3

رسانه‌ها می‌توانند اساسی‌ترین نقش را در آرام‌سازی فضای جامعه داشته باشند.

  • کد خبر : 8362
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۷:۵۹

آیت‌الله سیداحمد خاتمی با بیان این‌که معتقد به فضای تک صدایی نیستم، گفت: معتقد به جامعه‌ چندصدایی هستم .و در یک جامعه‌ آزاد چندصدایی طرح سلایق مختلف باعث رشد است. آیت‌الله سیداحمد خاتمی با بیان این‌که روح روزه تقوا است و در آیه ۱۸۵ سوره‌ بقره نیز بر این موضوع تاکید شده است، اظهار کرد: […]

آیت‌الله سیداحمد خاتمی با بیان این‌که معتقد به فضای تک صدایی نیستم، گفت: معتقد به جامعه‌ چندصدایی هستم .و در یک جامعه‌ آزاد چندصدایی طرح سلایق مختلف باعث رشد است.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی با بیان این‌که روح روزه تقوا است و در آیه ۱۸۵ سوره‌ بقره نیز بر این موضوع تاکید شده است، اظهار کرد: تقوا جامع‌ترین مضمون اخلاقی است که تمام ابعاد زندگی را فرا می‌گیرد و اگر بر اساس آن‌چه که خداوند تاکید کرده عمل شود جلوی بسیاری از انحرافات با رعایت تقوا گرفته می‌شود.

وی با اشاره به تاثیر ماه رمضان در کاهش مشکلات اجتماعی، بدبینی‌ها و کینه‌توزی‌ها به اهمیت تقوای سیاسی اشاره کرد و گفت: یکی از ابعاد تقوا این است که کسی بدون استناد سخن نگوید و گفتارش مستدل باشد.

خاتمی با بیان این‌که اگر این اصل جاری شد که هرکسی سخن می‌گوید ابتدا بسنجد که این سخن مبنا دارد یا ندارد، دروغ است یا راست، جلوی بسیاری از شایعات گرفته می‌شود، افزود: ماه رمضان می‌تواند تاثیری بسیار سازنده در اخلاق اجتماعی داشته باشد.

وی ادامه داد: آن‌چه که در فضای اجتماعی تاثیرگذار است و فضاسازی می‌کند تریبون‌ها و رسانه‌ها هستند، رسانه‌ها می‌توانند اساسی‌ترین نقش را در آرام‌سازی فضای جامعه با وحدت و همدلی داشته باشند.

این عضو هیات رییسه مجلس خبرگان با تاکید بر این‌که عدم رعایت تقوا از سوی رسانه‌ها مخرب‌ترین تاثیر را در فضای جامعه دارد، افزود: انتظار از تمام رسانه‌ها به‌خصوص در ماه مبارک رمضان آن است که خداوند را در نظر بگیرند و سه اصل صداقت محوری، امانت مداری و وحدت مداری را در نوشته‌های خود رعایت کنند.

خاتمی با اشاره به اهمیت مقوله‌ نقد ادامه داد: نمی‌گویم نقد نباشد، نقد مایه حیات جامعه است و جامعه بدون انتقاد و نقد مرده است، ولی مساله مهم این است که نقد باید مستند و سازنده باشد. هم نقاط مثبت را بگویند و هم نارسایی‌ها را بیان کنند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که معتقد به فضای تک صدایی نیستم، تاکید کرد: هرگز نمی‌گویم که یک جریان و یک طرز فکر در فضای جامعه حاکم باشد، ولی معتقدیم که نظرات و حرف‌های مختلفی که در جامعه مطرح می‌شود باید در داخل و چارچوب نظام اسلامی باشد و سلایق مختلف در درون نظام اسلامی نقد و چارچوب‌ها حفظ شود.

خاتمی در پایان با بیان این‌که حضرت علی (ع) نیز وقتی اجازه‌ اظهارنظر به خوارج را دادند تاکید کردند که اظهارنظرها باید در چارچوب حفظ نظام علوی باشد، افزود: در حال حاضر رسانه‌های متنوعی در کشور فعالیت می‌کنند که می‌توانند در فضای باز جمهوری اسلامی مستند بنویسند و نقد کنند و جمهوری اسلامی نیز نشان داده است که تحمل نقد را دارد/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]