1

پایان ۳ماه کشمکش و جنجال خودروسازان و شورای رقابت

  • کد خبر : 80136
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۱

قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا روز گذشته پس از جلسه خودروسازان با شورای رقابت در حالی نهایی و اعلام شد که قیمت‌ خودروهای پرتیراژ نسبت به نرخ‌های قبلی خودروسازان تنها ۳۲۰ هزار تا ۲.۵ میلیون تومان کاهش نشان می‌دهد.

قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا روز گذشته پس از جلسه خودروسازان با شورای رقابت در حالی نهایی و اعلام شد که این قیمت‌ها تغییر قابل توجهی نسبت به قیمت‌های قبلی خودروسازان نشان نمی‌دهد.

بر این اساس، مقایسه قیمت‌های جدید خودروها با قیمت‌های اسفند سال گذشته نشان می‌دهد که قیمت سایپا ۱۳۱ مدل SX با کاهش یک میلیون و ۸۰ هزار تومانی همراه شده است.

همچنین قیمت سایپا ۱۳۲ مدل SX کاهش یک میلیون و ۱۶۸ هزار تومانی را نسبت به اسفند سال گذشته نشان می‌دهد.

قیمت سایپا ۱۴۱ مدل SX  نیز ۹۳۷ هزار تومان و قیمت سایپا ۱۱۱ مدل SX یک میلیون و ۴۳۲ هزار تومان کاهش یافته است.

همچنین قیمت جدید تیبا نسبت به قیمت اسفند ماه این خودرو کاهش۵۰۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد.

بررسی قیمت محصولات ایران خودرو نیز نشان‌دهنده کاهش ۳۲۰ هزار تومانی قیمت پژو ۴۰۵ مدل GLX با کیسه هوای راننده است.

همچنین قیمت سمند LX با موتور EF7 و کیسه هوای راننده یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان کاهش داشته است.

قیمت پژو پارس معمولی دوگانه سوز با ایربگ راننده هم افت دو میلیون و ۴۲۰ هزار تومانی را شاهد بوده و در مقابل، قیمت وانت دوگانه‌سوز با ترمز ضد قفل افزایش یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد.

* افزایش ۶۱۰ هزار تا ۲٫۶ میلیون تومانی قیمت‌های مرکز ملی رقابت

پس از گذشت سه ماه از کشمکش و جلسات خودروسازان و شورای رقابت، مقایسه قیمت جدید خودروها نسبت به نرخ‌هایی که هفته گذشته از سوی مرکز ملی رقابت اعلام شد، نیز افزایش را نشان می‌دهد. به طوری که قیمت سایپا ۱۳۱ مدل SX حدود ۶۱۰ هزار تومان، تیبا ۲ میلیون و ۵۸۹ هزار تومان، سمند ال ایکس بنزینی ۲ میلیون و ۱۳۱ هزار تومان و پژو ۴۰۵ مدل SX حدود ۲ میلیون و ۶۹۵ هزار تومان افزایش یافته است.

به این ترتیب قیمت خودروها نسبت به نرخ‌های اسفندماه کاهش غیرقابل توجهی را تجربه کرده است و قیمت ۴ خودروی پرتیراژ پراید، تیبا، سمند و پژو ۴۰۵ نسبت به قیمت‌های قبلی اعلام شده از سوی مرکز ملی رقابت افزایش ۶۱۰ هزار تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

این در حالی است که برخی آپشن‌های خودرو نیز در قیمت‌گذاری جدید حذف شده است که طبق مصوبه شورای رقابت، قیمت این آپشن‌ها به طور جداگانه از سوی شرکت‌های خودروساز از خریداران دریافت خواهد شد.

* قیمت خودروسازان خصوصی هم تعیین تکلیف شود

در چنین شرایطی مشتریان بازار خودرو در انتظار کاهش قیمت محصولات شرکت‌های خودروساز خصوصی مانند مدیران خودرو، کرمان خودرو و گروه بهمن هستند تا افزایش‌های چندباره‌ای که طی یک سال گذشته در قیمت محصولاتشان اعمال کرده‌اند، تا حدی جبران شود.

در عین حال با استخراج نرخ تورم بخشی خودرو، شورای رقابت باید در زمینه تعیین قیمت جدید تولیدات خودروسازان خصوصی نیز وارد عمل شود تا هرچه سریعتر جلوی اجحاف بیش از پیش در حق خریداران گرفته شود.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=80136

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر