3

واژگونی اتوبوس در فیروزکوه

  • کد خبر : 82261
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۰

محور فیروزکوه امروز در حالی شاهد سانحه واژگونی اتوبوس بود که بدون شک می‏توان گفت رعایت سرعت مطئنه از سوی رانندگان در این محور، ضامن جان مسافران خواهد بود.

 شهرستان فیروزکوه در منتهی ‏الیه شمال‏شرقی استان تهران واقع شده ‌است و این شهرستان از شمال و شرق به استان مازندران، از جنوب و جنوب شرقی به استان سمنان و از غرب به شهرستان دماوند محدود می‌شود.

فیروزکوه در مسیر شاهراه‏های ایران قرار گرفته و جزو شهرهای بین راه‏های ترانزیتی محسوب می‏شود و از مسائل قابل توجه در این منطقه، صعب‏العبور بودن آن است.

فیروزکوه در بین سه گردنه معروف و برف‏گیر کشور قرار دارد؛ از طرف تهران، گردنه امین ‏آباد و از طرف سمنان به گردنه بشم منتهی می‏شود؛ اما خطرناک‏ترین و پرحادثه ‏ترین گردنه منطقه، گردنه گدوک است که به ناحیه شمال کشور ختم می‏شود.

یکی از این گردنه‏ها، یعنی گردنه امین‏ آباد امروز شاهد سانحه‏ای دلخراش بود که در نهایت به مرگ یکی از هم‏وطنانمان انجامید.

منطقه امین ‏آباد در ۲۵ کیلومتری غرب فیروزکوه و در انتهای حوزه استحفاظی این شهرستان در مجاورت شهرستان دماوند قرار دارد.

در حادثه امروز در این منطقه، شاهد برخورد اتوبوس با کوه و سپس واژگون شدن آن در محور فیروزکوه بودیم.

در این حادثه که امروز (سه ‏شنبه) در سرازیری منطقه امین‏آباد فیروزکوه و نرسیده به تونل دلی‏چای رخ داد، اتوبوس مسافربری که از گنبد به سمت تهران در حال حرکت بود، با کوه برخورد کرد و سپس واژگون شد.

این حادثه به علت وقوع بارندگی شدید، لغزندگی جاده و از دست رفتن کنترل خودرو توسط راننده رخ داد و در آن، اتوبوس به کوه برخورد کرد و واژگون شد.

بلافاصله پس از گزارش این حادثه از سوی مردم، عوامل امدادی پلیس راه، هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ در محل حاضر شدند و ۱۸ نفر از مسافران را به بیمارستان امام خمینی(ره) شهر فیروزکوه منتقل کردند.

گزارش فارس حاکی است؛ در این حادثه یک نفر از مسافران به علت شدت جراحات وارده فوت کرد، اما سایر مسافران به طور سرپایی مداوا و از بیمارستان مرخص شدند.

اعزام ۲ نفر از مجروحان به بیمارستان شهدای تجریش تهران

مسئول فنی بیمارستان امام خمینی(ره) فیروزکوه از ترخیص هفت نفر از حادثه‏دیدگان سانحه اتوبوس مسافربری در فیروزکوه خبر داد.

هدایت آخوندی اظهار داشت: در این حادثه که صبح امروز در سرازیری منطقه امین‏آباد فیروزکوه و نرسیده به تونل دلی‏چای رخ داد، تعداد ۱۷ نفر از مسافران حادثه‏دیده با کمک عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

مسئول فنی بیمارستان امام خمینی(ره) فیروزکوه گفت: از این تعداد، هشت نفر زن و ۹ نفر مرد بودند.

آخوندی افزود: شش نفر از حادثه‏دیدگان در بخش جراحی و دو نفر در بخش ارتوپدی بستری شدند.

وی از اعزام دو نفر از مجروحان به بیمارستان شهدای تجریش تهران خبر داد و تصریح کرد: این افراد که در زمان انتقال به بیمارستان کاملاً هوشیار بودند، از ناحیه مهره گردن و سر آسیب دیدند.

آخوندی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد هفت نفر از مجروحان حادثه ترخیص شده‏اند که در سه مورد با رضایت خودشان بوده است.

مسئول فنی بیمارستان امام خمینی(ره) فیروزکوه با اشاره به ثبت یک مورد فوتی از این حادثه بیان داشت: «مریم یازلو»، ۴۰ ساله از اهالی گرگان به علت شدت جراحات وارده و ایست قلبی و تنفسی در بیمارستان جان سپرد.

آخوندی در بیان حال عمومی مجروحان بستری شده گفت: به جز دو مورد پارگی لب و دست و موارد اعزامی، بقیه حادثه‏دیدگان به منظور اطمینان از وضعیت عمومی‏شان باید حداقل ۲۴ ساعت در بیمارستان تحت نظر باشند.

راننده مقصر حادثه/ باز هم سرعت مطمئنه رعایت نشد

فرمانده پلیس راه فیروزکوه- دماوند گفت: تخطی از سرعت مطمئنه دور پیچ و لغزندگی جاده به دلیل وقوع بارندگی شدید، عامل اصلی سانحه واژگونی اتوبوس مسافربری در فیروزکوه بود.

حمید رنجبر اظهار داشت: در این حادثه که در سرازیری منطقه امین‏آباد فیروزکوه و نرسیده به تونل دلی‏چای رخ داد، اتوبوس مسافربری که از گنبد به سمت تهران در حال حرکت بود، با کوه برخورد کرد و سپس واژگون شد.

وی تصریح کرد: تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده خودرو و لغزندگی جاده که بر اثر بارش‏های شدید باران در همان شب حادث شده بود، برخورد اتوبوس با کوه و واژگونی آن را رقم زد.

رنجبر خطاب به رانندگان خودروهای عمومی اعم از اتوبوس‏ها، مینی‏بوس‏ها و سواری‏های خطی هشدار داد: در مواقع وقوع بارندگی با سرعت مطمئنه حرکت کنند و از عجله و شتاب بپرهیزند.

وی همچنین یادآور شد: رانندگان قبل از حرکت، حتماً از سلامت ترمزها اطمینان حاصل کنند.

رعایت سرعت مطئنه؛ ضامن جان مسافران

به هر حال، آنچه بیش از همه در این زمینه مهم به نظر می‏رسد، مسئولیتی است که رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در قبال جان مسافران دارند.

امروز بی‏شک رعایت سرعت مطئنه، ضامن جان مسافران در جاده‏های ارتباطی است و باید به این امر بیش از گذشته توجه شود؛ گرچه عمده راه‏های شرق استان تهران از نظر ایمنی در سطح پایینی قرار دارد، اما در آنها به خوبی از عوامل بازدارنده نظیر دوربین‏های ثبت و کنترل سرعت، عوامل پلیس راه، شیارهای لرزاننده و . . . استفاده شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=82261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر