1

تبلیغات غیراخلاقی از آفت‌های انتخابات است

  • کد خبر : 82914
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲

امام جمعه طبس گفت: طرفداری‌های غیراصولی افراد از کاندیداها و همچنین تبلیغات غیراخلاقی کاندیداها و طرفداران آن‌ها که معمولاً موجب ایجاد اختلاف و کدورت در جامعه می‌شود یکی از مهمترین آفت‌های انتخابات است.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجریان‌مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس ضمن حساس ارزیابی کردن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی اظهار داشت: باید دقت کنیم تا انتخابات دچار آفت و آسیب نشود که طرفداری‌های غیراصولی افراد از کاندیداها و همچنین تبلیغات غیراخلاقی کاندیداها و طرفداران آن‌ها که معمولاً موجب ایجاد اختلاف و کدورت در جامعه می‌شود یکی از مهمترین آفت‌ها و آسیب‌های انتخابات است.

وی به سخنی از حضرت امام خمینی(ره) در این باره اشاره کرد که فرموده‌اند: «از آقایان کاندیداها و دوستان آنان انتظار دارم که اخلاق اسلامی و انسانی را در تبلیغ برای کاندیدای خود رعایت کرده و از هرگونه انتقاد از طرف مقابل که موجب اختلاف و هتک حرمت شود خودداری کنند».

خطیب جمعه طبس خاطرنشان کرد: کاندیداها و طرفداران آن‌ها باید کاملاً مراقب باشند که تبلیغات و طرفداری‌های آنان موجب هتک حرمت سایر کاندیداها و ایجاد اختلاف در جامعه نشود.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان نیز در جریان انتخابات ریاست جمهوری وظیفه و جایگاهی بسیار مهم و ارزشمند دارد که باید حرمت این شورا حفظ شود و چنانچه صلاحیت برخی از داوطلبان تأیید نشد، این افراد و طرفداران‌شان علیه شورای نگهبان تبلیغ نکرده و نظر این شورا را هر چه که باشد بپذیرند.

امام جمعه طبس به سخنی از مقام معظم رهبری درباره جایگاه شورای نگهبان اشاره کرد که می‌فرمایند: «اینکه برخی تلاش دارند بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات را به‌عنوان یک اشکال نظام اسلامی مطرح کنند، سخن غیرفنی و ناشیانه‌ای است، زیرا بررسی صلاحیت کاندیداها از امور قانونی است که در دموکراسی‌های دنیا وجود دارد».

وی یادآور شد: در تمام کشورها وقتی شخصی می‌خواهد مسئولیتی را برعهده گیرد ابتدا باید از فیلترهای قانونی لازم گذشته و صلاحیتش تأیید شود و در انتخابات ریاست جمهوری نیز باید افرادی حاضر شوند که دارای صلاحیت و حد و اندازه لازم برای مسئولیت ریاست جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند.

مهاجریان‌مقدم بیان کرد: مردم نیز باید ضمن شرکت در انتخابات به‌عنوان یک تکلیف شرعی، ملی و قانونی؛ در انتخاب فرد اصلح چه برای ریاست جمهوری و چه برای شوراهای اسلامی با دقت و حساسیت و از طریق مشورت با اهلش اقدام کنند.

وی به سخنی از مقام معظم رهبری در این باره اشاره کرد که می‌فرمایند: «معیار اصلی انتخاب اصلح این است که افرادی سرکار بیایند که همت‌شان به حفظ عزت و حرکت کشور در راستای اهداف انقلاب باشد و زرهی پولادین از توکل و یاد خدا بر تن بپوشند و وارد میدان شوند.»

خطیب جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز آغاز تحریم اقتصادی ایران از سوی آمریکا، گفت: مردم و مسئولان کشورمان تحریم های اقتصادی را به فرصت تبدیل کرده‌اند و در واقع این تحریم‌ها نه تنها ضرری برای ایران نداشت بلکه منجر به سرعت گرفتن روند پیشرفت کشورمان شد.

وی تصریح کرد: مشاهده می‌شود که برخی از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری که البته تعدادشان بسیار کم هم است اعلام کرده‌اند که در صورت انتخاب شدن به‌عنوان رئیس جمهور، برقراری ارتباط با آمریکا را در دستور کار خود قرار خواهند داد، که این چنین افرادی صلاحیت احراز پست ریاست جمهوری را ندارند.

امام جمعه طبس ادامه داد: مردم نیز ضمن استفاده از تولیدات داخلی باید در مصرف صحیح و بهینه دقت کرده و از اسراف بپرهیزند و مسئولان هم باید در راستای بهبود وضعیت تولید کشور تلاش کنند.

گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی‌ها، گرامیداشت هفته صنعت و معدن، و گرامیداشت سالروز ارتحال آیت‌الله بهجت نیز از دیگر سخنان حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=82914

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر