3

راه های نفوذ قارچ ها به پای شما

  • کد خبر : 82665
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹

عفونت های قارچی و آلرژی های تماسی در پاها به خصوص بین انگشتان پا از این وسیله پوششی افزایش می یابد.

دکتر محمد رضوانی، متخصص پوست و مو گفت: مرطوب شدن محیط داخلی و کناره های دمپایی، شرایط مناسبی را برای ایجاد، رشد و تکثیر قارچ های پوستی و نیز آلرژی تماسی به خصوص در ناحیه بین انگشتان پا به وجود می آورد.

وی بیان کرد: گاهی پوست پا به جنس چرم، پلاستیک و یا رنگ دمپایی حساسیت نشان می دهد که خشک بودن محیط دمپایی باعث کاهش این گونه حساسیت ها و مانع رشد قارچ ها می شود.

رضوانی اذعان داشت: رطوبت داخل دمپایی به دو صورت به وجود می آید: ۱- تعریق پا ۲- نفوذ آب از محیط خارجی به درون دمپایی.

وی با بیان این مطلب که شایع ترین و ساده ترین روش انتقال عفونت های قارچی با استفاده از دمپایی مشترک صورت می گیرد گفت: استخرها یکی از مکان های استفاده از دمپایی های مشترک بوده و انتقال عفونت قارچی به راحتی صورت می گیرد.

این متخصص گفت: به هنگام ورود به استخرها از دمپایی های شخصی استفاده کرده و اگر این امر میسر نبود حتما پاها را همراه دمپایی وارد حوضچه های حاوی مواد ضدقارچ که در ابتدای استخرها است کرده تا مانع رشد قارچ وانتقال عفونت در طریق دمپایی شود.

وی در ادامه گفت: برای درمان بیماری قارچی و باکتریایی از داروهای ضدقارچ موضعی، شوینده های ضد قارچ ( صابون گوگردی و غیر گوگردی)، کرم های ضد قارچ موضعی، آنتی بیوتیک های تزریقی و خوراکی استفاده می شود.

این متخصص تاکید کرد: افراد بیمار بعد از استحمام و یا خیس شدن پا به وسیله آب، پا را با حوله تمیز و یا شسوار خشک کرده تا مانع رشد بیشتر قارچ ها شوند و نیز در محل کار به جای کفش از دمپایی های مناسب جهت تهویه و کاهش میزان رطوبت استفاده کنند.

وی در پایان گفت: از دمپایی و کفش های مشترک استفاده نکنیم، محیط را مرطوب نگه نداریم و از کفش و دمپایی مناسب ( از لحاظ تهویه، جنس، رنگ) استفاده شود.

باشگاه

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=82665

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر