1

مخالفت عراق با ورود پ‌ک‌ک به کشورش

  • کد خبر : 80979
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۷

وزارت امور خارجه عراق امروز در بیانیه ای با ورود عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) به اراضی این کشور پس از عقب نشینی از مرزهای ترکیه بر اساس توافق این حزب با آنکارا مخالفت کرد.

وزارت خارجه عراق با ورود عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) به اراضی این کشور پس از عقب نشینی از مرزهای ترکیه مخالفت کرد.
به گزارش پایگاه خبری النشره، وزارت امور خارجه عراق امروز در بیانیه ای با ورود عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) به اراضی این کشور پس از عقب نشینی از مرزهای ترکیه بر اساس توافق این حزب با آنکارا مخالفت کرد.

در این بیانیه آمده است: دولت عراق به منظور حفظ امنیت جامعه عراق و ثبات این کشور بر اساس احترام به اصل حسن همجواری و عدم مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر با ورود گروه های مسلح به خاک عراق مخالف است.

وزارت خارجه عراق افزود: ورود عناصر پ ک ک به عراق می تواند موجب به هم ریختن امنیت و ثبات عراق و تهدید امنیت، ثبات و منافع کشورهای همسایه شود.

در این بیانیه از هرگونه سازش سیاسی و مسالمت آمیز بین حزب پ ک ک و دولت ترکیه به منظور جلوگیری از خونریزی و افزایش خشونت ها و به کارگیری رویکرد دموکراتیک برای حل بحران داخلی استقبال شده است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=80979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر