نیکی ۲۲۵ ژاپن نیز ۱٫۳ درصد کاهش یافت.
یک کارشناس بانک کامن‌ولث استرالیا گفت: توافق بر سر افزایش سقف بدهی آمریکا اگرچه در کوتاه‌مدت از بحران مالی جهانی جلوگیری کرد اما آمریکا نیازمند کاهش هزینه‌های بیشتر است.
وی افزود: من پیش‌بینی می‌کنم که ارزش دلار پایین‌تر بیاید.
روز دوشنبه شاخص بورس های آمریکا نیز کاهش یافت. با انتشار گزارش تولیدات صنعتی ضعیف آمریکا که آسودگی ناشی از عدم پرداخت بدهی‌‌ها را از بین برد، شاخص اس‌پی‌ایکس نزدیک به ۰٫۴ درصد کاهش یافت.
به اعتقاد یک کارشناس اقتصادی در توکیو، اگرچه دولت آمریکا توانست از عدم پرداخت بدهی‌ها جلوگیری کند اما کاهش‌های امروز در بازار سهام به علت نگرانی در مورد چشم‌انداز طولانی‌مدت اقتصاد آمریکا زیاد حیرت‌آور نیست.
بر اساس تحقیقات جدید، بخش تولیدات صنعتی جهان در ماه گذشته با کمترین سرعت در ۲ سال اخیر رشد داشته است به طوریکه کارخانه‌ها برای نخستین بار از رکود و بحران بانکداری سال ۲۰۰۸ از سفارش‌های کم خبر دادند.
قیمت طلا نیز به علت انتشار خبر خرید ۲۵ تن طلا توسط کره جنوبی در ماه‌های اخیر به منظور متنوع ساختن ذخایر ارزی خود، افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7895

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر