2

ارقامی که وال‌استریت را هیجان‌زده کرد

  • کد خبر : 80121
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۸

آمار امیدوارکنندۀ کاهش نرخ بیکاری در آمریکا، بازارهای بورس آمریکا را هیجان‌زده کرده است؛ به گونه‌ای که شاخص‌های داو جونز و اس‌اندپی ۵۰۰ (S&P500) در بالاترین و تاریخی‌ترین رقم قرار دارند.

انتشار گزارش کاهش میزان بیکاری در هفتۀ گذشته در آمریکا، ضربان بازارهای سهام را بالا برد.

اقتصاد آمریکا در ماه گذشته نزدیک به ۱۶۵٫۰۰۰ عدد شغل ایجاد کرده است و از انتظارات کارشناسان اقتصادی نیز پیشی گرفته است. دپارتمان کار آمریکا در گزارش خود پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای ماه مارس و فوریه را نیز افزایش داده است. در طول این دو ماه ۱۱۴٫۰۰۰ شغل بیش از انتظارات پیش‌بینی شده، ایجاد شده است. نرخ بیکاری در آمریکا در حال حاضر رقم ۷٫۵% را نشان می‌دهد که در پائین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ قرار دارد.

گفتنی است در بخش توزیع نزدیک به ۲۹٫۳۰۰ عدد شغل ایجاد شده، اما در بخش ساخت و ساز ارقام و اعداد تعجب‌آور هستند: نزدیک به ۶۰۰۰ شغل در این بخش حذف شد، مشاغل دولتی با کاهش ۱۱٫۰۰۰ واحد باز هم شاهد حذف کارمندان بود.

با این حال آمار و ارقام، امیدهای زیادی را در میان آمریکایی‌ها و بازارهای سهام ایجاد کرده و تا اندازۀ زیادی از نگرانی‌های آمریکایی‌ها کاسته است. طبق آمار منتشر شده، تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهۀ اول سال جاری نزدیک به ۲٫۵% افزایش یافته است.

اما پرسش اینجاست که با این آمار و ارقام پیرامون کاهش رقم بیکاری، آیا بانک مرکزی آمریکا از میزان و ریتم حمایتی خود می‌کاهد؟ گفتنی است بانک مرکزی آمریکا هر ماه ۸۵ میلیارد دلار از اوراق قرضۀ دولتی و سهام شرکت‌های ساخت و ساز مسکن را به منظور پائین نگاه داشتن نرخ بهره خریداری می‌کند. با این حال به اعتقاد کارشناسان تغییر سیاست بانک مرکزی آمریکا به سرعت تغییر نخواهد یافت.

خبرآنلاین

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=80121

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر