2

خیرین در ترکیه مدرسه ایرانی می سازند

  • کد خبر : 82885
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور از تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز در آنکارای ترکیه خبر داد و گفت: مقدمات ساخت مدرسه ایرانی در ترکیه فراهم شده و پس از مشکلات مربوط به زمین از سوی شهرداری و میراث فرهنگی، کلنک احداث مدرسه ایرانی در ترکیه به زودی به زمین می خورد.

محمدرضا حافظی  با بیان این مطلب گفت: یکی از مشکلات بزرگ ایرانیان خارج از کشور نبود مدرسه ایرانی است و بسیاری از دانش آموزان ایرانی در حال فراموش کردن زبان مادری و ملیت خود هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد جمعیت کشور در خارج از مرزهای ایران مشغول به زندگی هستند، تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز تاکنون موفق به احداث مدرسه در امارات متحده عربی شده اند و مقصد بعدی ما کشور ترکیه است. مجمع خیرین مدرسه ساز در آنکارا تشکیل شده است. البته با توجه به مشکل زمینی که متعلق به دولت ایران بوده و اکنون به دلیل فعل و انفعالی که در این زمین نشده، شهرداری استانبول آن را تصاحب کرده درصدد هستیم با کمک مجمع مشکلات زمین را حل کرده و سپس جشن کلنگ زنی احداث مدرسه ایرانی را در ترکیه به زمین بزنیم.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور توضیح داد: بعد از احداث مدرسه در ترکیه، مدارس ایرانی در ۴ شهر کانادا و آمریکا نیز احداث می شود تا فرزندان ایرانیان مقیم با آموزه های اسلامی و ایرانی آموزش ببینند.

نبود زمین معضل ساخت مدارس جدید در تهران

وی درباره معضل ساخت مدرسه در شهر تهران با توجه به اینکه پایتخت با فقر مدرسه مواجه است، گفت: یکی از معضلات بزرگ شهر تهران عدم وجود زمین است. به همین دلیل در تلاش برای مقاوم سازی مدارس قدیمی هستیم و یا آنکه مدارس را دوباره تخریب و نوسازی کنیم.

حافظی با اشاره به اینکه امسال ۱۰۰ هزار دانش آموز به جمع خیرین مدرسه ساز اضافه شدند، تصریح کرد: خیرین آمادگی خود را برای اتمام پروژه های نیمه تمام دولت اعلام کرده اند.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=82885

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر