4

باند جعل روادید در شمال پایتخت

  • کد خبر : 82681
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا از متلاشی‌شدن باند جعل روادید کشورهای خارجی به ویژه اروپایی خبرداد.

 

سردار محمود صادقی در این باره گفت: در پی دریافت گزارشات و شکایت‌های مردمی مبنی بر دریافت پیامک از تلفن‌همراه برای اخذ روادید کشورهای اروپایی و درج آدرس سایت، تلفن ثابت و همراه، موضوع در دستور کار پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد، افرادی با هویت معلوم در یکی از ساختمان‌های مناطق شمالی شهر تهران در قالب شرکت تجاری که فاقد هرگونه تابلو با عنوان اخذ روادید یا ویزا است، اقدام به اخذ روادید با مدرک جعلی می‌کنند.
رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا درباره شیوه کارمجرمان، گفت: کلاهبرداران با قانونی جلوه دادن فعالیت خود، پس از جذب مشتری و دعوت مسافران متقاضی به کشورهای اروپایی با الصاق تابلوهای فریبنده و بروشورهای مربوط به اخذ روادید کشورهای خارجی، نسبت به فریب آنان اقدام می‌کردند.
صادقی ادامه‌داد: اعضای این باند پس از اخذ مدارک مسافرتی و وجوه نقد، مسافران را با اسناد و روادید جعلی برای خروج از کشور روانه فرودگاه‌ها می‌کردند که به علت جعلی بودن روادید، مسافران دستگیر می‌شدند.
وی خاطرنشان کرد: دو مسافر که بدین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته و دستگیر شده بودند، آدرس و نشانی متهمان را در اختیار پلیس قرار دادند که در بررسی‌ها مشخص شد این شرکت مکان مورد نظر را تخلیه و اعضای باند متواری شده‌اند.
رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا ادامه‌داد: ماموران این پلیس با انجام اقدامات پلیسی و نیز سرنخ‌های به جامانده از کلاهبرداران، موفق شدند مخفی‌گاه آنها را شناسایی و طی یک عملیات ضربتی اعضای باند که متشکل از چهار مرد و سه زن بود، را دستگیر کنند.
صادقی خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفی‌گاه متهمان، مقادیر زیادی گذرنامه، اسناد و مدارک و نیز سربرگ‌های جعلی مربوط به شرکت‌های مسافرتی کشف شد.
وی ضمن هشدار به شهروندان از آنها خواست صرف دریافت پیامک از طریق تلفن‌همراه و آگهی روزنامه‌های کثیرالانتشار مراتب را قانونی جلوه نداده و فریب افراد و گروه‌های شیاد را نخورند.
رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا به شهروندان توصیه‌کرد: در صورت درخواست روادید صرفا به آژانس‌های مسافرتی دارای مجوز و نیز سفارتخانه‌های مربوط به کشورهای مورد نظر مراجعه کنید.
صادقی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک و نیز باندهای کلاهبرداری مراتب را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع داده یا با شماره تلفن ۸۸۸۰۰۰۰۰ – ۰۲۱ پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا تماس بگیرند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=82681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر