2

۹۹ خرید فرگوسن در فوتبال اعلام شود

  • کد خبر : 85110
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۷

شاید دلیل اینکه سرآلکس فرگوسن تصمیم گرفت تا سشوار خود را این فصل آویزان کند(خداحافظی رئیس), تحقق هدفی بود که به آن دست یافت- او در نهایت توانست مهاجمی را به خدمت بگیرد که به معنای واقعی کلمه همانند اریک کانتونا است.

رابین فان پرسی, برترین گلزن لیگ برتر در تابستان گذشته با مبلغ ۲۴ میلیون پوند آرسنال را ترک کرد تا راه یونایتد را در پیش بگیرد, و شکی در آن نیست که موجب بازگشتن جام قهرمانی لیگ به منچستر شد.

این جادوگر هلندی در این فصل لیگ برتر جادوهای زیادی برای منچستر انجام داد و به فرگی نشان داد که سیاستش در نخریدن بازیکنانی با سن بالا درست نیست.

هنگامی که او در ماه آگوست رابین را از توپچی ها می گرفت, خود او نیز شاید به این می اندیشید که این یکی از آخرین خریدهای بزرگ او (برای طرفداران)  است قبل از اینکه از سمت مربیگری یونایتد خارج شود.

فرگوسن در ما آوریل گفت: تصور من این است که  از لحاظ تاثیرگذاری, او از هرکس دیگری بیشتر بر روی تیم تاثیر گذاشته است.

کانتونا بازیکنی بود که تاثیری باورنکردنی داشت و من خیلی خیلی خوش شانس هستم که چنین مهاجمان فوق العاده ای را در تیم خودم داشته ام.

من فکر می کنم ما چنین انتظاراتی از رابین داشتیم به خاطر عملکرد او در فصل گذشته در آرسنال که بی نظیر بود. ما عملکرد او در فصل گذشته را نظاره کردیم و به این مسئله پی بردیم که او می تواند بازیکن تاثیرگذاری باشد. او هرگز ما را ناامید نکرد.

این گماری بود که فرگوسن دست به آن زد. چنین موارد مشابه ای- با هزینه های متفاوت- را او در طول دوران ۲۶ ساله حضورش در الدترافورد انجام داده است. از ویو اندسون گرفته تا آخرین خرید او در باشگاه یعنی ویلفرد زاها, اما در میان این خریدها بعضی ها نیز بودند که انتظارات را برآورده نکردند.

در برابر عملکرد عالی روی کین, کلبرسون نیز بود که فاجعه بود, در برابر کریستیانو رونالدو می توان به فلورنت انگالولا اشاره کرد. هنگام عقد قرارداد پنج ساله با اریک جمبا جمبا در سال ۲۰۰۳ فرگوسن گفته بود: او سریع , بازیکنی هجومی و پاسوری خوب است و جزو بازیکنان تنومند قرار دارد چیزی که ما به دنبال آن هستیم.

این هافبک حتی به اندازه یک بازیکن معمولی نیز ندرخشید. اما ایراد گرفتن به فرگوسن به خاطر این خرید ها کار غلطی است. در طول تنها یک دهه گذشته, زمانی که این مربی اسکاتلندی نوابغی را به تیم وارد می کرد که مبدل به بزرگان واقعی منچستر می شدند- چلسی, آرسنال, لیورپول و سیتی  میلیون ها پوند به هدر دادند  و نتوانستند انتظاراتی را که از آنها خواسته می شد برآورده سازند. شما می توانید ترکیبهای ۱۱ نفره  زیادی از میان خریدهایی که فرگی در طول دوران حضورش انجام داده, انتخاب کنید. کاری که آیا برای باشگاه های دیگر نیز قابل تصور است؟

نگاهی می اندازیم به این خریدها

۱۹۸۷

ویو اندسون: ۲۵۰ هزار پوند از آرسنال – اولین خرید فرگی در بازسازی تیم نقش مهمی داشت.

برایان مک کلر: ۸۵۰ هزار پوند از سلتیک – گل هایی به ثمر رساند که یونایتد را در مسیر تصاحب جام ها انداخت.

۱۹۸۸

مارک هیوز: ۸/۱ میلیون پوند از بارسلونا – برگرداندن هیوز به باشگاه الهام بخش بود
جیم لیتون: ۵۰۰ هزار پوند از آبردین – در فصل دوم حضورش هنوز در تیم جا نیافتاده بود و به همین خاطر به  لس استیلی کمک کرد تا جایگاهش را به عنوان گلر اول در تیم تثبیت کند.

لی شارپ: ۲۰۰ هزار پوند از تورکوی – آنطور که باید در تیم شکوفا نشد.

مال دوناگهی: ۶۵۰ هزار پوند از لوتون- بازیکن وسط که در طول ۴ سال حضورش در الدترافورد در نزدیک  به نصب بازی ها حضور داشت.

جولیانو مارونا: با قیمتی نامعلوم از هیستون – پس از حضور آزمایشی در باشگاه قراردادی به او پیشنهاد شد ولی در طول سال های حضورش زیاد بازی نکرد.

رالف میلنه: ۱۷۰ هزار پوند از بریستول سیتی – فرگی بعدها اعتراف کرد که میلنی بدترین خرید او در طول دوران حضورش بود است.

۱۹۸۹

مایک فیلان: ۷۵۰ هزار پوند از نورویچ – زمانی که قرارداد بست بازیکن کلیدی بود اما  بازی به بازی در طول سال ها افت کرد.

نیل وب: ۵/۱ میلیون پوند از ناتینگهام فارست – دید خوبی در پاس دادن داشت, گاهی اوقات به شکل چیپ گل می زند و پس از اختلافی که با فرگوسن پیدا کرد به دوران حضورش در یونایتد پایان داد.

گری پالیستر: ۳/۲ میلیون پوند از میدلزبرو – کسی که عامل قهرمانی اول فرگوسن بود در کنار استیو بروس. نه سال بیاد ماندنی در باشگاه گذراند.

پل اینس: ۱ میلیون پوند از وستهام –  کسی بود که در راه دو قهرمانی اول یونایتد میانه میدان را با قدرت نگه داشته بود, اما به اینترمیلان رفت هنگامی که فرگی او را چارلی بزرگ زمان خطاب کرد.
دنی والاس: ۲/۱ میلیون پوند از ساوتهمپتون – عملکردی همانند دوران حضورش در ساوتهمپتون به نمایش نگذاشت.

۱۹۹۰

لس سیلی: با قیمتی نامعلوم از لوتون – انتخاب اول فرگی در فصل ۹۱/۱۹۹۰ و با تی برنده جام حذفی و جام در جام برندگان شد.

دنیس اروین: ۶۲۵ هزار پوند از الدهام – دفاع آخر فوق العاده ای که همیشه با ثبات بازی می کرد.

نیل ویتورث: ۴۵ هزار پوند از ویگان – مدافعی که در طول ۴ سال تنها یک مسابقه بازی کرد.

۱۹۹۱

آندری کانچلسکیسکی: ۶۵۰ هزار پوند از شاختار دونتسک – بازیکنی که گل برتری را در بازی ها به ثمر می رساند قبل از اینکه در سال ۱۹۹۵ به اورتون منتقل شود.

پیتر اشمایکل: ۵۰۰ هزار پوند از بروندبی – بهترین دروازه بانی که باشگاه به خود دیده است.

پل پارکر: ۲ میلیون پوند از کیو پی آر – دفاع محکمی بود اما در نهایت گری نویل جای او را گرفت.

۱۹۹۲

پت مک گیبسون: ۱۰۰ هزار پوند از پورتادان – تنها در یک بازی آسان لیگ برابر یورک سیتی به میدان رفت. از بازی اخراج شد و یونایتد آن بازی ۳ بر ۰ باخت و دیگر به بازی گرفته نشد.

دیون دوبلین: ۱ میلیون پوند از کمبریج – پای او شکست و در طول دوران حضورش در یونایتد دیگر بهبود نیافت.

اریک کانتونا: ۲/۱ میلیون پوند از لیدز – یک شعبده باز
روی کین: ۷/۳ میلیون پوند از ناتینگهام فارست – جانشین بحق برایان رابسون در تیم

۱۹۹۴

جرمی توملینسون: با قیمتی نامعلوم از بردفورد – علی رغم ۴ سال حضور در باشگاه تنها در ۲ بازی از جام اتحادیه به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت.

دیوید می: ۴/۱ میلیون پوند از بلکبرن – بازیکنی گمنام که توجه ها را به خود در لیگ قهرمانان به خود جلب کرد. در طول ۹ سال حضورش در باشگاه مدافعین زیادی را نیمکت نشین کرد.

۱۹۹۵

اندی کول: ۶ میلیون پوند از نیوکاسل – گرانترین بازیکن دوران خودش و همچنین در سالهای بعد. ۱۲۱ گل در شش سال حضور در باشگاه به ثمر رساند و زوجی کشنده با دوایت یورک تشکیل داده بود.
نیک کولکین: ۲۵۰ هزار پوند از یورک – تنها یک بازی در لیگ برتر انجام داد.

ویلیام پرونیر: بازیکن آزاد از بوردو – در ابتدا به طور آزمایشی به باشگاه آمد, پرونیر به دلیل مصدومیت هایی که داشت نتوانست آنچنان در تیم اصلی بازی کند و دوران بازی او تحت تاثیر این مصدومیت ها قرار گرفت. او را به دلیل باخت خجالت آور ۴ بر ۱ به تاتنهام سرزنش می کردند و بعد از آن بازی دیگر برنگشت.
۱۹۹۶
ریموند وان در گوو: بازیکن آزاد از ویتسه – برای همیشه پشتیبانی برای هرکسی بود که گلر اول تیم بود.
رونی جانسون: ۲/۱ میلیون پوند از بشیکتاش – با اینکه در قهرمانی های سال ۹۹ نادیده گرفته شد, جانسون نقش مهمی در بردن سه گانه داشت.
تونی کوتون: ۵۰۰ هزار پوند از سیتی – حتی یک بازی هم به میدان نرفت و تنها در یک بازی روی نیمکت نشست.
کارل پوبورسکی: ۵/۳ میلیون پوند از اسلاویا پراگ – نتوانست به یروو ۹۶ راه یابد.
جوردی کرایوف: ۳/۱ میلیون پوند از بارسلونا – نتوانست مقابله کند با مقایسه هایی که با پدرش می شد.
اوله گونار سولسشیائر: ۵/۱ میلیون پوند از مولده – بازیکن بسیار مورد علاقه هواداران, به طور مرتب از نیمکنت یونایتد وارد میدان می شد و یونایتد را نجات می داد و برای همیشه در یادها مانده به دلیل گل برتری که در فینال لیگ قهرمانان به ثمر رساند.
تدی شرینگهام: ۵/۳ میلیون پوند از تاتنهام – همیشه در لحظات حساس برای تیمش گل می زد.

اریک نولند: با قیمتی جزئی از تیم وایکینگ – در طول سه سال تنها یک بازی در لیگ برتر انجام داد.

هنینگ برگ: ۵ میلیون پوند از بلکبرن – جزئی جدایی ناپذیر در قهرمانی های سال ۹۹/۱۹۹۸, اما پس از ورود یاپ استم نیمکت نشین شد.

۱۹۹۸

جاناتان گرینینگ: ۵۰۰ هزار پوند از یورک – پس از رقابت فشرده در پست میانه میدان برای حضور در ترکیب اصلی  تیم در سال ۲۰۰۱ برای اینکه به طور مرتب بتواند بازی کند باشگاه را ترک گفت.

یاپ استم: ۷/۱۰ میلیون پوند از آیندهوون – پس از ادعاهایش درباره فرگی در کتاب زندگی نامه اش رابطه او فرگوسن خراب شد, اما در زمان حضورش در باشگاه, در مرکز خط دفاعی عملکرد بی نظیری داشت.

جسپر بلومکویست: ۴/۴ میلیون پوند از پارما – مصدومیت به او اجازه نداد که بیشتر از ۳۸ بازی که در فصلی که سه گانه را یونایتد برد به میدان رفت, بازی کند.

دوایت یورک: ۶/۱۲ میلیون پوند از استون ویلا – به طور میانگین در هر بازی در لیگ برای یونایتد بیشتر از یک گل به ثمر رساند و نقش کلیدی در کسب سه گانه داشت.

مارک بوسنیچ: بازیکن آزاد از استون ویلا – اشتباهات بسیار زیادی مرتکب شد.

کوینتین فورچون: ۵/۱ میلیون پوند  از اتلتیکو مادرید – بخشی از تیمی بود که سه بار قهرمان لیگ برتر شد, اما هیچ وقت به اندازه کافی بازی نکرد تا مدال دریافت کند.

ماسیمو تایبی: ۵/۴ میلیون پوند ونیز – چهار بازی انجام داد, ۱۱ گل خورد و گاف های بسیاری.

میکل سیلوستره: ۴ میلیون پوند از اینتر – می توانست در تمام پست های دفاعی بازی کند و به اندازه کافی قابل اعتماد بود.

بویان دیوردیچ: با قیمتی نامعلوم از ایف برومماپویکارنا – باید بازیکن بزرگی می شد اما او استعداد خود را تلف کرد, چیزی که او از آن  پشیمان است.

۲۰۰۰

فابیان بارتز: ۸/۷ میلیون پوند از موناکو –  عملکرد مناسبی داشت اما باید بهتر از این ها عمل می کرد پس از اینکه با دروازبانی در تیم ملی فرانسه تبدیل به ستاره ای جهانی شده بود.

۲۰۰۱

رود فان نیستلروی: ۱۹ میلیون پوند از آیندهوون – خرید بزرگی بود و برترین گلزن لیگ برتر انگلیس بود و بازیکان برتر سال در سال ۲۰۰۳ لقب گرفت.
خوان ورون: ۲۸ میلیون پوند از لاتزو – فرگوسن اصرار داشت که این آرژانتینی خرید موفق بزرگی خواهد بود. اما او همانطور نبود.

روی کارول: ۵/۲ میلیون پوند از ویگان – چهار سال حضور در باشگاه و او را بیشتر با گل پدرو مندز می شناسند که گل اعلام نشد( توپ از خط دروازه عبور کرده بود ولی داور بازی را ادامه داد.).

لورنت بلان: بازیکن آزاد از اینتر –  اگرچه یک جام با یونایتد برد اما همان دفاعی که قبلا بود, در منچستر نبود.

کیران ریچاردسون: قیمتی نامعلوم از وستهام – در پست های مختلفی بازی کرد اما هیچ وقت به بازیکنی بزرگ تبدیل نشد.

۲۰۰۲

دیگو فورلان: ۹/۶ میلیون پوند از از ایندیپندنته –  ۲۷ بازی طول کشید تا اول گلش را با لباس شیاطین سرخ به ثمر رساند و هدردادن بیهوده پول بود.

ریو فردیناند: ۲۷ میلیون پوند از لیدز – تبدیل به بهترین دفاع در کشور انگلستان شد.
لوک استیل: ۵۰۰ هزار پوند از پتربرو – گماری بود که ارزشش را داشت, اما استیل نتوانست خودش را در نقشه های فرگوسن در طول ۴ سال حضورش در یونایتد جا کند.

ریکاردو لوپز: ۵/۱ میلیون پوند از والادولید – انتخاب سوم برای دروازه بانی یونایتد پس از فابیان بارتز و روی کارول بود.

۲۰۰۳

دیوید بلیون: ۲ میلیون پوند از بوردو – یک بازیکن کوتاه قامت تکنیکی بود که سرعتی زیاد داشت.

اریک جمبا جمبا: ۵/۳ میلیون پوند از نانت – نامی که هر موقع حرف از لیست ۱۱ بازیکن بد جهان به میان می آید نام او نیز برده می شود.

تیم هاوارد: ۳/۲ میلیون پوند از مترو استارز – از شانسی که به او داده شده بود استفاده بهینه نکرد.

کریستیانو رونالدو: ۳/۱۲ میلیون پوند از اسپورتینگ لیسبون – مبدل به سوپراستاری جهانی شد.
کلبرسون: ۵/۶ میلیون پوند از پاراننزه – در جام جهانی ۲۰۰ بازیکنی فوق العاده برای برزیل بود اما نتوانست در یک سال پس از جام جهانی همان عملکرد را در یونایتد به نمایش بگذارد.

لی مارتین: ۲۰۰ هزار پوند از ویمبلدون –  عملکردی مناسب و خوب در رقابت های دسته اول داشت, اما در یونایتد هرگز تا آن حد نتوانست خوب بازی کند تا بتواند جانشین رایان گیگز در جناح چپ شود.

۲۰۰۴

دونگ: ۵۰۰ هزار پوند از دالیان شاید – به طرز مفتضحانه ای نتوانست به سطح بازی در یونایتد برسد.

لویز ساها: ۸/۱۲ میلیون پوند از فولهام – از هر سه موقعیت گل یکی را گل می کرد و اگر مصدومیت ها امانش می دادند عملکردی بهتر از این نمایش می گذاشت.

آلن اسمیت:  ۷ میلیون پوند از لیدزیونایتد – در یونایتد بیشتر در میانه میدان به بازی گرفته می شد قبل از اینکه پایش به شدت بشکند و تاثیری زیادی بر روی بازی او بگذارد.

گابریل هاینزه: ۹/۶ میلیون پوند از پاریسن ژرمن – بازی بسیار عالی برای یونایتد انجام می داد اما دوران باشکوه هاینزه در باشگاه زود تمام شد.

لیام میلر: بازیکن آزاد از سلتیک – بازیکنی به طور کامل بد که تنها ۹ بازی در لیگ به میدان رفت.

وین رونی : ۶/۲۵ میلیون پوند از اورتون – می توان گفت بهترین خریدی که تاکنون یونایتد داشته و از صحبت ها درباره انتقال او تا نهایی شدن قرارداد مدت زمان زیادی سپری نشد.
فلورنت ان گالولا: با قیمتی نامعلوم از اندرلخت – گفته می شد او پاتریک ویرا بعدی می باشد. ان گالولا نتوانست حتی یک بار برای یونایتد بازی کند.

۲۰۰۵

نمانیا ویدیچ: ۷ میلیون پوند از اسپارتاک مسکو – به عنوان یکی از بهترین بازیکنان اروپا شناخته می شود

پاتریس اورا: ۵/۵ میلیون پوند از موناکو – انتقاداتی از او شده است اما او بهترین دفاع چپ یونایتد از زمان اروین تا به اکنون می باشد.

ادوین فان در سار: ۲ میلیون پوند از فولهام – تنها کسی که  می تواند شاید بهتر از او در این پست برای باشگاه قلمداد شود پیتر اشمایکل است.

پارک جی سونگ: ۴ میلیون پوند از آیندهوون – او در اکثر دوران حضورش در یونایتد به معنای واقعی کلمه آقای قابل اعتماد بود

بن فاستر: ۱ میلیون پوند از استوک – این انتقال همزمان شد با آمدن ادوین فان در سار به باشگاه. به همین دلیل او هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرد.

۲۰۰۶

مایکل کریک: ۱۸/۶ میلیون پوند از تاتنهام – یک از بهترین خرید های فرگوسن

۲۰۰۷

اوون هارگریوز: ۱۷ میلیون پوند از بایرن مونیخ – دوران حضور او در یونایتد خیلی کوتاه شد. هنگامی که آماده بود نابغه ای بود, اما او هرگز در دسترس نبود( به دلیل مصدومیت زانویی که امانش نداد)

اندرسون: ۲۰ میلیون پوند از پورتو – مصدومیت ها و نداشتن ثبات مدت زیادی از دوران حضور او را در یونایتد را هدر داد.

نانی: ۲۱ میلیون پوند از اسپورتینگ لیسبون – آن ثباتی که نیاز هست نمی تواند به معرض نمایش بگذارد.

توماس کوژاک: قیمتی نامعلوم از وست بروم – بازیکنی پشتیبان برای ادوین فان در سار اما نه چیزی بیشتر از این

کارلوس توز: ۲۰ میلیون پوند از وستهام – قبل از اینکه وفاداری خود را پشت سر بگذارد و به تیم همشهری سیتی برود, دوفصل پر از جام و گلزنی را در یونایتد پشت سر گذاشت.

مانوچو: قیمتی نامعلوم از پترو اتلتیکو – کار خاصی در باشگاه انجام نداد

رافائل: قیمتی نامعلوم از فلومیننزه – یکی از بهترین دفاع های دنیای فوتبال پدیدار شده است.

فابیو: قیمتی نامعلوم از فلومیننزه – بازیکنی آینده داری است اما به اندازه برادر دوقلوی خود رافائل به او بازی نرسیده است.

رودریگو پوزبون: قیمتی نامعلوم از اینترناسیونال – به همرا برادران داسیلو به تیم آمد اما نتوانست جایی در میانه میدان یونایتد برای خود باز کند قبل از اینکه به سانتوز برود.

دیمیتار برباتوف: ۳۰ میلیون پوند از تاتنهام – زیاد بازیکن محبوبی در دنیای فوتبال نبود, اما هم توانست جام لیگ برتر را ببرد و هم کفش طلا را.

۲۰۰۹

زوران توزیچ: قیمتی نامعلوم از پارتیزان – او از اینکه زسکا مسکو را ترک کرد ابراز تاسف می خورد, اما فرصت کمی پیدا کرد تا پیشرفت کند.

پل پوگبا: قیمتی نامعلوم از له هاوره – صبور نبود ولی استعداد بالقوه ای داشت که در جایی دیگر کشف شد.

ریچی دی لیت: قیمتی نامعلوم از استوک – قرض دادن های پیاپی او به باشگاه های دیگر هنوز هم در یاد منچستری ها مانده است.

آنتونیو والنسیا: ۱۶ میلیون پوند از ویگان – هنگامی که در بهترین شرایطش باشد مدافعین را با سرعت ویرانگرش یکی یکی پشت سر می گذارد.

مایکل اوون: بازیکن آزاد از نیوکاسل – مصدوم

گابریل اوبرتان: ۳ میلیون پوند از بوردو – منچستر هرگز به یک وینگر کند احتیاجی نداشت.

مامه دیوف: قیمتی نامعلوم از مولده – در دومین بازیش توانست گل بزند, اما نتوانست که به تیم اصلی راه یابد.

۲۰۱۰

به به: ۷/۴ میلیون پوند از ده گیمارژ – یکی از کاندیداها در لیست بدترین خرید های فرگی در یونایتد

کریس اسمالینگ: ۱۰ میلیون پوند از فولهام – به نظر بازیکن خوبی می رسد.

خاویر هرناندز: قیمتی نامعلوم از گوادالاخارا – گلزنی فرصت طلب

آندرئاس لیندگارد: ۳/۵ میلیون پوند از آلساند – تنها خصوصیت او قدرتش است.

فیل جونز: ۱۶/۵ میلیون پوند از بلکبرن راورز – فرگی درباره او گفته که یکیی از بهترین خرید هایش بوده است.

اشلی یانگ: ۱۷ میلیون پوند از استون ویلا – به دلایل مختلف هنوز نتوانسته آنطور که باید خودش را نشان دهد.

داوید دخیا: ۱۹ میلیون پوند از اتلتیکو مادرید – شروع متزلزلی داشت اما چندی نکشید که بازیکن خوبی شد.

۲۰۱۲

نیک پاول: ۶ میلیون پوند از کرو – به نظر می رسد آینده درخشانی در الدترافورد داشته باشد.

شینجی کاگاوا: ۱۲ میلیون پوند از بورسیا دورتموند – هنوز در باشگاه جا نیافتاده است.

رابین فان پرسی: ۲۴ میلیون پوند  از آرسنال – الهام بخش
آنخلو هنریکوئز: قیمتی نامعلوم از یونیورسیتاد شیلی – به طور قرضی در ویگان بازی می کند.

آلکساندر بوتنر: قیمتی نامعلوم از ویتسه – می تواند جانشین مناسبی برای پاتریس اورا باشد.

ویلفرد زاها: قیمتی نامعلوم از کریستال پالاس – بازیکنی که آخرین خرید فرگی بود و لیست خریدهای او را کامل کرد

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=85110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر