1

سرمربیگری پرسپولیس به چه کسی خواهد رسید؟+تصاویر

  • کد خبر : 82086
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱

این روزها همه منتظرند تا مشخص شود چه کسی هدایت تیم پرسپولیس را برعهده می گیرد و آیا این شخص قادر خواهد بود روند ناکامی های پرسپولیس را پایان دهد.

ناکامی های پرسپولیس که این روزها باعث دلسرد شدن هوادارانشان هم شده با از دست دادن قهرمانی جام حذفی در تهران به اوج رسید. این تیم که در دو سه سال گذشته عملکرد مطلوبی نداشته امسال نیز با کسب نتایج ضعیف مهر پایانی به کارنامه مردود خود زد تا مسئولان باشگاه در فصل نقل و انتقالات عزم خود را برای جذب سرمربی ای که قادر باشد پرسپولیس را از این وضعیت نجات دهد جزم کنند.

این درحالیست که سال گذشته مسئولان باشگاه پرسپولیس بیشترین وقت و هزینه خود را صرف جذب فوتبالیست های نامی لیگ کردند و در دقایق پایانی به این فکر افتادند که چه کسی می تواند هدایت ستاره های تیم را به نحوی در دست گیرد که سرخپوشان نتایج قابل قبولی کسب کنند.

البته این روزها نیمکت تیم پرسپولیس به صندلی داغی تبدیل شده که مربیان مدت زیادی نمی توانند روی آن بنشینند و با فریادهای اعتراض امیز هواداران و یا چند باخت متوالی برابر حریفان این صندلی را ترک می کنند.

حالا هیئت مدیره باشگاه ۴ گزینه جدی را در نظر دارد تا به واسطه وجودشان به پرسپولیس شوکی وارد شود و به روزهای اوج خود بازگردد، محمد مایلی کهن، حمید درخشان، علی دایی و زلاتکو کرانچار نام ۴ فردی است که ممکن است در فصل آتی در رأس کادر فنی تیم پرسپولیس جای داشته باشد.

به واسطه این تغییر و تحولات در کادر فنی سرخپوشان پایتخت نگاهی می اندازیم به تمام مربیانی که حتی برای چند روز مسابقه حضور در باشگاه پرسپولیس را به عنوان سرمربی داشته اند که ۱۲ نفر از آنها نیز ایرانی نبوده اند و تجربه این تیم را در جذب مربیان خارجی افزایش داده است.

از زمانی که پرسپولیس در رقابت های رسمی شروع به کار کرده یعنی از سال ۱۳۴۲ تاکنون ۳۷ سرمربی هدایت تیم را برعهده گرفته اند که برخی از آنها تنها چند روز این سمت را در اختیار داشته و شاید فرصت تمرین دادن تیم را هم نداشته اند.

برخی دیگر نیز در دوره های متفاوت بارها روی نیمکت نشسته اند و افرادی مانند علی پروین رکورد طولانی ترین مدت سر مربیگری را به خود اختصاص دادها ند.

در این میان علی پروین، آلن راجرز، ولادیسلاو بگوویچ، استانکو پولکه پوویچ، بیوک وطن خواه و افشین قطبی اشخاصی هستند که در طول مدت سرمربیگری خود عنوان قهرمانی را از آن سرخپوشان کردند در این میان علی پبروین با کسب سه عنوان با افتخارترین سرمربی تیم در طول تاریخ به حساب می آید.

اکنون مربیانی که قهرمانی را برای تیم پرسپولیس به ارمغان آوردند را بیشتر می شناسیم.

علی پروین (۳ قهرمانی با پرسپولیس)

یک دهه از آخرین قهرمانی علی پروین با پرسپولیس در فوتبال ایران سپری شده است و سطان در به قهرمانی رساندن سرخپوشان رکوردار است، پروین در سال های ۷۷، ۷۸ و ۸۰ با این تیم قهرمان لیگ شد و البته تنها تیم رسمی دوران مربیگری اش در لیگ نیز همین پرسپولیس بوده است.

۲- آلن راجرز (۲ قهرمانی با پرسپولیس)

سرمربی انگلیسی سرخپوشان در اوایل دهه پنجاه دوبار متوالی پرسپولیس را قهرمان لیگ در سال های ۵۰ و ۵۲ کرد.
راجرز اولین مربی تاریخ لیگ است که قهرمانی خود را در فصل بعدی نیز تکرار کرده است، در فصل ۵۱ لیگ برگزار نشد و بنابر این فصل های ۵۰ و ۵۲ دو فصل متوالی لیگ محسوب می شود.

۳- استانکو پولکه پوویچ (۲ قهرمانی با پرسپولیس)
دو قهرمانی پرسپولیس در لیگ های ۷۴ و ۷۵ حاصل کار این مربی کرووات در فوتبال ایران بوده است استانکو با اینکه دو بار قهرمان لیگ با  پرسپولیس شد، هیچ گاه یک فصل کامل تیم را هدایت نکرد، در فصل ۷۴ از هفته چهاردهم سرمربی پرسپولیس شد و در فصل ۷۵ نیز فقط ۲۵ هفته مربی پرسپولیس بود.

۴- بیوک وطن خواه (یک قهرمانی با پرسپولیس)

جوانترین مربی قهرمان در تاریخ لیگ و البته اولین مربی ایرانی که فاتح لیگ شده، وطن خواه بوده است و در فصل ۵۴ لیگ تخت جمشید با پرسپولیس قهرمانی را جشن گرفت.

۵- افشین قطبی (یک قهرمانی با پرسپولیس)

آخرین قهرمانی سرخپوشان پایتخت در لیگ برتر توسط افشین قطبی بدست آمد با وجود اینکه شش امتیاز از تیم کسر شده بود قطبی در آخرین دقیقه از لیگ برتر هفتم تیمش را قهرمان کرد.
yjc.ir
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=82086

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]