3

موزه عجیب و غیرمعمول در دنیا+تصاویر

  • کد خبر : 83236
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲

برای مسافرانی که به کشورهای دیگر سفر می کنند، بخشی از گشت و گذار در بازدید از موزه ها تعریف می شود. لوور، بریتانیا، آرمیتاژ، مادام توسو و آکروپلیس معروف ترین موزه های دنیا هستند اما در کنار آنها، موزه های عجیب و غیرعادی هم هستند که بازدیدکنندگان خاص خودشان را دارند. از موزه سوپ گرفته تا موزه توالت!

به بهانه روز جهانی موزه سراغ عجیب ترین موزه های دنیا رفته ایم. موزه هایی که بهانه تاسیس شان خنده دارترین و غیرمعمول ترین لوازم دور و بر ما بوده است.

موزه ای برای سوپ ژاپنی

دیگر همه می دانند ژاپنی ها چقدر به فرهنگ و آداب و رسوم شان احترام می گذارند؛ به خصوص وقتی پای غذاهای سنتی شان به میان می آید و حرف از نودل می شود. روی همین حساب هم تنها موزه سوپ رشته دنیا به نام ژاپنی ها در یوکوهاما به ثبت رسیده است. این موزه که در سال ۱۹۹۴ افتتاح شده بخشی از تاریخ غذایی ژاپنی ها را از روزی که نودل اختراع شد تا امروز به نمایش در می آورد. نکته جالب درباره این موزه آن است که بازدیدکنندگان موزه می توانند با ابزارهای موجود در موزه نودل درست کنند و برای پخت غذا به خانه ببرند.

بدترین هنرهای دنیا

شده تا به حال اثری هنری خلق کنید که اطرافیان بعد از دیدن آن توی ذوقتان بزنند و بگویند «ببر بگذارش توی موزه»؟! خب اگر تا الان فکر می کردید این صرفا یک توهین کلامی و قدرنشناسی نسبت به هنر شما است، باید بگوییم در دنیای واقعی چنین موزه ای برای نمایش زشت ترین آثار هنری دنیا وجود دارد. جایی که رقابت آثار نمایش داده شده بر سر مسخرگی و زشتی اثر است نه زیبایی و ظرافت های هنری اش!

موزه زشت ترین آثار هنری دنیا در سال ۱۹۹۳ در بوستون امریکا راه‌اندازی شد و از همان زمان و تنها شرط ورود آثار به آن، وحشتناک بودنشان عنوان شد. در این موزه انواع و اقسام نقاشی ها، مجسمه ها، عکس ها و آثار هنری افراد آماتور یا هنرمندانی که سعی در کپی کردن آثار معروف داشته اند، به نمایش در آمده است. تعداد این آثار آنقدر زیاد است که مجبور شده اند آنها را در دو ساختمان جای دهند.

گیاهان ممنوعه پشت ویترین

در قلب آمستردام موزه ای وجود دارد که انواع و اقسام گیاهان ممنوعه را در خود جا داده است. موزه گیاهان ممنوع محلی برای نمایش ماری جوآنا، خشخاش، گرس و بقیه گیاهانی است که در صنعت ساخت مواد مخدر کاربرد دارد. دلیل اصلی راه اندازی چنین موزه ای آشنا کردن مردم با این گیاهان در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر سنتی بوده است. در این موزه اطلاعات تخصصی مربوط به هر کدام از این گیاهان و اعتیاد به آنها همراه با تصاویر و اسلاید و فیلم ارائه می شود. در کنار اینها، جایگاه گیاهان مخدر در فرهنگ های مختلف، روش های استفاده از آنها و کاربردهای قانونی و اثرات درمانی شان هم معرفی می شود. موزه گیاهان ممنوعه در سا ۱۹۸۵ راه اندازی شده و امروز تعداد بازدید کنندگان آن بیش از ۹۵هزار نفر در سال برآورد می شود.

توالت از پیش از میلاد تا امروز

این یکی موزه احتمالا جایی نیست که به دیدنش علاقمند باشید. موزه تاریخ توالت! با این حال بازدید کنندگانی که به تماشای موزه توالت در دهلی نو می روند با مراحل تکامل ساخت سرویس‌های بهداشتی از ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح تا امروز آشنا می شوند. مدیر این موزه، دکتر بیندشوار پاتاک، یکی از کارشناسان لوازم بهداشتی است که از مدت‌ها قبل در حال تحقیق برای ابداع راه های سالم دفع فاضلاب خانگی بوده و در جریان این تحقیقاتش توانسته این موزه را راه بیندازد.

گنجینه ای از نمکدان ها

این تنها نقطه دنیا است که در آن جا این جمله تکراری را نمی شنوید: «آن نمکدان را بده به من!» موزه نمکدان و فلفل دان ایالت تنسی امریکا، جایی است که در آن ۲۰ هزار نمکدان جدید و قدیمی، با ظاهر و اندازه های متفاوت می توانید پیدا کنید،یعنی همیشه بیشتر از تعداد بازدید کننده ها نمکدان وجود دارد.کافیست دستتان را دراز کنید تا یکی از این نمکدان ها در دست شما باشد.
منبع: مجله مهر
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=83236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر