2

دیگران را ببخشید تا سالم بمانید

  • کد خبر : 84138
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۸:۵۲

راى سلامت خودتان هم که شده از هم اکنون دست از لجاجت بردارید.هیچ کس نمى‌تواند بگوید بخشیدن آسان است بویژه اگر فردى عمیقا شما را آزرده

براى سلامت خودتان هم که شده از هم اکنون دست از لجاجت بردارید.هیچ کس نمى‌تواند بگوید بخشیدن آسان است بویژه اگر فردى عمیقا شما را آزرده کرده باشد بخشیدنش بسیارمشکل خواهد بود. اما باید بدانیم بخشش امکان‌پذیر است و به‌طور معجزه آسایى براى سلامت روح وجسم مفید مى‌باشد.تحقیقات نشان مى‌دهد که افرادى که مى‌بخشند افسردگى ، خشم واسترس کمترى دارند وامیدشان به آینده بیشتر است بنابراین فرسودگى سیستم دفاعى بدنشان کاسته مى‌ شود. اشک‌ها ذخیره مى‌شود وفرد احساس سرزندگى بیشترى مى‌کند.
براى غلبه بر خشم خود باید راه‌هاى ساده مدیریت استرس را امتحان کنید. چند نفس عمیق بکشید وبه چیزهایى که شما را خوشحال مى‌کند وبرایتان لذت بخش است فکرکنید. در این مواقع باید خونسردى خود را حفظ کنید ونباید هرگز منتظر معذرت خواهى طرف مقابلتان باشید. اکثراوقات افرادى که به شما صدمه مى‌رسانند وشما را ناراحت مى‌کنند اصلا قصد عذرخواهى ندارند. حتى ممکن است از روى قصدونیت بخواهند شما را ناراحت کنند یا اینکه دیدشان نسبت به مسائل با شما یکسان نیست .بنابراین اگر شما بخواهید منتظر شنیدن معذرت خواهى آ‌نها باشید ممکن است مجبور شوید دوران انتظار طولانى و وحشتناکى راپشت سر بگذارید. این موضوع را در ذهن خود نگه دارید که بخشش الزاما به معناى آشتى با فردى که شما را ناراحت کرد ویا چشم پوشى از اشتباه او نیست.
کنترل خود را به دست بخش انتقام گیرنده ذهن خود ندهید
به جاى اینکه روى احساسات جریحه‌دار شده خود تمرکز کنید یاد بگیرید که به عشق ،زیبایى و محبت‌هاى اطراف خود توجه کنید همیشه سعى کنید نیمه پرلیوان را بنگرید که خداوند متعال چه نعمت‌هاى بیکرانى را به شما داده است. سعى کنید گاهى از زاویه دید دیگران به مسائل نگاه کنید اگر گاهى اوقات با فرد مورد نظر همدردى کنید ممکن است متوجه شوید که او این کار را از روى نادانی،ترس و یا حتى عشق انجام داده است.
فواید بخشش را در یابید
مطالعات نشان مى‌دهد افرادى که قدرت بخشش دیگران را دارند پرانرژى‌تر هستند. علاوه بر این اشتهاى بهترو الگوهاى خوب بهترى دارند. فراموش نکنید که گاهى خودرا نیز باید مورد عفو وبخشش قرار دهیدچرا که بعضا خود نیز نفس موجودى خود را مورد آزار واذیت قرار مى‌دهید . براى برخى از افراد بخشیدن خودشان بزرگترین جدال وچالش است. اما فراموش نکنید که اگر قادر به بخشش خود نباشید اعتماد به نفس خود را نیز از دست خواهیدداد.روزنامه رسالت
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=84138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر